Dr_S Skrevet April 6, 2010 Forfatter Share Skrevet April 6, 2010 Eibach ProKit fjærer....sto på bilen så litt usikker, men har hørt 35-25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 Altfor lite! Neida, er egentlig fornuftig med tanke på familie og vinterføre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 11, 2010 Forfatter Share Skrevet April 11, 2010 Da var dagen kommet hvor vintergummien skal flerres av og stivere dekk skal på Siden jeg har identiske felger hele året rundt, er det ikke så mye forskjell som øyet kan se, men for en forskjell å kjøre på! Herlig. Slik gikk det til: Frem med jekk og stålbørste (kjekt å pusse navet litt) Vasker grundig inni alle hjulbuer med Prickbort avfetting og en gammel oppvaskbørste: Møkk, salt og asfaltflekker: Voila!: Musikk til arbeidet hører med: Deilig å få det gjort! Merker med engang at man har bedre grep og stabilt, ikke minst! Nå venter bare en grundig vask og rens innvendig som utvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet April 11, 2010 Share Skrevet April 11, 2010 Ser bra ut Tenkte å ta en runde på hjulhusene mine jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 11, 2010 Share Skrevet April 11, 2010 Merket du mye lyd fra småsteiner osv som spretter i hjulhusene etter en slik skikkelig vask? Tectyl som henger igjen der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 11, 2010 Forfatter Share Skrevet April 11, 2010 Merket du mye lyd fra småsteiner osv som spretter i hjulhusene etter en slik skikkelig vask? Tectyl som henger igjen der? Hehe, ja de første hundre meterne lå det litt småsteiner i bremseskjoldet tipper jeg Tectyl ja, gidder liksom ikke skrape det vekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 11, 2010 Share Skrevet April 11, 2010 Etter jeg vasket hjulhusa mine klirrer det noe jævlig når jeg kjører over småsteiner og sånn.. har vurdert å pensle på ny tectyl i hjulhusa.. tror jeg vasket/børstet vekk mye tectyl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 11, 2010 Forfatter Share Skrevet April 11, 2010 Å...nei, sånne problemer har jeg ikke...vasker slik hvert år jeg og har ikke fått noe slik du beskriver. Men så kjører jeg sjelden på grusveier og, da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 11, 2010 Share Skrevet April 11, 2010 Kun i innkjørselen? Nei det er nok at det ligger litt småstein på asfalten her og der.. så klirrer det godt. Var ikke slik før jeg vasket nemmelig. Men det ordner seg vet med et lite strøk med ny tectyl regner jeg med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 Fikk endelig tatt meg selv i nakken og begynt operasjon M3 instrument Det er i bunn og grunn en meget enkel "modifikasjon" som gleder en detaljfreak som meg (og mange andre). For å unngå tullball med kmstand og slike ting, skrudde jeg rett og slett opp hele instrumentet og tok ut den delen som tallskivene og nålene står på. Så er det bare å skru ut på motsvarende og bytte likt Det eneste jeg ikke har fikset ennå, er oljetemperaturmåleren. Så nå står den og svaier litt, det er jo forbruksmåleren på 328'n..men det går inntil videre. Litt bilder: Før: Tok ut lysbryter for lettere adgang til baksiden av instrumentet: Ute! Og SMAKK! inn med "nye" instrumentet til touringen! Alt fungerer slik det skal (bortsett fra oljetemp): Jeg ble veldig fornøyd! Verdt 650 svenske kroner + en harrytur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefner Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Så bra ut der DR. men du må fylle tanken mr så blir bilen noen mm lavere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet April 18, 2010 Share Skrevet April 18, 2010 Vil speedo'en vise korrekt også? Med tanke på at du har 0-280 nå, mens det gamle går til 240. Så ikke så dumt ut dette, også slipper du å se på forbruksnåla når du gæsser, hehe. Hvor langt har bilen gått nå? Ser jeg 197 000? Nærmer seg 200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 Så bra ut der DR. men du må fylle tanken mr så blir bilen noen mm lavere Hehe, det skal jeg gjøre! Vil speedo'en vise korrekt også? Med tanke på at du har 0-280 nå, mens det gamle går til 240. Så ikke så dumt ut dette, også slipper du å se på forbruksnåla når du gæsser, hehe.Hvor langt har bilen gått nå? Ser jeg 197 000? Nærmer seg 200 Speedo skal vise korrekt ja..så nå går bilen i 280.. Hehe! Og ja..nærmer seg 200k...ingen fare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 Hvordan var det med frakt da du bestillte bilpleie fra Usa? Regner med du bestillte fra Meguiars.com? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 Må skaffe deg en chip som flytter turtallssperra 750rpm nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå