mortena Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Valg av ny bil... Jeg trodde jeg hadde klart å bestemme meg for denne http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =3&tot=123 men i det siste har jeg begynt å tvile på om dette er "rett" valg. Sølvgrå er jo tidløst, men en tanke kjedelig. Det mangler jo heller ikke på folk som mener at jeg bør velge diesel og automatgear. Hadde vært gull med skinn og navi også, men jeg hadde tenkt å holde meg til maks 450 lapper. Legger jeg på 50 får jeg denne http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 14&tot=123 Dette blir jo selvsagt en smakssak, men er det noen som kan gi meg "råd" om hva jeg bør gå for? Har sinnsykt lyst på M-tech, og velger nok heller det enn navi, for å si det sånn... Anyone? Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 hadde ikke tvilt ett sekund jeg,legg på mere penger og velg den nederste av de to!Den var übergrym!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet November 29, 2006 Forfatter Share Skrevet November 29, 2006 Nei, du kan så si... Men det er rart med det. Grensene strekkes lengre og lengre og lengre når jeg skal kjøpe ny bil... Så skal jeg ha 19", rustfritt effektanlegg, Ditecbehandling, Tectylbehandling, osv osv. Før jeg vet ordet av det er jeg oppe i 550 høvdinger... Og dette er tross alt en liten bil.. Men når det er sagt får jeg vann i munnen av den blå på Autozentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Jeg er i den samme situasjonen som du er i, men jeg venter med å kjøpe en ny E91 før jeg har testet denne bilen med den nye N42B20 motoren som yter 170 HK og 210 Newtonmeter... altså E91 320i med 170 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet November 29, 2006 Forfatter Share Skrevet November 29, 2006 Jeg er i den samme situasjonen som du er i, men jeg venter med å kjøpe en ny E91 før jeg har testet denne bilen med den nye N42B20 motoren som yter 170 HK og 210 Newtonmeter... altså E91 320i med 170 HK... Når kommer denne? Er vel ikke nubbesjangs å få den maskinen i en bil med M-tech og endel utstyr til under 500 laken i Norge, hvertfall... Prisene er vel ikke så mye lavere i Danmark, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 E90/91 er vel kanskje den BMW'en som trenger M-tech mest av alle - synes jeg. Jeg er av den oppfatning av man absolutt ikke trenger navi. Og når det gjelder skinn/ikke skinn, så er vel alcantara både mer sporty og mer behagelig å sitte på (?) Sølv er en "farge" som er veldig praktisk. Men trenden viser at det ikke er like poppulært lenger. (Hvit derimot er på vei inn igjen) Til slutt vil jeg si at du har rett i at diesel + automat er attraktivt. Årsaken er jo rett og slett at det er behagelig, kombinert med lavt forbruk - og ikke minst er det deilig med masse Nm. Du har sikkert sett denne. Jeg ville kanskje vurdert den fremfor de som du viste til. Den gråfargen er praktisk, og faktisk litt tøff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet November 29, 2006 Forfatter Share Skrevet November 29, 2006 E90/91 er vel kanskje den BMW'en som trenger M-tech mest av alle - synes jeg.Jeg er av den oppfatning av man absolutt ikke trenger navi. Og når det gjelder skinn/ikke skinn, så er vel alcantara både mer sporty og mer behagelig å sitte på (?) Sølv er en "farge" som er veldig praktisk. Men trenden viser at det ikke er like poppulært lenger. (Hvit derimot er på vei inn igjen) Til slutt vil jeg si at du har rett i at diesel + automat er attraktivt. Årsaken er jo rett og slett at det er behagelig, kombinert med lavt forbruk - og ikke minst er det deilig med masse Nm. Du har sikkert sett denne. Jeg ville kanskje vurdert den fremfor de som du viste til. Den gråfargen er praktisk, og faktisk litt tøff. Joda, fin bil den du viser til der, men jeg hadde nok valgt den blå lekkerbisken fra Autozentrum før denne. Hvorfor? Fordi jeg ikke tror jeg klarer å være fornuftig når det kommer til bilkjøp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Når kommer denne? Er vel ikke nubbesjangs å få den maskinen i en bil med M-tech og endel utstyr til under 500 laken i Norge, hvertfall... Prisene er vel ikke så mye lavere i Danmark, eller? Nei... prisene for nye biler er nok dessverre vesentlig høyere i Danmark... ... Den oppgraderte N42B20 motoren er annonsert i E92 så dermed varer det nok ikke så veldig lang tid før den også kommer i E90 og E91. I tillegg kommer det nok en facelift på 3-serien i slutten av 2007 eller i begynnelsen av 2008... ergo bør man vente med å kjøpe bilen. Bare tenk på E46 og E39 før og etter faceliften... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Var snadder den blå 320en...men mye penger å bruke på bil da. Hadde "klart" meg med den sølvgråe, men...lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Hva med en 320 dat Hartge.. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 20&tot=228 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Hva med en 320 dat Hartge.. Jeg hadde kjøpt "dat" og ikke "iat" Og da er heller ikke den Hartge'n feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Navi i bilen hadde ikke jeg betalt en krone for. Missforstå meg rett, jeg liker godt navi, men ikke fastmontert. Man har uendelig mange flere muligheter på en dings (f.eks. TomTom GOx10) som man kan koble til pc'en og oppdatere fotoboksvarsel og andre POI's fra nettet. Diesel og autolat utgår for min del. Den blå der hadde helt klart vært mitt valg om man skal ha en bil det er mulig å kose seg litt med. Den var dritfin utvendig og innvendig i alle fall. Synd den ikke har sekser. 325 blir et kraftig hopp opp desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Navi i bilen hadde ikke jeg betalt en krone for. Missforstå meg rett, jeg liker godt navi, men ikke fastmontert. Man har uendelig mange flere muligheter på en dings (f.eks. TomTom GOx10) som man kan koble til pc'en og oppdatere fotoboksvarsel og andre POI's fra nettet. Problemet med E90/91 og om man skal ha navi eller ikke er at det påvirker interiørdesignet (dashboardet) relativt kraftig... Uten navi etc. Med navi etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Mulig litt OT, men synes facelift E46 med M-Tech er mye finere enn E91... Hva med en 330i Touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 oh! Den Hartgeutgaven hadde vært mitt førstevalg! Alltid vanskelig med bilkjøp. Skal litt til å klare å kjøpe "det riktige" til "rett tid"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå