Gå til innhold

Noen som kjenner til denne?


bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke bilen, men det virker som om den brukes til og fra jobb (500 + 500 meter) og det kan umulig være bra for motoren. Oljen rekker vel ikke å pumpes opp til toppen på den strekningen, kan nesten ikke tenke meg at temperaturnåla rekker å bevege seg i det hele tatt...

Hadde vært skeptisk til en bil som sannsynligvis har så mye "kald" kjøring og i tillegg er trimmet, men dette er nå min mening. Selger skal ha honnør for å informere om dette i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt.

Regnet ikke med at den kun ble brukt til å kjøre tur retur jobb, men det fremgår av teksten at den brukes til og fra jobb som er 500 meter og det blir vel fort et par hundre x2 "kald" kjøringer i året. Ellers så fremgår det jo av teksten at den også brukes på "langkjøring" så jeg mener ikke at den kun brukes til og fra jobb, men det er jobb kjøringen jeg er skeptisk til mht. motorens levetid. Ifølge min overbevisning er korte turer med kald motor noe av det værste du kan gjøre med en motor vedr. slitasje på bevegelige deler, lagre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor mener du det er det verste du kan gjøre på kald motor, det står i alle instruksjonsbøker att du skal begynne å kjøre umiddelbart, eneste problemet jeg kan se er att du vil med tid sote ned motoren og slike ting fordi du aldri oppnår normal temp på motoren, men (jeg) mener det ikke er noe større slitasje om du kjører korte turer, eller du kjører en lang tur... logisk, du skal begynne å kjøre med en gang, altså, den slitasjen du får når motoren er kald vil du få uansett.... tror dette er en kjempebil jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt.

Regnet ikke med at den kun ble brukt til å kjøre tur retur jobb, men det fremgår av teksten at den brukes til og fra jobb som er 500 meter og det blir vel fort et par hundre x2 "kald" kjøringer i året. Ellers så fremgår det jo av teksten at den også brukes på "langkjøring" så jeg mener ikke at den kun brukes til og fra jobb, men det er jobb kjøringen jeg er skeptisk til mht. motorens levetid. Ifølge min overbevisning er korte turer med kald motor noe av det værste du kan gjøre med en motor vedr. slitasje på bevegelige deler, lagre osv.

Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter

Da har ihvertfall motoren sjans på å bli varm og smøreeffekten til oljen blir bedre enn etter 500 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt.

Regnet ikke med at den kun ble brukt til å kjøre tur retur jobb, men det fremgår av teksten at den brukes til og fra jobb som er 500 meter og det blir vel fort et par hundre x2 "kald" kjøringer i året. Ellers så fremgår det jo av teksten at den også brukes på "langkjøring" så jeg mener ikke at den kun brukes til og fra jobb, men det er jobb kjøringen jeg er skeptisk til mht. motorens levetid. Ifølge min overbevisning er korte turer med kald motor noe av det værste du kan gjøre med en motor vedr. slitasje på bevegelige deler, lagre osv.

Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter

Det samme det tenkte jeg. Spiller jo ingen rolle hvor langt man skal kjøre. Motoren er jo alltid like kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte bilen, men jeg hadde heller ringt selger enn å høre på hva folk tror og mener om bilen.

Prisen er vel ikke så gal heller. Godt utstyrt som el.komfortseter,navi,multiratt,xenon, etc.. og i mine øyne et pluss at den har kompressor så du får litt mer guffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter

Da har ihvertfall motoren sjans på å bli varm og smøreeffekten til oljen blir bedre enn etter 500 m.

Ja, men når bilen blir stoppa etter 500 meter treng den ikkje lenger smøring...ergo enda mindre slitasje enn varm olje og god smøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme det tenkte jeg. Spiller jo ingen rolle hvor langt man skal kjøre. Motoren er jo alltid like kald.

Problemet er vel at det blir kondens inni motoren som ikke forsvinner ved kun korte turer,som blander seg med oljen.Blir dårligere smøreevne.

Ved varmkjøring fordamper kondensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...