Gå til innhold

Skifte bremseskiver og klosser på E36

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vel rimelig plankekjøring ja, bare å huske på å sette på plass igjen slitingsindikatoren på klossene :roll:

Lampa for bremsefeil lyste på min e36 når jeg kjøpte den. Fikk opplyst fra selger at det var noe galt med sensor.

Skrevet
Skal skifte skiver og klosser foran på E36. Regner med det er plankekjøring, men vil bare høre om det er noe jeg bør være obs på?

Det kan være greit å huske på å åpne caliperen skikkelig for å gi plass til de nye bremseskoene som nødvendigvis krever større plass en de slitte.

I stede for å feste caliperen med ståltråd til fjærene, kan du også sette den på en egnet plastkanne. Gjør-det-selv henvisningen er forøvrig veldig grundig og god

Skrevet
Lampa for bremsefeil lyste på min e36 når jeg kjøpte den. Fikk opplyst fra selger at det var noe galt med sensor.

Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men en en slitingsindikator fungerer vel på den måten at det blir slitt hull på den når klossene må byttes, ergo kan det hende du må bytte sensoren din!

Problemet på min er i midlertidig at den aldri kommer til å lyse, ettersom jeg glemte å montere den igjen når jeg bytta bremsene på min :roll:

Skrevet

Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men en en slitingsindikator fungerer vel på den måten at det blir slitt hull på den når klossene må byttes, ergo kan det hende du må bytte sensoren din!

Problemet på min er i midlertidig at den aldri kommer til å lyse, ettersom jeg glemte å montere den igjen når jeg bytta bremsene på min :roll:

Den fungerer vel slik at når klossene er slitt ned blir sensoren jordet mot skiven og lyset lyser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...