Gå til innhold

Når go' lyden skal komme.. (trenger tips) (Update 31.03)


Anbefalte innlegg

Jepp, da skal jeg oppgradere litt..

1stk 10" Sony Sub

1stk komponent sett 13cm Sony

1stk 4x50W sony forsterker (4x høynivå inn)

Senerer

Nye bakhøyt + forsterker til sub.

----------------

Skal bytte ut 13cm elemenetene foran, men lar diskantene stå.

Setter inn 10" i skiposehullet. Monterer en sponplate bak elementet slik; bakvegg-elemen-sponplate. Elementet får ikke plass i selve hullet.. Ikke stuereint, men holder nok lenge.

4 kanaleren monteres foran så kan jeg bruke de originale kablene.

---

None som har noen ideer om HVOR jeg kan montere 4 kanalener foran? helst bak/inni midtkonsollen på noen vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå hvet ikke jeg hvor stor denne forsterkeren din er da... Men hvis du absolut skal ha den forann, ville jeg kanskje prøvd å tatt ut hanske rommet, du kan også ta av dekslene ved rattstammen og plassere den oppi der... og plasert den bak der på en måte, prøvd å lagt den forann i dashbordet hvertfall... Kanksje noen andre har noen bedre forslag på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må se på en løsning der....

Men: bilen min har ingen høyt. i bakdørene bare i hattehylla.. er det noen "skjulte" hull til høyt. der, eller må jeg modde endel for å få det til? Ikke det at det er så viktig med høyt. der men da kunne jeg evnt. ha brukt hulla i hattehylla til mindre subber....

og en ting til..

er det mye pes å få av dørpanelet foran? etter det jeg har sett må jeg skru løs innvendig konsoll med vindusknapper og lyset under døra før jeg forsiktig knepper av panelet fra nedre yttre hjørne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

DA har jeg fått orden på oppsettet..

Nye høyt foran. Skulle ha bytta diskanter også, men veit noen hvordan jeg får løs de originale? sitter som F med 25Torx..

Disse skal bli drevet av en 2 kanals sonyforsterker som jeg må finne en god plass til..

Bak blir det nye i hattehylla og en 10" sub.

Dette blir drevet av en 4 kanal -> 2+1 forsterker fra sony. Denne hadde jeg tenk å frese litt inn i bakdekselet på føresiden slik at de "tøffe" lysdiodene ikke lyser for seg selv, men for oss som er til stede..hehe..

Bilder skal komme.... lover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jepp, lekte meg med polyester og glassfiber i går kveld. Skulle ha øvd meg litt først :).. men får tette litt med glassfiber sparkel i kveld så blir det sikkert bra.

Noen som veit hvor man får tak i glassfiber matter som har mindre tetthet enn 300g/m2 som selges på biltema? Denne blir vel stiv når man skal inni hjørner osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg satt inn forsterkeren nr 1. Denne er montert inn i dekselet i bagasjen. Fester er av sponplater og festet med glassfiber. Festene er to delt med en hakemutter i mellom slik at jeg kunne skru i bolter for å feste forsterkeren. Forsterkeren er felt inn slik at alle kontakter blir liggende på baksiden og dermed ute av syne.

Denne skal drive 2*13cm i hattehylle og en 10" sub. Alt fra Sony.

DSC00202.jpg

DSC00204.jpg

Hva som gjenstår:

1. Montere inn sub.

2. Bytte ut 13cm i hattehylla (omstendelig jobb).

3. Bytte siste 13cm i førerdør.

4. Montere en 2 kanals forsterker foran.

5. PLAY IT LOUD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg lempa ut sete, seteryggen og hattehylla, greit nok, men møkkajobb.

Modifiserte over til grøvre kabler, ned til forsterker og opp igjen. Lodding og krympestrømper..

Skulle til å montere nye 13cm sony høyt. ned i nokia boksen, men det gikk jo ikke. Leike magnetet til org. høyttalere var endel mindre så de nye butta i plasten. Da var det bare å grave frem varmluftspistolen og varme på.. formsatte og avkjølte. Sjekka at høyt. fikk plass og håpa på at boksen fortsatt passa i bilen.. Bingo. Deretter var det bare å sette sammen alt i motsatt rekkefølge. Hele operasjoen tok ca 3timer. Men knota litt. kan sikkert gjøres raskere..eller tregere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp. Da var bakhøyt. og forsterker kabla ferdig (mye kabel gitt) henta styestrøm fra baklyset.

Og du verden for en forskjell. Trodde jeg skulle merke litt, men dette ble jo en ny verden. Litt mye bass, men skal se om vi ikke kan moderere den litt når subben er på plass. Håper på å få gjort det i morgen.

Frontsett og 2 kanaler blir montert såsnart Sony får ut fingern og sendt avgårde varene..

Trenger forstatt hint om plassering av 2 kanals forsterker foran og hvordan man løsner diskantene foran.

Hvis noen veit hva som typisk vibrere bak (sammen med høyt. i hattehylle) så er det bare å sis ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...