Gå til innhold

Årets "Gatebil"

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri vært på et gatebiltreff, men det inntrykket jeg har av dette arrangementet er at det mest av alt handler om relativt useriøs show-off. Dermed er det vel for mye forlangt at "årets bil" er en registrert bil som kan kjøres på offentlige veier... :roll:

Gatebil startet med at oss vanlige kunne kjøre med våre biler under "trygge" omgivelser på bane. Det har selvsagt tatt helt av, og i dag er det dessverre ikke så mange vanlige biler som stiller opp. Hva som kan kalles en gatebil, kan vi sikkert diskutere i det uendelige, men at den har skilter tror jeg de fleste er enige at den bør ha. Eieren av Cosworth`n sier selv at det er en bil som kun blir brukt til å kjøre på bane, og er derfor ingen gatebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Synes nå Sierra Cosworth'n til Evenrud (TotenAuto) er finere. Tror man skal lete lenger etter en som er så strøken. Til og med lakkert ordentlig under. Så den burde ha vunnet fremfor denne ihvertfall. Det er jo endel power i bilen til Evenrud også så.

Har du sett bilen til Rolf etter at den vart lakkert da? Den er blitt meget fin:)

Litt enig med kommentarer til hva som er gatebil og ikke, men kan det kjøres på gatebiltreff så må det kunne bli kåret til årets gatebil også. Synes det var litt stas at god, gammel kraft banket nyere japseplast:)

må nesten arrestere deg litt der...det du kaller japseplast hadde vel mer god gammeldags kraft det! hehe... men helt klart! jeg er helt for at denne sierraen vant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt ann på interessen. Har man interesse for (bane)kjøring kan jo bmwccn-treffa være interessante å bare se på de.

Du er klar over at gutta i Extreme-klassen knuser de raskeste på BMWCCN-treffene eller? ;)

På Rudskogen i september var det frivillig med transponder i bilene. En Lotus Elise kjørte 1:03-runde®. Dahlbäck kjørte 1:04-runde® med Golfen.

Hva er det raskeste på BMWCCN-treffene? De fleste raske førerne der ligger vel på 1:08-1:10? Med noen få ned mot 1:05? Mener å ha hørt at han med den blå M Coupéen har kjørt 1:05.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd de går mer og mer vekk fra det som originalt var for vanlige registrerte gatebiler...er jo en evig stri før hvert treff bare å få plass med bil på dette arrangementet.

Men extrem-biler drar horder av folk, er vel derfor de satser såpass på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rudskogen i september var det frivillig med transponder i bilene. En Lotus Elise kjørte 1:03-runde®. Dahlbäck kjørte 1:04-runde® med Golfen.

Hva er det raskeste på BMWCCN-treffene? De fleste raske førerne der ligger vel på 1:08-1:10? Med noen få ned mot 1:05? Mener å ha hørt at han med den blå M Coupéen har kjørt 1:05.

Kenneth kjørte 1:04 runder med 321 hester. Hvor mange er det i Golf`n til Dahlbäck? :wink: Espen Andersen kjørte 1:08 med en E30 325, så jeg er ikke så veldig imponert over Gatebil Extreme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth kjørte 1:04 runder med 321 hester. Hvor mange er det i Golf`n til Dahlbäck? :wink: Espen Andersen kjørte 1:08 med en E30 325, så jeg er ikke så veldig imponert over Gatebil Extreme..

Samtidig er det allikevel raskere, og det er flere med M3 som kjører tregere enn Espen Andersen.

Tror du at Kenneth eller Espen hadde kjørt noe bedre i Extreme-bilene?

Akkurat Elisen er nok grei nok, men har mine tvil til at alle de andre er like lette å håndtere. Det er jo heller ikke biler man får sjanse til å trene så mye i, siden mange av de ikke er gatelovlige.

Golfen til Dahlbäck har jo fått utrolig mye pepper, men når han kjører 1:04-runder så er det veldig få andre som tar ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Kenneth hadde kjørt raskere med en del av Gatebil Extreme bilene. Han er en veldig dyktig sjåfør, og har vist ved flere anledninger at han er rask i forskjellige biler.

Skulle bare mangle om ikke Dahlbäck kjørte såpass bra rundetider! Å kjøre like kjappe rundetider med en Mcoupe med 321hk, og som i tillegg har veldig få oppgraderinger (kun byttet fjører, porschebremser og r-dekk), syntest jeg er mye mer imonerende! Golfen er jo så og si en racebil og har vel ca dobbel effekt av Mcoupe`n..

Vet ikke hva Tim Røsand kjører på, men vil tippe på at han ikke er så langt unna 1:05-1:06, så syntest ikke ca 2 sek er å knuse en gammel 4-dørs E36.. :wink:

Trening er vel likt for de fleste. Å kjøre aktivt på vanlig vei blir ikke det samme som å kjøre på bane, så tror ikke de stiller verken bedre eller dårligere stilt en f.eks medlemmene i BMW klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke et sekund på at Høiom & co er dyktige sjåfører, men det er ikke til å komme fra at det er tidene som taler inntill det motsatte er bevist. 8)

For hva da hvis vi bruker Ole Jørgen Svendsen som eksempel - kjørte ikke han jevne 1:10-runder med 318isen på 136hk før han byttet til 320is med 192hk, uten at rundetidene ble veldig mye bedre?

Det hadde vært driitmoro å se en av de som skal være veldig flinke hadde klart f.eks. med Dahlbäck-Golfen eller Lotus Elisen. Rustad har vel aldri kjørt 1:03-1:04-tider med grombilene de har testet på Autofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320is'en har vel snurret seg ned på 1.08.xx den og det er tydelig raskere enn 1.10..

Nå var det ikke akkurat rundetider som var poenget, men mer fokuset rundt resten av treffet. Jeg synes et biltreff på en bane bør fokuseres rundt de som skal kjøre, og ikke de som skal se på. Men det er meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.. Gatebil er underholdning, og et totalt forskjellig konsept fra både BMWCCN-treffene og vårt eget "lille" bimmers-treff på Rudskogen. Men at det ikke går unna med noen av bilene på Gatebil også kan man ikke komme her og komme her med.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke et sekund på at Høiom & co er dyktige sjåfører, men det er ikke til å komme fra at det er tidene som taler inntill det motsatte er bevist. 8)

Det skulle bare mangle at de fleste som stiller opp i Extreme-serien ikke er raskere enn de fleste på BMWCCN-treffene.. De fleste i Extreme-serien har jo 500-1000 hk, mens de fleste i BMW klubben kjører med 200-350 hk, men det sier kanskje noe mer om at det ikke er motoren som er det viktigste når det gjelder banekjøring.. :wink:

Rustad har vel aldri kjørt 1:03-1:04-tider med grombilene de har testet på Autofil?

Nå kjører ikke han med r-dekk, oppgraderte bremser og understell på disse bilene, og ikke tror jeg han satser 100% heller. Vet ikke hva han kjørte med Königgsegg jeg, men det er vel den eneste "superbilen" han har kjørt der? Tenker da på biler som "kan" konkurrere med Extreme-serie bilene.

Ps! Jeg syntest at Gatebil Extreme serien og bilene som er med der er sinnsykt rått/imponerende, bare så dere ikke skal tro noe annet.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...