Gå til innhold

BMW > Jaguar


Analex
 Share

Anbefalte innlegg

haha.. ikke vanskelig å se hvem som var sinna og hvem som ble redd her hvertfall..

Til og med jaguarn på panseret løper avgårde ser det ut som :lol:

Så skal jeg være enig med Quattrokiller.

Jeg digger de gamle frontene, og den gode gamle seksern, den er og blir min drømmebil.

Men er da ett stykke på vei i det minste.. (har samme fronten som 6`ern :) ) Er bare mikroskopiske ting som skiller de og du ser ikke forskjellen uten å kjenne de bilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser denne fronten bør du tenke over at bilen bak deg har 400 HK ved 6100 rpm og 541 Nm ved 3500 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 4,9 sekunder og mellomakselerasjonen er som en E60 M5. XJR 4.2 med kompressor er brutal og den er faktisk også godt og vel 100 Kg lettere enn f.eks E60 M5... :wink:

Jaguar-XJ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger de gamle frontene, og den gode gamle seksern, den er og blir min drømmebil.

Men er da ett stykke på vei i det minste.. (har samme fronten som 6`ern :) ) Er bare mikroskopiske ting som skiller de og du ser ikke forskjellen uten å kjenne de bilene!

Husker jeg som liten gutt så 7 serien på slutten av 70 tallet for første gang, husker det var som i går. Sølv metallic! Så ut som et romskip sammenlignet med de bilene som var vanlig da. Og det interiøret var jo flere lysår før sin din. Og så var den "oppstilt" i 240 (dvs makshastigheten på speedometret), det var jo bare helt rått! :D

Pga den bilen ble jeg helt BMW skrudd! Som har medført utrolig masse timer med skruing, masse gjeld, sure kjerringer og ufattelig mange borkasta timer på nettet og fordypet i bilblader! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valget står mellom en Jaguar XJ8 og BMW E60/E65... velger jeg uten tvil Jaguaren. Jaguar XJ8 3.5 er en av mine drømmebiler... :D

er ikke det en long term car i ett av de egenlske bilbladene ?

jeg tror for øvrig at Jaguar kan bli ett mye sterkere merkevare enn de er i dag. Kankje jaguar får noen nye eiere og noen nye friske ideer. Kanskje stygt å si men jeg tror muligens en mindre konservativ SUV vil gjøre gode ting for Jaguar.

Jaguar har siden British Leyland vært the underdog, så det hadde vært hyggelig om de endelig klarte å levere noen skikkelig gode resultater. Om det blir under ford eller ikke er jeg imidlertid usikker på :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger de gamle frontene, og den gode gamle seksern, den er og blir min drømmebil.

Men er da ett stykke på vei i det minste.. (har samme fronten som 6`ern :) ) Er bare mikroskopiske ting som skiller de og du ser ikke forskjellen uten å kjenne de bilene!

Husker jeg som liten gutt så 7 serien på slutten av 70 tallet for første gang, husker det var som i går. Sølv metallic! Så ut som et romskip sammenlignet med de bilene som var vanlig da. Og det interiøret var jo flere lysår før sin din. Og så var den "oppstilt" i 240 (dvs makshastigheten på speedometret), det var jo bare helt rått! :D

Pga den bilen ble jeg helt BMW skrudd! Som har medført utrolig masse timer med skruing, masse gjeld, sure kjerringer og ufattelig mange borkasta timer på nettet og fordypet i bilblader! :shock:

For min del starta det med Daihatsu, deretter fikk jeg meg ford, og begge disse var det liksom aldri noe spesiellt med..

Men da jeg overtok 728`a (sent 70 talls-modell) var det INGEN tvil om hvilket bilmerke som ville bli min fremtid!

For meg finnes omentrent ikke andre merker nå.

Etterhvert har det jo blitt til at jeg har steget i gradene til 745 (tidlig 80 talls-modell) :)

Går godt, og tror aldri jeg kommer til å kvitte meg med den om den blir vellykket.

For å si det slik: Det er de gamle BMW`ene det er sjel i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det en long term car i ett av de egenlske bilbladene ?

Joda... modellen var en "long term" bil for sjefredaktør Jason Barlow i CAR. Han er i midten av 30-årene og roste nettopp Jaguar XJ8 3.5 opp i skyene... :D ... Poenget med XJ8 er forøvrig at den har et chassis i aluminium og det gjør at den er lett... som igjen medfører at den har glimrende kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguar XJ8 er uten tvil en lekker doning, men jeg vet ikke om jeg ville ha valgt en slik en om jeg skulle hatt bil i den prisklassen. Valget mellom E60 og XJ8 er nok lett for min del. Her er det vel ingen tvil om hvorfor nettopp jaguaren må løpe. ;)

:whistle:

aay.jpg

5339_image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med XJ8 er forøvrig at den har et chassis i aluminium og det gjør at den er lett... som igjen medfører at den har glimrende kjøreegenskaper.

Har lest at BMW sliter med sine Z8(som er laget av aluminium), de slår seg i fronten rett og slett. Koster over 15 000 euro og reparere, har skjedd men relativt mange Z8 etterhvert. Z8-eiere har organisert seg for å få BMW til å dekke det da det åpenbart må være konstruksjonsfeil. Når jeg leste om det nektet BMW fordi de sa det skyldes uforsiktig kjøring. :whut:

Litt smålig av BMW kansje, er jo ikke store antallet det er snakk om, og de som kjøper Z8 er jo rimelig motiverte BMW kunder. Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med en XJ8 er at du kan få den i en lang utgave som har størrelsen/lengden som en lang E65, men vekten til en E60 530d... :wink:

Det er godt mulig, men nå er jo E60 å få som Li versjon. LWB (Long Wheel Base) er så vidt jeg husker 20 cm (200mm) lengre enn en original E60 (4841mm). E65 Li har en lengde på 5179mm mot E60 Li sine 5041mm. Med andre ord er det 138mm som skiller disse modellene og det er ikke svært mye.. Men selvfølgelig - det er sikkert noe man kjenner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...