Gå til innhold

Dunkelyd fra høyre hjulhus bak!!? TRENGER HJELP! (Se side 5)

Søreng
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil tro det er traverforingen(den som ligger høyt oppe i hjulhuset bak, den er sikkert morken, så blir det jern mot jern. Trudde jo faen at hjulet skulle falle av en stund når jeg kjørte, e jo skikkelig høy ulyd.

Har ikke du også sinnsyk senk på bilen?

Kan være det som bidrar til slitasjen+høy km-stand.

Mine måtte skiftes ut i overkant av 200.000km.

Er nokså vanlig problem dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er en del senk på bilen ja.. Noe som jeg aldri ville ha gjort!!

Og ja, lurer til tider på om hjule holder på å løsne baki der når jeg svinger!

Bilen har jo også gått litt, passerte 225.000 for ikke lenge siden! Og vet ikke om traversforing er byttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sørn er fjærbenslagret?

Har hatt noe veldig lignende som deg i allefall på min e30..var bare å bytte begge tårnlagrene bak også var det bare å kjøre :P Bare å titte på toppen av demperne oppi bagasjerommet, så ser du om de kommer opp inni. Du kan også kjenne det hvis du legge hånda bakpå biln og trykker den ned og opp et par ganger.

Men så kan man ikke se bort i fra at det kan være noen andre dårlige foringer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sånn dunkelyd, og da var det pga gåene tårnlagre bak.

Du kan sjekke om de er gåene ved å jekke opp bilen og prøve å løfte demperen opp, ned og til sidene. Eller du kan ta ut trekket i bagasjerommet og se om toppen på demperen beveger seg når du gynger på bilen.

Slik så mine ut etter noen måneder med senk. (hadde ikke skrudd demperene godt nok fast.)

bimmer66.jpg

Tårnlagrene fra E46 M3 skal visstnok passe rett på, så du kan kjøpe sånne hvis du skal bytte de ut, disse tåler litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da skal det jekkes, skjekkes, ristes og herjes med hjul, demper etc i kveld, se om jeg finner utav noe.. :roll:

EDIT:

Da hadde jeg oppe av hjulet og prøvde og riste fram og tilbake opp å ned på både demper og fjærer.. Merket ikke noe uvanlig jeg da :? Kjørte igjen og lyden kom ikke med en gang når jeg svingte, men kom tilbake etterhvert som jeg kjørte en stund.. Virker som om lyden kommer når hjulet får belastning til sidene og ikke opp å ned :?:?: Er det mest sansynlig bare en foring som er gåen da eller:?:

Skal legge ut bilder i kveld eller i morgen :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vekk trekket inne i bagasjerommet og se på toppen av tårnet, du ser enkelt om det er den som er gåen. Du skal se en ring under muttra som ligger tett inntil pakkninga, hvis du ser gummirester og stanga til dempern så vet du at det er den som er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...