Gå til innhold

maks hk i 325


styggen82
 Share

Anbefalte innlegg

er vel snakk om at en effektøkning på 15% er godkjent så lenge du har en dialog osv med BT?

nei dette er snakk om m5 3,6... seff skal jeg ha større bremser enn org. men det jeg lurte på var selve karrosseri og understell, hvor mye tåler det før en må forsterke. vet ikke om disse bremsene er godkjente men http://www.300mm.de/new/312mm/312mm.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsene holder lenge til 220hk bremsene på 325 e veldi overdimmensjonert

De er langt ifra overdimmensjonert. 260mm skiver forann på en bil med 170hk er ikke overdimmensjonert, men tvert imot.

Har du E30M3 bremser så vil jeg si at du klare deg når du skal ha 220hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsene holder lenge til 220hk bremsene på 325 e veldi overdimmensjonert

De er langt ifra overdimmensjonert. 260mm skiver forann på en bil med 170hk er ikke overdimmensjonert, men tvert imot.

Har du E30M3 bremser så vil jeg si at du klare deg når du skal ha 220hk.

da må du ha prøvd en 325 med dårlige bremser, en 325 med gode originale bremser funker som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsene holder lenge til 220hk bremsene på 325 e veldi overdimmensjonert

De er langt ifra overdimmensjonert. 260mm skiver forann på en bil med 170hk er ikke overdimmensjonert, men tvert imot.

Har du E30M3 bremser så vil jeg si at du klare deg når du skal ha 220hk.

da må du ha prøvd en 325 med dårlige bremser, en 325 med gode originale bremser funker som faen!

325i-bremsene helt marginale, selv for en 318iS. For biler med 200+ hk er de meget underdimensjonerte.

Da kjøre du fryktelig sent med den 325ien du har kjørt. Ved mye bremsing i høy fart så duger ikke bremsene på en original E30 325i. Ikke bare meg som sier det, men er nok bare meg som sier det på Bimmers.

Les litt på BMWCCN forumet du så skal du se hva folk med mye erfaring ifra banekjøring skiver:

Sitat ifra BMWCCN:

1. Når det er sagt, er 325i-bremsene helt marginale, selv for en 318iS. For biler med 200+ hk er de meget underdimensjonerte.

2. Jeg tror det er veldig få som har problemer med fading på bakbremsene på E30 325i, så helt originale bremseskiver og klosser burde fungere bra. Foran er det derimot nokså underdimensjonerte bremser på 325i.

3. Det ville ikke jeg godkjent. 325i har faktisk relativt dårlige bremser i utgangspunktet.

De er både dårlige (mangler moderne ABS-teknologi) og underdimensjonerte. Til gjengjeld er de lette, pålitelige og enkle å skru på.

Skal jeg finne flere eksempler så bare si ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok større bremser uansett. men problemet er hvor stort og hva salgs bremser som er lov for å godkjenne bilen med ca 300-400 hk.

Men vet om en som fikk godkjent en m5 3,6 i en 316 med m3 understell og bremser. Han fikk vel også beskjed at 315 hk var opp mot maks av det de godkjente på dette understell og bremser.

Skal det godkjennes må bremsene ha tüv papirer og oppfylle eventuelle andre krav norge har.

Men det er vel noe jeg må finne ut av etterhvert... Snakket med en på BT og han sa jeg måtte søke før jeg begynnte å bygge og at jeg måtte ha papirene fra tyskland på eventuellt hvor mye hk karrosseri og bremser tåler osv osv osv... blir nok en lang papirmølle. Men ser ikke ut at de som har godkjente biler har særlig lyst til å fortelle hvordan og hva slags papirer enn trenger...... Men takk for alle inspill uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic: har hatt sierra og escort cosworther fra 450-557 hk på standard bremser, har ikke vært noen problem det. men selvfølgelig er det en fordel å ha større bremser til banekjøring da de orginale blir fortere varme.. men på gata er det bare tull og oppgradere bremsene pga 50!! hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic: har hatt sierra og escort cosworther fra 450-557 hk på standard bremser, har ikke vært noen problem det. men selvfølgelig er det en fordel å ha større bremser til banekjøring da de orginale blir fortere varme.. men på gata er det bare tull og oppgradere bremsene pga 50!! hk..

sant nok..

jeg driter jo egentlig hva folk tror og mener, jeg vil vite hva de vet.

om folk på bmwncc mener sånn og sånn så betyr jo ikke det at sånn er det i det virkelige liv :lol:

men uansett, bremsene må oppgraderes pga BILTILSYNET sier det og TÜV sier det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat ifra BMWCCN:

1. Når det er sagt, er 325i-bremsene helt marginale, selv for en 318iS. For biler med 200+ hk er de meget underdimensjonerte.

2. Jeg tror det er veldig få som har problemer med fading på bakbremsene på E30 325i, så helt originale bremseskiver og klosser burde fungere bra. Foran er det derimot nokså underdimensjonerte bremser på 325i.

3. Det ville ikke jeg godkjent. 325i har faktisk relativt dårlige bremser i utgangspunktet.

De er både dårlige (mangler moderne ABS-teknologi) og underdimensjonerte. Til gjengjeld er de lette, pålitelige og enkle å skru på.

Skal jeg finne flere eksempler så bare si ifra..

Og jobber alle disse i BT eller nede på den lokale knoksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...