Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Denne lekre saken står nå inne hos oss på jobb. Jeg demper den med asfaltmatter. Det er en del hjulstøy i disse. Dette er den 3dje 997en vi har inne fra Bavaria. De to andre var 997 Carrera 4S.

Beklager de dårlige mobilbildene:

DSC00016.jpg

DSC00012.jpg

DSC00010.jpg

Går vel ikke med 18" på denne nei 8)

DSC00022.jpg

Skrevet
Denne lekre saken står nå inne hos oss på jobb. Jeg demper den med asfaltmatter. Det er en del hjulstøy i disse. Dette er den 3dje 997en vi har inne fra Bavaria. De to andre var 997 Carrera 4S.

Beklager de dårlige mobilbildene:

DSC00016.jpg

DSC00012.jpg

DSC00010.jpg

Går vel ikke med 18" på denne nei 8)

DSC00022.jpg

MåÅÅ vel på en alvorlig prøvetur for å sjekke om hjulstøyen er borte du da.he he..

Skrevet

MåÅÅ vel på en alvorlig prøvetur for å sjekke om hjulstøyen er borte du da.he he..

Hehe. Neida. Var så snill jeg bare kunne med den bilen der. Er det med alle kundebilene. Eneste jeg kjørte denne var inn og ut av hallen. Pent og forsiktig. Og vi vet nå hvor disse bilene må dempes. Den første måtte på en liten testtur. Men man behandler andres biler pent. Så det ble bare en liten tur på motorveien for å høre hvordan støyen var før og etter (ikke jeg som kjørte). Og det er jo ingen vits å trø det det går. Hører jo sikkert bare motorlyd uansett da. Og den vil vi jo IKKE dempe i slike biler.

Skrevet

Dempe? Var det hjulstø som skulle dempes? har ikke porsche klart å gjøre jobben selv??

EDIT: så nå at det var hjulstøy dere dempet..

Bra dere ikke grisekjører bilene. Leverte for ett par år siden en ganske modifisert audi til verksted sammen med eiern. De fikk beskjed om ikke å kjøre den, 15 min senere brandt den forbi oss i taxi feltet. Vi retunerte å ba om å få bilen utlevert umidelbart. Skal si deg det ble ganske moro og jeg var glad jeg ikke var mekanikern eller han som satt i kundemottaket....

Skrevet

Ville faktisk mye heller hatt den nye M5 Touringen.

Vi bor tross alt i Norge og med de veiene vi har så tror jeg ikke den Porsche Gemballa Mirage GT saken er noe digg å kjøre med :P

Skrevet
Dempe? Var det hjulstø som skulle dempes? har ikke porsche klart å gjøre jobben selv??

EDIT: så nå at det var hjulstøy dere dempet..

Bra dere ikke grisekjører bilene. Leverte for ett par år siden en ganske modifisert audi til verksted sammen med eiern. De fikk beskjed om ikke å kjøre den, 15 min senere brandt den forbi oss i taxi feltet. Vi retunerte å ba om å få bilen utlevert umidelbart. Skal si deg det ble ganske moro og jeg var glad jeg ikke var mekanikern eller han som satt i kundemottaket....

Ja det var ganske lite dempematter der originalt. Og med 305 dekk så blir det nok litt ekstra hjulstøy :) Motorlyden er der fremdeles. Og heldigvis for det. Da vi fikk den første inn til demping kunne jeg ikke tro mine egne ører. DEMPE EN 911??? Er det mulig? Men men.

Hos oss er det ikke mye testkjøringer. Er vel helst en liten tur ut for å kalibrere navier. Da er det i alle fall ikke vits å kjøre noe fort. Og det hadde ikke jeg hatt hjerte til uansett. man behandler andres biler pent.

Husker for noen år siden en sak i avisa om en bilforhandler som hadde en av de første Audi S3 inne for service. Var nesten helt ny da. Mekanikeren klarte å plante bilen inn i en trailerhenger da han skulle teste den litt. Endte med skader for nesten 100 000 mener jeg å huske. Masse skriverier i avisen og dill. Ville ikke vært den mekanikeren der nei. :roll:

Skrevet
Den er sykt fet den carrera gt varianten, men hadde ikke "horet" den så mye opp.

Har sett og hørt gt3 rs og ble litt paff da. Men det jeg syne er noe av det fineste porsche har laget er 933 turbo som i badboys filmen. Står en sånn nede i garasjen... drømme, drømme..

Bilder med mobilen.

spa0047hp9.jpg

993turbobaknd3.jpg

Enig med deg, 993 turbo er noe av det lekreste Porshe har laget! :-)

Skrevet
[Enig med deg, 993 turbo er noe av det lekreste Porshe har laget! :-)

Porsche 993 er interessant fordi det var den siste tradisjonelle 911 modellen med en luftkjølt boxersekser, men det er flere andre 911 modeller som er finere etter min mening. Den fineste er 911 Carrera RS 2,7 (1972-74), men en helt klassisk 911 Carrera Coupe uten vinge anno 1984 er også en fantastisk fin konstruksjon. 996 er jeg ikke spesielt begeistret for (iallefall ikke de alminnelige modellene), men 997 er uten tvil et skritt på vei tilbake til røttene. Den er mer fokusert enn 996 og designet er mer klassisk på en god måte. 997 Turbo er trolig en av de aller fineste sportsbilene du kan kjøpe i dag... og ikke minst en av de aller hurtigste. 480 HK ved 6000 rpm, 620 Nm mellom 1950 og 5000 rpm, 0-100 Km/t på 3,9 sekunder og en topphastighet på 310 Km/t forteller det meste når vi vet at resten av bilen er fantastisk... 8)

Skrevet

997 turbo er et monster, har fått vært så heldig å prøve denne på ringen og tror ikke jeg turte å kjøre mer enn 50% av hva den hadde potensiale for. Riktignok var det første gang på bane for min del...

Skrevet

Når vi har laget en liten porsche tråd igjen så får jeg dele en liten godbit som også har stått nede i garasjen. Har aldri sittet på gutta som har porsche der nede men tatt noen bilder. Denne sto en del her i sommer, deet er en 997 4s med gt3??!! styling. Den er så porno som det går ann! Ryktene sier at det er en komprssor i den også.

997hvitforanto9.jpg

spa0045hq8.jpg

hvit997bakpb4.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...