Gå til innhold

Nydelig BMW 2002 turbo!

Patrick B
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BMW har vel laga ein til bil fra den perioden der med Turbo? BMW Turbo som eg meine å huske den heitte, eller tar eg veldig feil no?

E23 745i kom på markedet i 1979... det er den andre standardbilen med bensinturbo fra BMW. Nr. 3 er faktisk dagens E90 335i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har vel laga ein til bil fra den perioden der med Turbo? BMW Turbo som eg meine å huske den heitte, eller tar eg veldig feil no?

De laget en BMW Turbo (E25), men det var en ren konseptbil som aldri ble satt i produksjon. Mener det ar en slags forgjenger til M1...

47-47-bmw-turbo-x1-bmw-e25-res-728.jpg

1972_bmw_turbo_nose.jpg

Fler bilder: http://www.atspeedimages.com/limerock_2003/concours/1972_bmw_turbo/

Jeg fikk et byggesett av en sånn i julegave i 1977 (tror jeg) - så BMW-interessen var tidlig til stede :lol: (ja - jeg er en gammel mann..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt det samme selv, hva er det egentlig som gjør denne bilen fin? Det er jo ikke akkurrat noen elegante linjer på denne bilen. Den ser jo ut som den er satt sammen av deler som har blitt til overs i produksjonen til gamle lada.

Har du tenkt på at modellen kom på markedet for 40 år siden ?... og at det blir helt feil å vurdere bilen med moderne briller... :wink:

Sant nok, men gamle 6-serien for eksempel er jo også en bil som ikke er av nyere dato, men den er da i det minste elegant. Sammenlignes 2002en med andre biler fra samme tidsperiode (f.eks. amerikanske), synes jeg fremdeles den faller gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, men gamle 6-serien for eksempel er jo også en bil som ikke er av nyere dato, men den er da i det minste elegant. Sammenlignes 2002en med andre biler fra samme tidsperiode (f.eks. amerikanske), synes jeg fremdeles den faller gjennom.

Hva med E9... den kom på markedet i 1968 og er etter min mening den absolut mest elegante av BMW´s modeller gjennom tidene... mer elegant enn E24...:D... Da jeg skrev om turbo og BMW´s standardmodeller tenkte jeg på M1, men prototypen E25 hadde jeg helt glemt. Den var imidlertid alt annet enn standard med måkevingedører og et design mer avantgarde enn Citroën... :lol:

E9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...