Fredrik Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 BMW rondellen er til stede på den gamle logoen også, og det har jo gått bra. Vel... rondellen er jo ikke akkurat fremtredende i dette bildet (som jeg forøvrig ikke tror en en egentlig logo). Det nye er ellers at www.bimmers.no nå trolig har signifikant mer trafikk enn bmwccn´s eget forum. Det går helt sikkert ikke helt ubemerket forbi... da var det litt annerledes med bmwguiden.no.... Jeg mener bestemt at logoen for forumet nettopp er "www.bimmers.no"... skrevet med den fonten man ser i bildet på toppen av denne siden.
eriklepe Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 synes det er fin den som er der. En liten modernisering av den nåverende er bedre enn å skifte den helt ut. Det må være en enkel og grei logo uten for mye dill, eller dall. Synes faktisk det hadde vært bedre med kun Bimmers.no som logo. www'ene er litt smør på flesk, og sløsing med v'er. Med stor B harmonerer det bedre med den skråstilte bilen også
Deep Dish Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 BMW rondellen er til stede på den gamle logoen også, og det har jo gått bra. Vel... rondellen er jo ikke akkurat fremtredende i dette bildet (som jeg forøvrig ikke tror en en egentlig logo). Det nye er ellers at www.bimmers.no nå trolig har signifikant mer trafikk enn bmwccn´s eget forum. Det går helt sikkert ikke helt ubemerket forbi... da var det litt annerledes med bmwguiden.no.... Jeg mener bestemt at logoen for forumet nettopp er "www.bimmers.no"... skrevet med den fonten man ser i bildet på toppen av denne siden. Hva med noe slikt da.?
Gunnar Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Vil bare påpeke at det ikke er jeg som har satt i gang dette her logo-styret nå, og har ingen umiddelbare planer om å gjøre noe med det, men dere må gjerne komme med forslag da jeg lenge har vært ute etter en god logo. Fonten blir neppe endret, da jeg synes det er en pen og ryddig font. Men - med Deep Dish sitt forslag synes jeg vi er inne på noe. Slike svære avanserte logoer med saiko-fonter blir bare tull, og fungerer ikke til et slikt formål en logo for disse sidene må fungere. Min enkle filosofi er: 1. Fonttypen skal være ENKEL og godt lesbar, også på avstand. Den skal i tillegg være mulig og helst rimelig å trykke og skjære ut i folie. Mener derfor at den vi har er meget bra. 2. Logoen skal være MEGET enkel, men gjenkjennbar. En svær logo med www.bimmers.no i midten fungerer overhodet ikke, da dette skal på en smal stripe på skiltplater osv. Derfor må det være en logo som enten alltid sitter ved siden av webadressen, eller at den kan stå både over, under og ved siden av webadressen. Da kan den være stor og stå over adressen på store trykk, tekstiltrykk mm., og den kan stå foran adressen f.eks. på skiltplater. Se gjerne KOEDs logo som eksempel. Tenk gjennom dette når dere kommer med forslag. Det er ikke bare-bare å innføre noen fancyspancy logoer. Hva toppen på siden her angår, så er ikke det noen logo. Det er dessuten et bilde, som jeg har tatt selv, og derfor har alle rettigheter til, samme hva som er på det.
[space] Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Hvilken fonttype er det i logoen nå da? arial? verdana?
Gunnar Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 La meg legge til at jeg mente logoen Deep Dish presenterte på forrige side - ikke den over innlegget mitt. [space], Helvetica. Ligner mye på Verdana og Arial.
[space] Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Hva med noe slikt? Hadde faktisk ikke Helvetica i photoshop?! Brukt Arial her da...
aloebiz.net Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Skrevet Desember 17, 2006 Her kommer noen nye forslag:
Hylland Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Den siste der var feit, men koster vel litt peng å trykke... Kva med å sette de tre stripene tomme, altså uten fyll??? Dersom sida skal skifte logo, så bør vel den komme før vestene blir bestilt???
BalleKnalle Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 Ja stripene kan jo være tomme med sort kant eller at alle er i hel sort... Enda en...
Patrick B Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 BalleKnalle har det desidert beste forslaget. De andre blir bare tull.
Deep Dish Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 Ja stripene kan jo være tomme med sort kant eller at alle er i hel sort...Enda en... Veldig bra...
BalleKnalle Skrevet Desember 18, 2006 Skrevet Desember 18, 2006 Hm.... fått meg litt logo klikk... (ikke bra med juleferie ) Noe ala Hartge logoen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå