Gå til innhold

Lakkering av sorte "m" detaljer på E36

-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Kom til å tenkte på en ting angående den lille leppa på m3 fronten, sidelister, og diffuser i M3 bakfanger.

Hva med å lakke dette i svart så det blir blankt? Har aldri sett biler med det, så om noen her inne har gjort dette eller har noen bilder så sleng de ut!

Meninger rundt dette tas også imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på lakking av mine jeg også, og fikk samme advarsel på lakkeringsverkstedet.

Men det er masse folk som kjører rundt med lakkerte lister, så det bør jo gå bra.

Et tips jeg plukket opp på e46fanatics er å bruke 3m vinyl på listene. Om du skal ha det svart blankt er visst dette ganske bra, og dunker du borti noe så det blir "riper" er det bare å dra av vinylen og legge på på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal derimot lakkere alt det er -hvitt-, slik at bilen blir -helt- hvit :D Blir bra!

Takker for tipset, [space]. Får bare håpe jeg husker å prøve det når tiden kommer.. eneste kjipe, er vel å finne en 3M vinyl i -min- farve.. :? Er jo liksom.. 17 elns hvite farvenøyanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor man får tak i det egentlig.

Vet de har en del 3M produkter på Binders butikkene.

Har lurt litt på hvordan det blir i hjørner, kanter osv selv. Må sikkert jobbe litt for ikke å få skrukker og bobler.

Fordelen er vel at det umulig kan koste all verden for et ark med vinyl, så det kan jo være verdt å prøve.

Sjekk denne tråden: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=415170

På nettsiden jeg linket til i en post over her koster det $35 for 10 yards, men jeg vet ikke hvor mye man eventuelt trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo stoff som du tar på lister og anna plast før du lakkerer så lakken skal holde...

Fangerne er jo plast og lakken holder jo der...

Men det må da være noen som lakkerer her på forumet som kan svare nøyaktig på dette...

Jeg har ikke så my tro på dette 3m greiene!

Blir VEEELDIG vanskelig og tilfeldig å finne rett farge og det er faen ikke lett å brette dette rundt hjørner osv uten å lage stygge "kanter" og bobler...

Det er jeg nesten sikker på, selv om jeg aldri har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir pent, ta håndtakene samtidig hvis de ikke er lakkerte, noe de antagligvis ikke er siden du har E36.

Da bilen min ble levert ny, ble den levert fra fabrikk uten lakkerte håndtak (ved en feiltagelse) Komunikasjonsproblemer forhandler/fabrikk. Fikk da beskjed om at disse ikke kunne etter lakkeres, men måtte komme ferdig lakkert fra fabrikk. Pga holdbarhet på lakk.Dørhåndtak på en bil er jo den delen på en bil som er mest utsatt for lakk- slitasje. Fikk lakkerte håndtak fra Bmw fabrikken noen uker senere. Så det ordnet seg heldigvis. Så etterlakking av dørhåndtak anbefaler ihverfall ikke Bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo stoff som du tar på lister og anna plast før du lakkerer så lakken skal holde...

Fangerne er jo plast og lakken holder jo der...

Men det må da være noen som lakkerer her på forumet som kan svare nøyaktig på dette...

Ja listene på bl.a. e46 coupe kommer jo lakket, men lurer på om det da er en annen type plast.

Hadde vært fint om noen som kan lakkering kunne kommet med noen synspunkter ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...