in2you Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 da ser det ut til at 7-serien får en liten oppdatering iløpet av 2007. er det bare eg som syns den fronten likna litt på en e92 3-serie?? ser egentlig ganske lovendes ut fra disse bildene, tida vil vise http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=30041&tid= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Vanskelig å si noe..Den er jo så tildekt, men kommer det ikke snart en helt ny 7er? På tide kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Er ikke særlig lett å si noe ut fra maskerte biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Sjekk de brede skjermene bak! Kanskje det kommer en M7, altså en verdig konkurent til Audi s8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Sjekk de brede skjermene bak! Kanskje det kommer en M7, altså en verdig konkurent til Audi s8. Kommer aldri til å komme noen M7. Den er ikke en verdig M-bil. Det kommer nok en med stor motor, men den blir aldri kalt M7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 hvorfor er den ikke verdig som m-bil egentlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 hvorfor er den ikke verdig som m-bil egentlig?? Det har jeg også alltid lurt på, men trolig er det bare et spørsmål om tid før BMW kommer med et svar på Mercedes-Benz W221 S63 AMG. En V12 motor på 5980 cm3, 612 HK og 1000 Nm er noe helt annet enn BMW´s N73B60 V12 motor på 5972 cm3, 445 HK og 600 Nm. Mercedes-Benz kom forøvrig med den første "M7" modellen allerede i 1968 med W109 300SEL 6,3. Den har en V8 på 6834 cm3 som yter 300 HK ved 4000 rpm og 502 Nm ved 2800 rpm. 0-100 Km/t går løs på 6,5 sekunder og topphastigheten er 220 Km/t. BMW´s alternativ den gangen var E3 2800 som hadde en M30 motor på 170 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Tror du det er en face-lift? Virker som det er en ny modell liksom. Husker når den siste 7-ern kom ut, var rimelig skuffa, de posene under øynene på den bilen! :-& . Skulle tro Derrick var inspirasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Tror du det er en face-lift? Virker som det er en ny modell liksom. Husker når den siste 7-ern kom ut, var rimelig skuffa, de posene under øynene på den bilen! :-& . Skulle tro Derrick var inspirasjonen. Jeg tviler på at BMW lanserer nå en ny facelift. E65 gikk jo igjennom en "stor" facelift i 2005, så jeg tviler sterkt på at BMW gjør noen flere endringer mht. utseende. E65 har tross alt vært på markedet siden 2001/2002 (Noen land fikk den i 2001 så vidt jeg husker) og det er på tide med en ny modell i 2008/2009.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 vet ikke helt hva det er for å være ærlig. men det stod i artikkelen til bilnorge at det var facelift, så da skreiv eg ivertfall det. men syns det er litt rart at den skal bli facelifta så mange ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 vet ikke helt hva det er for å være ærlig. men det stod i artikkelen til bilnorge at det var facelift, så da skreiv eg ivertfall det. men syns det er litt rart at den skal bli facelifta så mange ganger.. Jeg tror ærlig talt BMW gjør hva det skal være får å blåse liv i E65... modellen har vært en belastning for BMW helt fra den kom på markedet i 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 hvorfor er den ikke verdig som m-bil egentlig?? Det har jeg også alltid lurt på, men trolig er det bare et spørsmål om tid før BMW kommer med et svar på Mercedes-Benz W221 S63 AMG. En V12 motor på 5980 cm3, 612 HK og 1000 Nm er noe helt annet enn BMW´s N73B60 V12 motor på 5972 cm3, 445 HK og 600 Nm. Mercedes-Benz kom forøvrig med den første "M7" modellen allerede i 1968 med W109 300SEL 6,3. Den har en V8 på 6834 cm3 som yter 300 HK ved 4000 rpm og 502 Nm ved 2800 rpm. 0-100 Km/t går løs på 6,5 sekunder og topphastigheten er 220 Km/t. BMW´s alternativ den gangen var E3 2800 som hadde en M30 motor på 170 HK... Mener å ha lest i Total BMW at grunnen til at det aldri kom noen M7 var at nivået av sportslighet ikke ville harmonere med BMW M GmbHs profilering. Klart at det er rått med en stor Benz med en gigantisk motor, odt over 500 hester, turboer og mer newtonmeter enn gud, men å husle slike biler på bane blir bare feil. Dette fremgår av bildene i ett ikke så alt for gammelt Car magasin som sammenklikner en god gammel S-klasse med dagens S65. Den sliter ikke like mye som den gammle s-en men AMG'en ser fremdeles ganske malplassert ut Kommer BMW med en M7 vil det være pga at de ikke lenger tør å stå på sidelinjen når audi kaprer markedsandeler i det (virkelige) luksus-segmentet, nemlig S-klasse, A8 etc. Og når vi er så fokusert på navnet "M7"... La oss ikke glemme "B7" som er ett godt alternativ for de som på død og liv må ha en skummelt rask 7'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Kommer BMW med en M7 vil det være pga at de ikke lenger tør å stå på sidelinjen når audi kaprer markedsandeler i det (virkelige) luksus-segmentet, nemlig S-klasse, A8 etc. Og når vi er så fokusert på navnet "M7"... La oss ikke glemme "B7" som er ett godt alternativ for de som på død og liv må ha en skummelt rask 7'er. Dette er jeg helt enig i... poenget er altså ikke hvor elegant bilen kan kjøres rundt en bane, men hva markedet forlanger til enhver tid. Premiumsegmentet handler mye om image og det britene kaller "pubfacts". Ergo kan BMW ikke uten videre ignorere hva Mercedes-Benz og Audi gjør med deres luksusmodeller. Apropos Alpina B7... Alpina´s marked er nettopp å bygge toppmodellene BMW skulle ha bygget selv. Jeg tror ikke at modeller som f.eks E39 D10 er helt tilfeldig... til det minner den for mye om E60 535d... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Januar 3, 2007 Share Skrevet Januar 3, 2007 Sjekk de brede skjermene bak! Kanskje det kommer en M7, altså en verdig konkurent til Audi s8. Kommer aldri til å komme noen M7. Den er ikke en verdig M-bil. Det kommer nok en med stor motor, men den blir aldri kalt M7. Få BMW M GmbHs til og bygge en 760is eller lingnede, istede for og kalle den m7 så er jo det problemet med navnet løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå