R Andersen Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Fra tyske Autobild: (With the new 335i, BMW has released a smoking hot car for the road. We want to know how the car compares to the more expensive Porsche 911 Carrera. Is it worth paying more for the sports car from Stuttgart?) (Both cars are equally match, performance wise. The Porsche mobilizes 325-horsepower from its 3.6-l Boxer 6-cylinder engine. The BMW, which weighs 103 kg more, produces 306-horsepower. 0-100 km/h takes place in 5.1 seconds for the Porsche, the BMW trails with an equally impressive 5.5 seconds. 0-200 km/h was measured as 18.2 seconds for the Porsche and 19.1 seconds for the BMW. Like we said, equally matched vehicles. Only during high-speed driving on the Autobahn does the BMW driver see the rear of the Porsche as it is limited to 250 km/h. The Porsche soldiers on until 285 km/h top speed.) (The BMW engine has a nice sound to it. The magic behind the engine is the so-called "register charging", also called TWIN TURBO. Both turbos are set to operate at different times. This and their small size ensure that fuel economy is acceptable and that turbo-lag is erradicated.) (The 335i impresses with responsive and eager performance. We didn't detect any turbo-lag or any turbo screams. At every RPM, the 335i responds to every little input. The fuel economy is also more than acceptable: 9.5 L / 100 km in this class and for such a car are amazing. The 911 also offers impressive performance. The seats are a little harder and offer more side support though. The BMW feels like the sporty everyday clothes you wear, while the Porsche feels like a trainings / jogging unform. Turn the ignition knob and the Porsche comes to life with that classic growl. The instruments are classic. We found the intruments of the BMW a tad boring compared to the Porsche's.) (At higher speeds, the Porsche engine becomes louder and louder, but the music we hear is addicting. The BMW does a better job at exterior sound isolation, but the traditional screaming engines are all part of the Porsche experience. Roadtest: both cars handle well, but the Porsche suspension always reminds you what roads you're driving o as the driver feels every bump. The BMW suspension is more adept at filtering out the unwanted road conditions. Compared to the raw nature of the Porsche, the BMW feels like a luxury ride.) (A price question: the difference in price between these two cars is a whooping 34,723 Euro's. If you value comfort, space and overall practicality, the BMW is the car to get. Those looking for the sporty and emotional aspect as well as a car from a line of legends are best served with the Porsche 911 Carrera.) (Even though the BMW 335i is more than up to the task of rivaling the Porsche, true sports car fans will always go for the Porsche. And that's well-deserved for the Porsche as it is the better sports car. Those looking for an overall package of sport and some luxury and better value will find their car in the BMW.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 to fine biler, men hadde nok gådd for bmw`en hadde jeg hatt pengene liker ikke 911 uten vinge bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Fine bilder det her ja. Men skulle hatt noen litt råere felger og sånn på BMW'n, kanskje litt større utblås og. Men den skal vel være en diskret "racer". Hadde vært gøy og prøvd orginal bmw twin turbo. må gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 to fine biler, men hadde nok gådd for bmw`en hadde jeg hatt pengene liker ikke 911 uten vinge bak.. Porschen har en vinge bak, men den kommer ikke opp før farten er 60-70 Km/t. All ære til E92 335i, men det er en 997 Carrera S som er i mine drømmer. Husk at den omtalte modellen har flere storebrødre... bl.a 997 Carrera S med 355 HK og 997 Turbo med 480 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 ok, men utseendemessig liker jeg ikke 911 uten vinge bak. 911 turbo har vel vinge vist jeg ikke husker feil. pener å se på med vinge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Hadde definitivt gått for bmw'en, 400 nm 1000-5000 rpm sier litt om bruksområdene til denne bilen.......bunndrag er deilig når det kommer med 6'er lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 997 (911) Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 smaken er som baken, men jeg kan ikke fatte at noen ville valgt en 335 foran denne 911n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 335Ci er en nydelig bil, men hadde uten tvil valgt 911en om jeg kun skulle ha en "morrobil". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Hadde nok blitt Porschen der, men ikke i den fargen. Delvis enig i spoileruttalelsene her. Tror jeg liker den bedre med. Gjerne i GT3 versjon: Fordelen med bmwen er jo at du om noen år kan kjøpe en billig E92 320, og litt styling, så ser den ut som en millionbil, mens Prorsche'a kommer alltid til å være dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 29, 2006 Forfatter Share Skrevet November 29, 2006 ":1gmu19h3]Fordelen med bmwen er jo at du om noen år kan kjøpe en billig E92 320, og litt styling, så ser den ut som en millionbil, mens Prorsche'a kommer alltid til å være dyr. Da må det jo være lurere å kjøpe en Porsche, da man ikke taper så mye penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 ":2jgjvojn]Fordelen med bmwen er jo at du om noen år kan kjøpe en billig E92 320, og litt styling, så ser den ut som en millionbil, mens Prorsche'a kommer alltid til å være dyr. Da må det jo være lurere å kjøpe en Porsche, da man ikke taper så mye penger.. I England var det på et tidspunkt 3 års ventetid for å få kjøpt en Porsche Boxster... man kunne med andre ord kjøre en Boxster i et år og stadig tjene penger på den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 hørtes ut som en bra deal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 to fine biler, men hadde nok gådd for bmw`en hadde jeg hatt pengene liker ikke 911 uten vinge bak.. Porschen har en vinge bak, men den kommer ikke opp før farten er 60-70 Km/t. All ære til E92 335i, men det er en 997 Carrera S som er i mine drømmer. Husk at den omtalte modellen har flere storebrødre... bl.a 997 Carrera S med 355 HK og 997 Turbo med 480 HK... Og hvorfor nevner du ikke 911 GT3? 911 Turbo er for folk som liker store tall og er ute etter en potensforlenger (og en drømmebil for teoretikre som egentlig ikke har peiling). 911 GT3 er en bedre kjøremaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 for all del gt3 og kjempe bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå