///Magnus Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Pettersen Autoimport virker jo seriøst ut fra nettsiden iallefall. Ser ut som den flotte regieringen vår setter opp prisen på denne bilen over nyttår også. Blir stressa jeg... Edit: Går opp 111 227,- ifg http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=29661&tid=51 Alle biler jeg vurderer går opp jo! F... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Jeg handla integran min av pettersen autoimport... absolut å anbefale. fyr som har alt av papirer i orden og liker å ha alt i orden under salg også. samtidig som at han er flink med garanti osv. ikke noe å utsette på han.. S2000 stiger bare som nybil, på bruktprisene vil den nok holde seg enda tror jeg. Noe som du burde være obs på med s2000 av de brukte så har veldig mange av de chassibytte. Ringte endel rundt på s2000 i høst og kom fram til at 4 av 7 hadde chassibytte (chassinummer bytte godkjent av bt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Ja, er jo nyprisen som øker med så mye, men engangsavgiften må jo betales ved evt import også... Minus bruksfradrag da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 Den jeg prøvde (var faktisk jeg som importerte den fra Tyskland) er en 2002 modell. Regnet meg fram til at avgiften på den steg med ca.60.000,- etter nyttår, så det ble litt hastverk med å få den hjem og få den registrert, men det løste seg fint. Salgsprisen var forøvrig 340.000,- Kjørt 25.000km, grå med sort skinn,a/c, 18" O.Z felger etc.. MEGET strøken bil. Skal se om jeg ikke får knipset noen bilder av den i løpet av helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Å unnskylde at Z4 3.0i slår S2000 på Ringen med at det er en høyhastighetsbane er diskutabelt. Det er nettopp på slike baner det som regel er høy effekt som vinner - og siden S2000 da har høyere (oppgitt) effekt, lavere vekt og samtidig er mye mer sportslig orientert, så burde den klare bedre enn Z4, som er en komfortorientert cruiser. 7 sekunder på Ringen er fort nærmere en halv kilometer forskjell på langsiden.. Den dagligdagse opplevelsen betyr det selvfølgelig ingenting for, og da vil en bil med stumpete fjæring og mye lyd oppleves mye mer sportslig enn en komfortorientert bil, selv om sistnevnte fint kan ta den. Det er bare å senke en god gammal BMW det, og prøve å henge på en dønn original VW Passat TDI eller Skoda Octavia TDI på telehiv-veier i Telemark. I mine øyne var det liten tvil om hva som _føltes_ mest sportslig, men effektivt? Err... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 Å unnskylde at Z4 3.0i slår S2000 på Ringen med at det er en høyhastighetsbane er diskutabelt. Det er nettopp på slike baner det som regel er høy effekt som vinner - og siden S2000 da har høyere (oppgitt) effekt, lavere vekt og samtidig er mye mer sportslig orientert, så burde den klare bedre enn Z4, som er en komfortorientert cruiser.7 sekunder på Ringen er fort nærmere en halv kilometer forskjell på langsiden.. Den dagligdagse opplevelsen betyr det selvfølgelig ingenting for, og da vil en bil med stumpete fjæring og mye lyd oppleves mye mer sportslig enn en komfortorientert bil, selv om sistnevnte fint kan ta den. Det er bare å senke en god gammal BMW det, og prøve å henge på en dønn original VW Passat TDI eller Skoda Octavia TDI på telehiv-veier i Telemark. I mine øyne var det liten tvil om hva som _føltes_ mest sportslig, men effektivt? Err... Jeg har ikke prøvd å bortforklare det faktum at Z4 3.0i er raskere på ringen pga at det er en høyhastighetsbane, men det faktum som også må taes i betraktning her er er jo at det er 3 år i mellom de to testrundene. Da kan f.eks type dekk utgjøre noen sekunder, været (temperatur) noen sekunder etc... Skulle man hatt en fair sammenligning så måtte de ha kjørt på samme type dekk og på samme tidspunkt. Men bevares, Z4 3.0i er nok en meget bra bil det, men personlig så greier jeg ikke helt utseendet på den. Men det er godt mulig jeg hadde ombestemt meg om jeg hadde fått prøvd den en tur. Siden jeg nå har prøvd S2000, så vet jeg hva den står for i følt opplevelse, og det er noe av det morsomste jeg har prøvd hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318 Touring 04 Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 s2000 er hondas topp sports bil, da vil vi BMW entusiaster benytte oss av en Z4m? det må da være deal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Hmm, uansett tror jeg det er på tide å prøvekjøre en s2000 før jeg uttaler meg mer om denne "fantastiske bilen". Skal prøvekjøre en 2001 modell s2000 i romjulen, så får vi se om BMWen skal selges eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 En ting er å se S2000 på bilder, en annen ting er å faktisk stå ved siden av en, og når du setter deg inn, trykker start knappen, å legger lanken rundt magnesiums kula er man solgt. Det eneste man mangler er hjelm og hansker. Favoritt intriøret er faktisk sjokkerende for noen, det røde, med røde seter, tepper og svart konsoll. Ser ikke bra ut på bilder, men når du sitter der, så er det inner tier etter mitt sinn. Honda har vært kjent for å være Japans svar på BMW. Så en S2000, og en Z4M i garasjen må vel være hånd i hanske! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 s2000 er hondas topp sports bil, da vil vi BMW entusiaster benytte oss av en Z4m? det må da være deal? Har du glemt at honda har en modell som heter NSX? Jeg hadde i dag kommet til å valgt en S2000 framfor en Z4 M. Grunnen er enkel, S2000 har en pris jeg kan takle, det har ikke Z4 M. Hadde jeg hatt ubegrenset med midler så hadde ingen av bilene vært et alternativ. Da skulle jeg hatt en sånn som var med Kielferga hjem på søndag. En orange Porsche 911 GT3 RS. Den er rå den!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 Hmm, uansett tror jeg det er på tide å prøvekjøre en s2000 før jeg uttaler meg mer om denne "fantastiske bilen". Skal prøvekjøre en 2001 modell s2000 i romjulen, så får vi se om BMWen skal selges eller ikke Det er viktig å tenke på at S2000 ikke er noe godt alternativ dersom man ikke har noen bil nr.2 Jeg hadde aldri orket å bruke en sånn som hverdagsbil. Føltes litt for kompromissløs ut til det. Men nå hadde den jeg kjørt 18" felg med 35 profils dekk, samt senkesett da. Mulig en original en ikke er fult så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Mener best å ha den orginal slik den kom fra fabrikk å heller foreta dem rette tweaksa som er beskrevet på US S2000 fora. Derav en diff mod på tidlige modeller, som gir 15% mer effekt ned på hjula bak Prisen til BMW er også for høy. Vi kan takke staten stort sett for det. Som jeg nevnte ligger en greit brukt S2000 i US fra 110-140 laken. Her i landet får man rett å slett ikke mer for pengene selv om det koster flesk, man får faktisk mindre. Må legge til som Espen sier, at det er ikke noe bra valg om du bare har 1 bil, det er ingen praktisk bil på noen som helst måte! Som mange BMW eiere som er Porsche som regel neste valget, men prisen er ikke hyggelig der heller. For min del er drømmen en 993 Turbo RUF CTR. Etter å ha kost seg med en slik så ja ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Jeg har aldri kjørt S2000, men har studert den på nært hold. Utseende er ikke noe som imponerer meg verken inni eller utenpå. Den har en litt "enkel" form utvendig, men er en liten tanke penere enn Mazda. Hvorfor skylde på dekkene i testen? Det kan jo hende at Hondaen hadde bedre dekk også selv om det er 3 år mellom testene. Kanskje var det den som hadde de mest ideelle forholdene på banen også? Det er som Gunnar skrev at på Ringen burde S2000 vært raskest tatt i betraktning effekt og vekt og ikke minst egenskapene bilen blir tillagt av enkelte her. Jeg er ikke det minste i tvil om at S2000 er en veldig trivelig bil, men tregere enn Z4 3.0 det er den. At en bil er hard og har høyt turtall er ikke grunn nok til å kalle den en bedre sportsbil Z4. Z3 coupe 3.0 ble testet i 2001, 1 år etter S2000, og den var 5 sekunder raskere (8:34) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Hva er poenget med å kjøre rett fram? Verken S2K eller Z4M er vel biler som er laget for å banke bortover i topphastighet? Da er Viper ett bedre valg igjen, om det er rett fram man skal? Nei, takke seg til grisgrente strøk, og svingete veier der man kan få utfolde seg selv å bilen under tryggeforhold selvsagt! Tråden handlet vel i utgangspunktet om opplevelser med Honda S2000, og ikke hvem som var raskest rundt ringen i en test, der det er store variable forskjeller. Vær forholdt, dekk, årsmodell. Fakta er at Z4M har seiern i følge den testen, enkelt å greit. Så er det vel Z3 man bør sammenligne med mot en år 2000 S2K når det gjelder testen om man skal ha det rettferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 s2000 er hondas topp sports bil, da vil vi BMW entusiaster benytte oss av en Z4m? det må da være deal? Hehehe... hvis du sier det om Porsche 911 GT3 RS også er vi på rett spor her inne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå