Kai-P. Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Du kan jekke opp bilen på høyre side og rugge hjulet opp og ned, hvis dette går veldig enkelt så er topplageret gåent, du kan for sikkerhets skyld også jekke opp på venstre side for å sammenligne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Vil tro det er traverforingen(den som ligger høyt oppe i hjulhuset bak, den er sikkert morken, så blir det jern mot jern. Trudde jo faen at hjulet skulle falle av en stund når jeg kjørte, e jo skikkelig høy ulyd. Har ikke du også sinnsyk senk på bilen? Kan være det som bidrar til slitasjen+høy km-stand. Mine måtte skiftes ut i overkant av 200.000km. Er nokså vanlig problem dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 Jo, er en del senk på bilen ja.. Noe som jeg aldri ville ha gjort!! Og ja, lurer til tider på om hjule holder på å løsne baki der når jeg svinger! Bilen har jo også gått litt, passerte 225.000 for ikke lenge siden! Og vet ikke om traversforing er byttet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Hva sørn er fjærbenslagret? Har hatt noe veldig lignende som deg i allefall på min e30..var bare å bytte begge tårnlagrene bak også var det bare å kjøre Bare å titte på toppen av demperne oppi bagasjerommet, så ser du om de kommer opp inni. Du kan også kjenne det hvis du legge hånda bakpå biln og trykker den ned og opp et par ganger. Men så kan man ikke se bort i fra at det kan være noen andre dårlige foringer også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 ok, jeg er ikke noen mekaniker så jeg skal gjøre mitt beste for å skjekket med de tingene som dere har sagt her.. å rapportere tilbake hva jeg har observert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Jeg hadde sånn dunkelyd, og da var det pga gåene tårnlagre bak. Du kan sjekke om de er gåene ved å jekke opp bilen og prøve å løfte demperen opp, ned og til sidene. Eller du kan ta ut trekket i bagasjerommet og se om toppen på demperen beveger seg når du gynger på bilen. Slik så mine ut etter noen måneder med senk. (hadde ikke skrudd demperene godt nok fast.) Tårnlagrene fra E46 M3 skal visstnok passe rett på, så du kan kjøpe sånne hvis du skal bytte de ut, disse tåler litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2007 ja, har fått tips om E46 M3 tårnlagrene.. Men må skjekke litt først og finne ut før jeg handler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Hva sørn er fjærbenslagret? Fjærbeinslager=tårnlager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2007 ok, da skal det jekkes, skjekkes, ristes og herjes med hjul, demper etc i kveld, se om jeg finner utav noe.. EDIT: Da hadde jeg oppe av hjulet og prøvde og riste fram og tilbake opp å ned på både demper og fjærer.. Merket ikke noe uvanlig jeg da Kjørte igjen og lyden kom ikke med en gang når jeg svingte, men kom tilbake etterhvert som jeg kjørte en stund.. Virker som om lyden kommer når hjulet får belastning til sidene og ikke opp å ned Er det mest sansynlig bare en foring som er gåen da eller:?: Skal legge ut bilder i kveld eller i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2007 Ok, har ikke fått skjekket så mye mer.. Men her er vertfall noen bilder, dersom det hjelper da? :S (vet at demperen har sett sine bedre dager ja) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Den dingsen som sitter øverst i hjulhuset i to skruer på bilde to er tårn/fjærbeinslageret, er nesten overbevist om at det er det som er feilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2007 ok, selv om den ikke var spessielt løs når jeg prøvde å riste på den? Må bare si tusen takk for hjelpen så langt!!! Settes utrolig pris på at folk hjelper her!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Ja, ta ned demperen og skru av tårnlageret, først da ser du det ordentlig, er veldig lite jobb, bytt begge når du er i gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2007 ok, hvor for man kjøpt disse? Er dette spesielt vanskelig og skifte? eller er det bare å skru av disse to mutrene og så er det av? Noe triks med selve demperen og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Mars 5, 2007 Share Skrevet Mars 5, 2007 Ta vekk trekket inne i bagasjerommet og se på toppen av tårnet, du ser enkelt om det er den som er gåen. Du skal se en ring under muttra som ligger tett inntil pakkninga, hvis du ser gummirester og stanga til dempern så vet du at det er den som er ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå