Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Merket du mye forskjell med det tverrstaaaget i motorommet eller?

Ikke tenkt så mye over det igrunn, er vel noe stivere foran men med nye dempere osv så kanskje litt vanskelig å si ennå :)

Fri idag og sol ute, tenkte vaske litt og shine opp bilen. Så nå står touringen ute dekket med Meguiars, bare å dra over med microfibern etterpå.. :)

Hva har du lagt på og hvor lenge lar du det ligge?

Meguiars Tech Wax 2.0, lot det ligge på i ca 1 time ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trengte en seriøs vask idag etter nesten 2 uker med regn og drittvær.. Den ble polert med techwax for ca 12 dager siden, så idag la jeg på et lag med Meguiars carnauba, som skal funke som sealer før vinteren.

Så nå er bilen sort igjen!

Tenkte ta en tur til Frognerseteren imorgen på BMWCCN høstmønstring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det samme med poleringsmiddel? Altså la det stå i en time...

Tenkte jeg skulle vokse og polere bilen når jeg kommer hjem, og jeg har tatt det av omtrent med en gang. Noe jeg har misforstått :roll:

Har btw M-Tech som ligger å venter og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wtf? lar du det ligge så lenge!?! hmmm...

Spiller ingen rolle hvor lenge det ligger, men det er ikke nødvendig..

Når lakken har fått det den "trenger" kan man tørke av, dersom voksen er tørr vel å merke..

Etter Meguiars selv så skal man dra fingern etter voksen.. Dersom voksen blir "smudgy" (sleit med å finne oversettelse, altså hvis den fortsatt kliner, eller merkbart er fuktig) så skal man vente lengre.. Dersom den bare lett kan

fjernes med fingern er man klar til å tørke av..

Hvis du tenker deg tynt lag meg melis på en kjøkkenbenk.. Slik skal den være ;)

Nå føler ikke jeg at å la voksen sitte over natten gjør den noe enklere å jobbe med når den først har tørket... Om du sliter med å få av voksen, så har du tørket for tidlig, clayet for dårlig, vasket for dårlig, eller så er det på tide å bytte side på mikrofiberkluten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wtf? lar du det ligge så lenge!?! hmmm...

Spiller ingen rolle hvor lenge det ligger, men det er ikke nødvendig..

Når lakken har fått det den "trenger" kan man tørke av, dersom voksen er tørr vel å merke..

Etter Meguiars selv så skal man dra fingern etter voksen.. Dersom voksen blir "smudgy" (sleit med å finne oversettelse, altså hvis den fortsatt kliner, eller merkbart er fuktig) så skal man vente lengre.. Dersom den bare lett kan

fjernes med fingern er man klar til å tørke av..

Hvis du tenker deg tynt lag meg melis på en kjøkkenbenk.. Slik skal den være ;)

Nå føler ikke jeg at å la voksen sitte over natten gjør den noe enklere å jobbe med når den først har tørket... Om du sliter med å få av voksen, så har du tørket for tidlig, clayet for dårlig, vasket for dårlig, eller så er det på tide å bytte side på mikrofiberkluten..

aha :-P føler at du skulle laget en diypå polereing :-P

men doktor... den carnubaen, den er step 3 den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...