Gå til innhold

Flere HK ut av E46 318i (M43 motor) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
noen som vet hva man kan gjøre for og få mere hk ut av en e46 1,9L bensin? har tenkt på chip men dette koster vel mere enn hva man får igjen av hk..

Trolig er det slik og de fleste vil mene at den beste innvesteringen når det gjelder flere hestekrefter er å kjøpe en annen modell... :roll:

Skrevet

ja klart d ville lønne seg og kjøpe en annen modell men om man skulle gjøre noe med den bilen jeg har vil jeg gjerne ha tips og evt kostnader på dette..

Skrevet

Hvis en kompressor fra ESS f.eks koster 50 festblanketter ville jeg uten tvil ha vurdert å kjøpe en annen BMW med flere hestekrefter originalt... :roll:

Skrevet

samme her... spesielt siden jeg er noe skeptisk til å ta så mye hk ut av en 1.9 l..

vil tro det er noe verre å selge en bil som har blitt kjørt med kompressor en stund også

Skrevet

Du kan chippe, får sikkert ut 2-4HK, merker ikke det stort. Det du vil merke er at turtall sperra flytter seg litt. Koster vel rundt 5K å chippe tenker jeg.

Effektanlegg kan du sette på, får kanskje ut 15-20HK med dette, men da uten katalysator, som igjen gir problem med EU kontroll. Pris varierer for merke og hva du kjøper. Jeg kjøpte komplett med grenør fra Supersprint, ca 20K.

KN filter: 2-4HK, litt bedre lyd. Pris sjekk på GSbildeler.

Setter du på alt så er du fort oppe i 30 lapper så da kan du like godt bytte til 320 eller 323 omtrent. Kan hende de enkelte komponentene gir mer HK økning en det jeg skrev, men tror jeg er innenfor det du kan forvente.

Jeg hadde på effektanlegg på min gamle 318, gikk ikke så mye bedre, men fikk grei lyd ut av det.

Så det beste tipset er å bytte bil om du vil ha noe som går bedre. Det endte jeg opp med, men da satte jeg tilbake original eksos osv. og solgte 318 jeg hadde.

Ellers så har du ESS tuning da. Men vet ikke hvordan det er på R4, gjør seg vel best på en R6 og oppover.

Skrevet
Du kan chippe, får sikkert ut 2-4HK, merker ikke det stort. Det du vil merke er at turtall sperra flytter seg litt. Koster vel rundt 5K å chippe tenker jeg.

Effektanlegg kan du sette på, får kanskje ut 15-20HK med dette, men da uten katalysator, som igjen gir problem med EU kontroll. Pris varierer for merke og hva du kjøper. Jeg kjøpte komplett med grenør fra Supersprint, ca 20K.

KN filter: 2-4HK, litt bedre lyd. Pris sjekk på GSbildeler.

Setter du på alt så er du fort oppe i 30 lapper så da kan du like godt bytte til 320 eller 323 omtrent. Kan hende de enkelte komponentene gir mer HK økning en det jeg skrev, men tror jeg er innenfor det du kan forvente.

Jeg hadde på effektanlegg på min gamle 318, gikk ikke så mye bedre, men fikk grei lyd ut av det.

Så det beste tipset er å bytte bil om du vil ha noe som går bedre. Det endte jeg opp med, men da satte jeg tilbake original eksos osv. og solgte 318 jeg hadde.

Ellers så har du ESS tuning da. Men vet ikke hvordan det er på R4, gjør seg vel best på en R6 og oppover.

Hvis du tror at man uten videre kan legge sammen de såkalte "effektforbedringene" å få 20-30 flere hestekrefter må du tro om igjen. Så enkelt er det ikke når det gjelder denne motoren. Jeg vil tro at man med relativt små penger er relativt heldig hvis man kan få motoren til å yte 5-10 hestekrefter mer... :roll:

Skrevet

Tror det fleste av disse oppgraderingene nevnt ovenfor gir mye mindre effekt enn det som er oppgitt! Men fin lyd får man vel da :D

Skrevet

Som jeg skrev: Jeg hadde på effektanlegg på min gamle 318, gikk ikke så mye bedre, men fikk grei lyd ut av det.

De dataene er det som er oppgitt fra produsent/lest på websider. Vet selv at man ikke oppnår på langt nær så mye HK.

Så er enig med deg der, får ikke mye ut av M43 motorn.

Skrevet

jeg kommer til og ha bilen en stund og er ikke så optatt av hva som lønner seg og ikke.. bil er ikke noen man tjener en formue på uansett! så fint om noen vet om turbokitt til denne bilen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...