Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Har brukt Prickbort nå på flere forskjellige typer lakk og den er meget bra ja. Er også flott inni hjulbuer, til motorvask osv!

Etter du har vasket med Prickbort anbefaler jeg deg å claye bilen, det er alltid urenheter igjen i lakken uansett hvor sterk avfetting du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt litt mere bilpleieprodukter:

1 x Meguiars Quick Out Carpet Stain Remover

1 x Meguiars Gold Class Shampoo & Conditioner

1 x Mothers Wheel Brush

1 x Amazing Roll-Off

Venter på pakke fra Koed nå...og imorgen er det deler som ankommer BMW til meg og..;)

tror jeg må komme til deg endag og få en åpenbaring :P

akkurat brukt litt penger på litt stereo snacks til Audaen jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt litt mere bilpleieprodukter:

1 x Meguiars Quick Out Carpet Stain Remover

1 x Meguiars Gold Class Shampoo & Conditioner

1 x Mothers Wheel Brush

1 x Amazing Roll-Off

Venter på pakke fra Koed nå...og imorgen er det deler som ankommer BMW til meg og..;)

tror jeg må komme til deg endag og få en åpenbaring :P

akkurat brukt litt penger på litt stereo snacks til Audaen jeg da!

Kan vi ikke ta en dag til uka da? Evt. i helga hvis det er vær til det. Har ferie hele neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil så å si alltid finne litt urenheter i lakken, selv på en nylakkert bil. Bare prøv, det skader ikke :wink:

Clay er forresten også en fin måte å få vekk gammel voks/sealer

Man kjenner fort med en finger over lakken om det er urenheter der eller ikke. Jeg hadde ikke brukt clay eller prickbort på en bil med 1 måned gammel lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok helt unødvendig med avfetting og clay da! Jeg har forøvrig ikke helt skjønt den der claytilbedelsen her på forumet.. Den hadde aldri noen effekt på min bil iallefall...og vil tro det er folk her som er mer ivrig med svampen enn meg..

Du får ingen synlig forskjell av clay (så sant du ikke bruker den for å fjerne synlig forrurensning), men du får bort urenheter som hverken avfetting eller polering kan fjerne.

Den gjør overflaten glatt og ren, med det resultatet at beskyttelsen (sealer og/eller voks) varer lengre.

En nylakkert bil bør så absolutt angripes med både avfetting, clay og maskinpolering. Ny lakk er avhengig av korigering for å få maksimal glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...