Ronny M Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Skal skifte skiver og klosser foran på E36. Regner med det er plankekjøring, men vil bare høre om det er noe jeg bør være obs på?
pocket Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Er vel rimelig plankekjøring ja, bare å huske på å sette på plass igjen slitingsindikatoren på klossene
Fredrik Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Er det noen som har en original "DIY" (TIS eller lignende) for denne jobben når det gjelder E36 eller E46 ?
Geir Anders Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 En meget god DIY her: http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem Eller mange andre gode tips på den hjemmesiden.
Fredrik Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 En meget god DIY her:http://www.bimmerdiy.com/diy/e36brakesystem Eller mange andre gode tips på den hjemmesiden. Takker...
snes Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Er vel rimelig plankekjøring ja, bare å huske på å sette på plass igjen slitingsindikatoren på klossene Lampa for bremsefeil lyste på min e36 når jeg kjøpte den. Fikk opplyst fra selger at det var noe galt med sensor.
rams Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Skal skifte skiver og klosser foran på E36. Regner med det er plankekjøring, men vil bare høre om det er noe jeg bør være obs på? Det kan være greit å huske på å åpne caliperen skikkelig for å gi plass til de nye bremseskoene som nødvendigvis krever større plass en de slitte. I stede for å feste caliperen med ståltråd til fjærene, kan du også sette den på en egnet plastkanne. Gjør-det-selv henvisningen er forøvrig veldig grundig og god
pocket Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Lampa for bremsefeil lyste på min e36 når jeg kjøpte den. Fikk opplyst fra selger at det var noe galt med sensor. Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men en en slitingsindikator fungerer vel på den måten at det blir slitt hull på den når klossene må byttes, ergo kan det hende du må bytte sensoren din! Problemet på min er i midlertidig at den aldri kommer til å lyse, ettersom jeg glemte å montere den igjen når jeg bytta bremsene på min
Superbeetle Skrevet Desember 17, 2006 Skrevet Desember 17, 2006 Lampa for bremsefeil lyste på min e36 når jeg kjøpte den. Fikk opplyst fra selger at det var noe galt med sensor. Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men en en slitingsindikator fungerer vel på den måten at det blir slitt hull på den når klossene må byttes, ergo kan det hende du må bytte sensoren din! Problemet på min er i midlertidig at den aldri kommer til å lyse, ettersom jeg glemte å montere den igjen når jeg bytta bremsene på min Den fungerer vel slik at når klossene er slitt ned blir sensoren jordet mot skiven og lyset lyser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå