Dr_S Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Fri idag og sol ute, tenkte vaske litt og shine opp bilen. Så nå står touringen ute dekket med Meguiars, bare å dra over med microfibern etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Merket du mye forskjell med det tverrstaaaget i motorommet eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Fri idag og sol ute, tenkte vaske litt og shine opp bilen. Så nå står touringen ute dekket med Meguiars, bare å dra over med microfibern etterpå.. Hva har du lagt på og hvor lenge lar du det ligge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Merket du mye forskjell med det tverrstaaaget i motorommet eller? Ikke tenkt så mye over det igrunn, er vel noe stivere foran men med nye dempere osv så kanskje litt vanskelig å si ennå Fri idag og sol ute, tenkte vaske litt og shine opp bilen. Så nå står touringen ute dekket med Meguiars, bare å dra over med microfibern etterpå.. Hva har du lagt på og hvor lenge lar du det ligge? Meguiars Tech Wax 2.0, lot det ligge på i ca 1 time Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 wtf? lar du det ligge så lenge!?! hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 wtf? lar du det ligge så lenge!?! hmmm... Jeg har hatt det stående over natten, fungerer fint det Blir bedre av å stå en stund, samt mye lettere å jobbe med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 jøss... har jeg aldri prøvd i grunn... får prøve litt i vinter... bilen kommer nok til å stå skremmende mye stille Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Trengte en seriøs vask idag etter nesten 2 uker med regn og drittvær.. Den ble polert med techwax for ca 12 dager siden, så idag la jeg på et lag med Meguiars carnauba, som skal funke som sealer før vinteren. Så nå er bilen sort igjen! Tenkte ta en tur til Frognerseteren imorgen på BMWCCN høstmønstring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Gjør du det samme med poleringsmiddel? Altså la det stå i en time... Tenkte jeg skulle vokse og polere bilen når jeg kommer hjem, og jeg har tatt det av omtrent med en gang. Noe jeg har misforstått Har btw M-Tech som ligger å venter og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Carnaubavoksen skulle bare tørke, så kunne jeg dra av med mf. Sto på flaska. Men den var skikkelig hard å jobbe med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 wtf? lar du det ligge så lenge!?! hmmm... Spiller ingen rolle hvor lenge det ligger, men det er ikke nødvendig.. Når lakken har fått det den "trenger" kan man tørke av, dersom voksen er tørr vel å merke.. Etter Meguiars selv så skal man dra fingern etter voksen.. Dersom voksen blir "smudgy" (sleit med å finne oversettelse, altså hvis den fortsatt kliner, eller merkbart er fuktig) så skal man vente lengre.. Dersom den bare lett kan fjernes med fingern er man klar til å tørke av.. Hvis du tenker deg tynt lag meg melis på en kjøkkenbenk.. Slik skal den være Nå føler ikke jeg at å la voksen sitte over natten gjør den noe enklere å jobbe med når den først har tørket... Om du sliter med å få av voksen, så har du tørket for tidlig, clayet for dårlig, vasket for dårlig, eller så er det på tide å bytte side på mikrofiberkluten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Meguiars sine produkter er uansett lette å jobbe med, og den støver ikke når du drar av etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 wtf? lar du det ligge så lenge!?! hmmm... Spiller ingen rolle hvor lenge det ligger, men det er ikke nødvendig.. Når lakken har fått det den "trenger" kan man tørke av, dersom voksen er tørr vel å merke.. Etter Meguiars selv så skal man dra fingern etter voksen.. Dersom voksen blir "smudgy" (sleit med å finne oversettelse, altså hvis den fortsatt kliner, eller merkbart er fuktig) så skal man vente lengre.. Dersom den bare lett kan fjernes med fingern er man klar til å tørke av.. Hvis du tenker deg tynt lag meg melis på en kjøkkenbenk.. Slik skal den være Nå føler ikke jeg at å la voksen sitte over natten gjør den noe enklere å jobbe med når den først har tørket... Om du sliter med å få av voksen, så har du tørket for tidlig, clayet for dårlig, vasket for dårlig, eller så er det på tide å bytte side på mikrofiberkluten.. aha føler at du skulle laget en diypå polereing men doktor... den carnubaen, den er step 3 den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2008 step 3 ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 får nok kjøpe meg en slik før bilen parkeres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå