bmwdude_1 Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 763#bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Kjenner ikke bilen, men det virker som om den brukes til og fra jobb (500 + 500 meter) og det kan umulig være bra for motoren. Oljen rekker vel ikke å pumpes opp til toppen på den strekningen, kan nesten ikke tenke meg at temperaturnåla rekker å bevege seg i det hele tatt... Hadde vært skeptisk til en bil som sannsynligvis har så mye "kald" kjøring og i tillegg er trimmet, men dette er nå min mening. Selger skal ha honnør for å informere om dette i annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Veldig enig med sondre her. Ble også nysgjerrig: Hvem er det som gidder å kjøre 500m på jobb..? :~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt. Regnet ikke med at den kun ble brukt til å kjøre tur retur jobb, men det fremgår av teksten at den brukes til og fra jobb som er 500 meter og det blir vel fort et par hundre x2 "kald" kjøringer i året. Ellers så fremgår det jo av teksten at den også brukes på "langkjøring" så jeg mener ikke at den kun brukes til og fra jobb, men det er jobb kjøringen jeg er skeptisk til mht. motorens levetid. Ifølge min overbevisning er korte turer med kald motor noe av det værste du kan gjøre med en motor vedr. slitasje på bevegelige deler, lagre osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunobrun Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 hvorfor mener du det er det verste du kan gjøre på kald motor, det står i alle instruksjonsbøker att du skal begynne å kjøre umiddelbart, eneste problemet jeg kan se er att du vil med tid sote ned motoren og slike ting fordi du aldri oppnår normal temp på motoren, men (jeg) mener det ikke er noe større slitasje om du kjører korte turer, eller du kjører en lang tur... logisk, du skal begynne å kjøre med en gang, altså, den slitasjen du får når motoren er kald vil du få uansett.... tror dette er en kjempebil jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt. Regnet ikke med at den kun ble brukt til å kjøre tur retur jobb, men det fremgår av teksten at den brukes til og fra jobb som er 500 meter og det blir vel fort et par hundre x2 "kald" kjøringer i året. Ellers så fremgår det jo av teksten at den også brukes på "langkjøring" så jeg mener ikke at den kun brukes til og fra jobb, men det er jobb kjøringen jeg er skeptisk til mht. motorens levetid. Ifølge min overbevisning er korte turer med kald motor noe av det værste du kan gjøre med en motor vedr. slitasje på bevegelige deler, lagre osv. Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter Da har ihvertfall motoren sjans på å bli varm og smøreeffekten til oljen blir bedre enn etter 500 m. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det sies jo ikke at han BARE kjører den til og fra jobb. Foreslår å ringe til selger å spørre. Bare han som kan svare på hvordan den er kjørt. Regnet ikke med at den kun ble brukt til å kjøre tur retur jobb, men det fremgår av teksten at den brukes til og fra jobb som er 500 meter og det blir vel fort et par hundre x2 "kald" kjøringer i året. Ellers så fremgår det jo av teksten at den også brukes på "langkjøring" så jeg mener ikke at den kun brukes til og fra jobb, men det er jobb kjøringen jeg er skeptisk til mht. motorens levetid. Ifølge min overbevisning er korte turer med kald motor noe av det værste du kan gjøre med en motor vedr. slitasje på bevegelige deler, lagre osv. Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter Det samme det tenkte jeg. Spiller jo ingen rolle hvor langt man skal kjøre. Motoren er jo alltid like kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Jeg likte bilen, men jeg hadde heller ringt selger enn å høre på hva folk tror og mener om bilen. Prisen er vel ikke så gal heller. Godt utstyrt som el.komfortseter,navi,multiratt,xenon, etc.. og i mine øyne et pluss at den har kompressor så du får litt mer guffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2006 Likte bilen jeg også...skal ringe å høre..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det blir jo ikke færre kaldkjøringer selv om man har 2 mil kjøring til jobben i stedet for 500 meter Da har ihvertfall motoren sjans på å bli varm og smøreeffekten til oljen blir bedre enn etter 500 m. Ja, men når bilen blir stoppa etter 500 meter treng den ikkje lenger smøring...ergo enda mindre slitasje enn varm olje og god smøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 14, 2006 Share Skrevet Desember 14, 2006 Det samme det tenkte jeg. Spiller jo ingen rolle hvor langt man skal kjøre. Motoren er jo alltid like kald. Problemet er vel at det blir kondens inni motoren som ikke forsvinner ved kun korte turer,som blander seg med oljen.Blir dårligere smøreevne. Ved varmkjøring fordamper kondensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 15, 2006 Share Skrevet Desember 15, 2006 Hvis dere ser på km standen så fortstår dere at den er nok ikke bare brukt til og fra jobben 500m. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 15, 2006 Share Skrevet Desember 15, 2006 Hvis dere ser på km standen så fortstår dere at den er nok ikke bare brukt til og fra jobben 500m. Tja, kan vel hende at han har køyrd 178000 ganger til jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå