Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 95modell cab 328 den har gått over 200000km

har det mye og si på prisen jeg kan få solgt bilen til eller har det ikke så mye og si?bare du har vedlikeholdt motoren godt.

Skrevet

Har jo mye å si hvordan motoren er behandlet/vedlikeholdt.

Personlig klikker jeg ofte vekk salgsannonser der biler har gått over 200k km ganske kjapt..

Det eneste som er sikkert er at verditapet på bilen stiger i takt med km standen :(

Skrevet

Kilometerstand og verdi henger sammen, så ja, bilen synker en del i pris med kilometerstand høyere enn gjennomsnittet.

Jeg velger vekk biler med høy kilometer selv om selger sier den er godt vedlikeholdt, - med mindre det er noe helt spesielt med bilen ellers som vekker interresse.

Skrevet

Det er mye psykologi knyttet til biler og ant. kjørte kilometer, men generelt er det viktig å tenke på dokumentert vedlikehold, magefølelse og at det ikke kun er motoren som blir slitt med tiden.

Skrevet

mannen i gata som ikke har for mye peiling på bil ser som regel etter km standen,om den er godt vedlikeholdt betyr ingenting...

hadde en diskusjon på jobben der dem til og mente 150 tusen km er mye..

blir så fustrert!! :cry:

Skrevet
mannen i gata som ikke har for mye peiling på bil ser som regel etter km standen,om den er godt vedlikeholdt betyr ingenting...

hadde en diskusjon på jobben der dem til og mente 150 tusen km er mye..

blir så fustrert!! :cry:

Jeg for min del syns det har veldig mye med årsmodell å gjøre. Hvis det er det en 2004 modell som har rullet 150 000km er det selvsagt mye, men er det en 84 modell som har rullet 150 000km er det lite..

Skrevet

Ta min bil f.eks det er en 316 1992mod som snart har rullet 150000km hva kan jeg ta for den? hvist den er strøken ellers :)

selv om samme type bil har rullet 250000km og ligger på 25000,- så kan jeg jo ikke ta 50000,- for min pga km standen..

Eller? ;)

Skrevet

Jeg for min del syns det har veldig mye med årsmodell å gjøre. Hvis det er det en 2004 modell som har rullet 150 000km er det selvsagt mye, men er det en 84 modell som har rullet 150 000km er det lite..

Det er jeg helt enig i, men på den annen side forteller heller ikke dette hele historien. Min holdning er at en potensiell bil bør ha kjørt kortest mulig, men ikke for enhver pris. Det finnes biler med 300000 Km på telleren som er i bedre stand enn biler med 50000 Km på telleren... dog hører akkurat det til unntakene. Biler er til for å kjøres... og de slites langsomt, men sikkert ned. Ergo bør man vurdere den enkelte bil for seg... spesielt når det er få tilsvarende biler å sammenligne med er det viktig (les: type E30 325i anno 1985)... :wink:

GreyDog: Det er lov å prøve seg... du får det du får... markedet bestemmer.

Skrevet

Det som er vanlig å regne er 15'km i året. Det er hva listprisen tar utgangspunkt i. Deretter trekkes det ned/opp for hver km den den aviker fra dette.

Det er helt klart at en bil slites med tiden, men bruken har alt å si. Det er en enorm forskjell på om bilen har vært brukt til korte turer eller langkjøring.

Min 97 E39 tds har rullet 392.000 km, motoren er det ingen ingen problmer med og har kun vært langkjørt. Men da er det andre ting som koster, det meste med bakluka er rævva, dørhandtak som knekker, nedslipte kanaler som må behandles for ikke å få rust, vindusviskerarmer som knekker etc..

Det er også forskjell på hva folk mener med godt vedlikeholdt, en meget subjektiv beskrivelse...

Skrevet
Det som er vanlig å regne er 15'km i året. Det er hva listprisen tar utgangspunkt i. Deretter trekkes det ned/opp for hver km den den aviker fra dette.

15000 Km pr. år er ingenting i et land som f.eks Tyskland der 30-40 tusen kilometer pr. år er helt normalt. Selv her i lille Danmark er 25000 Km pr. år helt normalt. Biler fra Tyskland og Danmark er ikke automatisk dårligere av den grunn... de har bare kjørt lengre turer enn i Norge når de først har kjørt en tur. Mange kaldstarter er ikke bra, men det er ikke til å vite om en bil har mange korte turer eller få lange turer.... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...