Gå til innhold

Høytalere i frontdørene (e36)

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer litt på om jeg skal bestille et par sånne deksel fra transmedia, men skulle så gjerne visst litt mer om hvor bra det funker.

Blir det vesentlig bedre bass enn i sparkeplatene? Noen som har testet det?

Blir det skikkelig tett rundt hele dekselet med tanke på om døra vil fungere som en bra kasse for høyttaleren? Tenker da spesielt på der hvor dekselet går over den lomma. Blir det ikke en stor åpning nedi lomma? (se bilde) Hvordan er løsningen der?

d%f8rpanel%20edit.GIF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,godt spørsmål. Husk at det nesten alltid er kjipt å trekke kabler ut til døra.Men gikk faktisk veldig greit på min bil. Men jeg må bygge om mine som sitter på orginal plass,pga lite fyldig lyd.Må gøre noe med volumet og demping der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri igjen til å sette en høyttaler i sparkeplatene på e36 eller e30 hvis ikke det blir gjort en alvorlig ombygging som innebærer glassfiberstøp eller noe sånt. For tynnere lyd enn det du får av høyttalere i sparkeplatene på de bilene skal du lete lenge etter.

Da vil jeg heller gå for noe i dørene, men det er vanskelig å plassere noe fremme på døra uten sånne deksel fra transmedia. Jeg vurderer om jeg skal prøve å montere noe bakerst på døra istedenfor. Det eneste som blir litt dumt er jo at høyttaleren blir stående å spille rett inn i siden på framsetene. Men man har jo diskanten litt lenger fremme, så det er ikke sikkert lydbildet blir så ille likevel. Noe som har prøvd denne høyttaler plasseringen på e36? Bass og fyldig lyd får man ihvertfall i forhold til å ha de i sparkeplatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha litt mindre bass i frontsystemet enn dårlig stereoperspektiv. Får en smule dårligere perspektiv med høytalere i døra. Kan få bra lyd i orginal kick,bare man gjør en skikkelig jobb der. Regner med de fleste har en sub som tar seg av det dypeste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg skal bestille et par sånne deksel fra transmedia, men skulle så gjerne visst litt mer om hvor bra det funker.

Blir det vesentlig bedre bass enn i sparkeplatene? Noen som har testet det?

Blir det skikkelig tett rundt hele dekselet med tanke på om døra vil fungere som en bra kasse for høyttaleren? Tenker da spesielt på der hvor dekselet går over den lomma. Blir det ikke en stor åpning nedi lomma? (se bilde) Hvordan er løsningen der?

d%f8rpanel%20edit.GIF

Kan du Vegard, som har sånne deksler, fortelle litt om det jeg spør om her. Lurer veldig på om det er åpning inn til høyttaleren fra den lomma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du merker av på panelet går det ei MDF"plate" nedi lomma slik at den minsker lomma og gjør det tett inn til elementet.

Så ingen bekymringer der. Akkurat denne delen er trukket med sort filt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du merker av på panelet går det ei MDF"plate" nedi lomma slik at den minsker lomma og gjør det tett inn til elementet.

Så ingen bekymringer der. Akkurat denne delen er trukket med sort filt.

Okay, så det blir tett og fint ja. Det er jo lovende med tanke på bassen. Har du hørt på lyden med sånne trekk? Er det noe dybde og trøkk i bassen, eller er det like tamt som i sparkeplatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...