2mMy Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 wangli billigdekk har jeg ikke hørt mye positivt om.. annet at dem slipper lett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 kjøpte bridgestone til hyndaien for et par år siden. ved fuktig asfalt får de den vesle 1.3literen med 12ventiler til å føles sterk når det slipper på framhjula ved pådrag i sving eller slipper bak ved litt høy fart inn i kurve. de var ikke spes billige og ble kjøpt av seriøs forhandler (ikke megahjul el sherrif). kommer ikke til å sette bridgestone på bmw`en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 selv fra såpass ålreite dekk som Continental Sport Contact 2 til Goodyear Eagle F1 GS-D3 merket jeg stor forskjell på grep og vannplaning. hva slags pris og ytelse man legger seg på avhenger selvsagt av motorytelse, kjøreegenskaper, egne preferanser og lommeboka ( ). bruker man bilen for å komme seg fra A til B så er det ingen grunn til å kjøpe toppdekk som Michelin Pilot Sport PS2 til ufattelige summer.. jeg liker å vite at jeg har dekk som er veldig gode på alle områder ettersom sikkerhet er viktig for meg. samtidig er ytelse også viktig, og derfor mener jeg at det å ha en bil med gode kjøreegenskaper med elendige dekk som gir seg lenge før bilens grenser er nådd er rimelig ødeleggende for opplevelsen. et ganske ekstremt eksempel, men en M3 på helårsdekk er for eksempel rimelig ubrukelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 selv fra såpass ålreite dekk som Continental Sport Contact 2 til Goodyear Eagle F1 GS-D3 merket jeg stor forskjell på grep og vannplaning. Interessant... www.dekkonline.com skal ha 846,80,- kroner for et Goodyear Eagle F1 GS-D3 dekk og 969,30 for et Continental SportContact 2 dekk... begge i størrelsen 205/55-16. Normalt pleier prisen sånn nogenlunde å gjenspeile kvaliteten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 selv fra såpass ålreite dekk som Continental Sport Contact 2 til Goodyear Eagle F1 GS-D3 merket jeg stor forskjell på grep og vannplaning. Interessant... www.dekkonline.com skal ha 846,80,- kroner for et Goodyear Eagle F1 GS-D3 dekk og 969,30 for et Continental SportContact 2 dekk... begge i størrelsen 205/55-16. Normalt pleier prisen sånn nogenlunde å gjenspeile kvaliteten... har kun en positiv ting og si om de continental dekkene du snakker om hær. å det er at de er utrolig slitesterke. de holdt ca 40 runder på acr + nesten hele sommer-sesongen i år. å disse sto på bilen min når jeg kjøpte den, så de var ikke nye heller.. gikk fra 225-50-16 Continental dekk til 235-40-17 aurora(?) dekk. aurora dekkene støyet mye mindre og satt vell så bra på bra på veien. i allefall på tørt føre.. å aurora dekk er vell såkalte "billig dekk"?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 26, 2006 Share Skrevet Desember 26, 2006 har kun en positiv ting og si om de continental dekkene du snakker om hær. å det er at de er utrolig slitesterke. de holdt ca 40 runder på acr + nesten hele sommer-sesongen i år. å disse sto på bilen min når jeg kjøpte den, så de var ikke nye heller.. gikk fra 225-50-16 Continental dekk til 235-40-17 aurora(?) dekk. aurora dekkene støyet mye mindre og satt vell så bra på bra på veien. i allefall på tørt føre.. å aurora dekk er vell såkalte "billig dekk"?! Hvordan Continental SportContact 2 dekkene er på bane vet jeg ikke... jeg kjører kun såkalt alminnelig kjøring med min BMW og til den slags bruk er SP2 dekkene glimrende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Jeg har dårlig erfaring med sportcontact, men mine var ganske så slitte. At en på dekkmann sa at han ikke ville anbefalle meg de dekkene forsterker ikke inntrykket mitt heller, er jo tross alt continental de selger.. F1-dekka er gode, spesielt på vått, men smelter bort på bane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Jeg har dårlig erfaring med sportcontact, men mine var ganske så slitte. At en på dekkmann sa at han ikke ville anbefalle meg de dekkene forsterker ikke inntrykket mitt heller, er jo tross alt continental de selger.. F1-dekka er gode, spesielt på vått, men smelter bort på bane. BMW her i Danmark leverer ofte nye biler med Continental SportContact 2... iallefall var disse dekkene ganske alminnelige på nye E46 modeller. Jeg vil mene at SP2 har gode allround egenskaper og god holdbarhet. Mine holdt rundt 60000 Km på kontinentale veier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå