rolfi Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 ":sx98ymuo] Fått deg M5 Gunnar????? Hva har jeg gått glipp av her nå?! Plutselig bare dukke opp med M emblemer under panseret i en tilfeldig julenissetråd?! Jeg krever bilder og forklaring! Jeg krever også en forklaring Gunnar! Er dette det såkalte hemmelig prosjektet ditt, eller har du kasta ut den gamle M30'en? Hehe.. Her ble det liv. Med norske avigftsnivåer blir det desverre ingen ekte M-bil til slutt, men kaster, som Lien er inne på, ut M30en til fordel for S38en. Påbegynner ombyggingen i midten av desember. Dette skal godkjennes. Det blir da en ekte ulv i fåreklær. Kommer nemlig ikke til å ha på M5-styling. Teknisk blir det 100% M5, med Bilstein-dempere og hele pakka. Gratulerer 3.6 eller 3.8?
Gunnar Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Gratulerer 3.6 eller 3.8? Takker. 3.6 byttemotor fra BMW, gått 110.000km.
Nautiluz Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Kan vel nesten slenge meg med jeg og. Kjøpte en 2000mod 730d i går. Men nå har jeg ikke tid til å skrive mere må ut å kjøre.
pocket Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Kan vel nesten slenge meg med jeg og. Kjøpte en 2000mod 730d i går. Men nå har jeg ikke tid til å skrive mere må ut å kjøre. Den må vi får bilder av! Blir vel en heftig stereo i den da?
Fredrik Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 3.6 byttemotor fra BMW, gått 110.000km. Gratulerer.... et interessant prosjekt, men jeg trodde at du var lei av å skru bil nå...
Gunnar Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Gratulerer.... et interessant prosjekt, men jeg trodde at du var lei av å skru bil nå... Veel.. det handler egentlig litt om det også. Det er mye som må gjøres med bilen slik den står i dag - om den skal bli holdbar og god til daglig bruk. 11. desember drar svigermor til Amerika i tre måneder, så da har vi ekstra bil og jeg utnytter dermed den sjansen til å få min skikkelig i stand. Alternativet var å bytte alt som må byttes, hvilket egentlig var planen, men det var ganske mye. Det ble rett og slett like greit å bare bygge om til komplett M5 hvor de fleste delene allerede er bra. Noen lapper ekstra vil det selvfølgelig koste meg, både i deler og godkjenning (kun verksted/dokumentasjon/time hos BT, bilen er øyeblikk avgiftsfri), men så blir det desto mer moro etterpå, og verdien på bilen øker i tillegg en god del. Det blir også ny clutch i samme slengen, så da håper jeg jo at det kan være en bil som holder en stund som daily driver, selv om det er en S-motor i den. Personlig stortrivst jeg med å ha daily driver med litt motor, og gleder meg til enda mer selv om 535en går bra nok. Bensinforbruket er selvfølgelig surt, men det er jo til daglig det er gøy å ha litt motor, ikke hver tredje søndag i de tre sommermånedene vi har her til lands.
Lien Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Personlig stortrivst jeg med å ha daily driver med litt motor, og gleder meg til enda mer selv om 535en går bra nok. Bensinforbruket er selvfølgelig surt, men det er jo til daglig det er gøy å ha litt motor, ikke hver tredje søndag i de tre sommermånedene vi har her til lands. Jeg er så enig så enig Gunnar! Å ha en bil med litt motor er alltid artig, selv om bensinforbruket ikke er helt fornuftig. Det å ha en bil som det må "planlegges" på forhånd når kan brukes blir etter mitt skjønn helt feil. En bil er til for å brukes, og har du en bil som bruker mye suppe så får du bare bite i det sure eplet eller rett og slett selge den. Har du kjøpt bil fra Tyskland eller, siden du skal ha komplett ombygging?
oddis Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Gunnar: Julenissen kom ikke tilfeldigvis fra et sted i Sogn og Fjordane?..
Steffan C Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 3.6 byttemotor fra BMW, gått 110.000km. Herregud, det er jo ingen ting, gratulerer . Skulle ønske jeg hadde ganske mye mer power jeg også .
Gunnar Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Gunnar: Julenissen kom ikke tilfeldigvis fra et sted i Sogn og Fjordane?.. Nope.. den sier GITTAR og BANNAN. Herregud, det er jo ingen ting, gratulerer . Skulle ønske jeg hadde ganske mye mer power jeg også . Jeg har jo et par 3.5-litere her da.. den ene er jo til og med klar for å brukes rett på 520-drivverket ditt. Bare bolt on og bytte hjerne. Etter det kan du pakke hele familien og ellers det du klarer på ferietur og allikevel kjøre fra de fleste oppover heiene. De usle ekstra kronene i bensin er smilet verdt.
[space] Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Gunnar: Julenissen kom ikke tilfeldigvis fra et sted i Sogn og Fjordane?.. Nope.. den sier GITTAR og BANNAN. Fra Østfåll altså!
Ca///e Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Jeg har jo et par 3.5-litere her da.. den ene er jo til og med klar for å brukes rett på 520-drivverket ditt. Bare bolt on og bytte hjerne Er det bolt on på en 525i '91 med i dag M50B25 og? Er vel ikke voldsomme forskjellen der vel i forhold til 520? Leker litt med tanken på å overta gamlebilen til muttern men spørs om ikke det blir med tanken. Hadde jo vært et fint vinterprosjekt da.....
Lien Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 ":3cmmsd4a] Gunnar: Julenissen kom ikke tilfeldigvis fra et sted i Sogn og Fjordane?.. Nope.. den sier GITTAR og BANNAN. Fra Østfåll altså! Eller Hedmark/Toten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå