Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
rett over vis dine egne innlegg?

mulig jeg feiltolka litt nå men trøtt og sliten :( *sengs*

Ja, da har jeg et nytt spørsmål. Hvor finner jeg "egne innlegg"? :)

EDIT: fant det oppe til høyre..

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg har lest litt på 200sx-ogn.org å synes de har et veldigt fint å ryddigt forum. egne me " Hordaland,Rogaland osv. adminene rydder også opp ganske ofte i tråder som er gamle å bare står i veien å legger de i en såkalt "søppelkasse" søke funsjonen her har jeg heller aldri fått helt til :S kommer jo opp 120 000 tråder så ikke har noe me det jeg søkte om:) er vell kansje bare meg d ?:)

Offtopic: Men har du ei i familien som heter Anette?

Skrevet

Det jeg stadig undres over er hvorfor det alltid er "ny" folk som reagerer på forumets oppbygning..

Dersom det er noen som burde reagert på forumets oppbygning, burde det kanskje vært de av oss som har "noen å tusen" innlegg her inne. Jeg skjønner jo det med å "gå blind" på ting da, som at alle forandringer er vonde osv, men nå har dette blitt diskutert så evinnelig mange ganger før, og flere av oss med "noen å tusen" innlegg har jo deltatt i de fleste av disse diskusjonene..

Selvfølgelig kan det gjøres endringer, men dette forumet er på frivillig basis, og derfor tar det tid, og krefter å forandre mye på forumet.. Bimmers.no vil jeg si har svært lite frafall av aktive medlemmer, og derfor tørr jeg også påstå at forumet er av ett slikt miljø at de fleste kommer tilbake.

Skrevet
kunne muligens ha delt opp teknisk delen litt. Blir fort litt mye der.

For å blåse litt støv av denne, så må jeg si at jeg er litt enig der.. hvis man spør om noe på teknisk en dag, og kommer innom for å sjekke om det har kommet svar neste dag eller allerede om kvelden, har innlegget ofte kommet til både side 2 og 3, ja til og med 4... Der er det veldig få som gidder å bla seg tilbake til (tror flere vil lese igjennom 2-3 flere foraer).

Tror det hadde skapt litt mer oversikt og det hadde blitt lettere å fått svar. De har mye oppdeling på fastford.no også, men der er det litt, som noen sier om Honda, overkill...

Sier ikke at dette er et krav eller sånt, men et forslag jeg håper Gunnar og hans menn vil tenke seriøst over.

Feedback fra brukere i sånne tråder som denne bør vurderes av admins, det er faktisk ganske greit å få sånt ;) -synes iallefall jeg på de foraer jeg er moderator

Nå tuller du, jeg bruker denne siden nesten hver dag,. Innlegget ditt havner IKKE på side 3 eller 4 samme kvelt eller neste dag. Og om noen svarer deg rykker du jo øverst på listen igjenn. Nei, la det være som det er , oppdeling ødelegger forumet. Jeg har aldri problemer med å få svar eller finne igjenn mitt eget innlegg, selv etter noen dager.

Skrevet

Ser mange av forslagene, men selv så er det kun marginale endringer jeg kunne tenkt meg.

Regionoppdeling hadde vært greit.

Salgsforumet opplever jeg som sært med tanke på at salgstråder detter langt bak. Selv liker jeg ikke å bumpe ofte. Men det skal ikke mye til får min salgstråd detter 3 sider bakover.

To ting jeg savner på salg:

Dekk/felg

Bilstereo

Kort oppsummert kunne jeg tenkt meg dette i tillegg:

Region

* nord

* sør

* osv

Salg

* felg/dekk

* bilstereo

Skrevet
Dersom det er noen som burde reagert på forumets oppbygning, burde det kanskje vært de av oss som har "noen å tusen" innlegg her inne. Jeg skjønner jo det med å "gå blind" på ting da, som at alle forandringer er vonde osv, men nå har dette blitt diskutert så evinnelig mange ganger før, og flere av oss med "noen å tusen" innlegg har jo deltatt i de fleste av disse diskusjonene..

Først av alt så retter jeg en stor takk til de som drifter forumet. De gjør en kjempejobb! :D

Jeg har ikke skrevet så mange innlegg, men er stadig innom for å lese eller finne info og synes det er irriterende om jeg spør om noe, og en time etterpå er tråden to-tre sider bak. Oppdeling vil også redusere bumpingen en god del. Ikke minst kjøp/salg hadde hatt godt av en oppdeling. Jeg vil ikke revolusjonere forumet, men at teknisk kan deles opp i et par-tre-fire kategorier vil gjøre det mye mer oversiktlig. Det trenger ikkje være så mye jobb, alle innlegg trenger ikke å sorteres. Kan de innleggene som allerede er under f.eks teknisk kan ligge der, men at det i tillegg er underforum som ligger paralellt og som vil bli brukt videre. Jeg tenker noe slikt:

-Teknisk

----Teknisk

-------Motor

-------Understell

-------Karosseri

----------Interiør

----------Eksteriør

-------"Gamle innlegg"

----Bilstereo

-Annet

----Annet bil- og motorprat

----Bilder & filmer / show off

----BMW-prosjekter

-------(kankje denne kan deles inn i modellforum? (1-serie, 3-serie...))

---Regioner

------Øst

------Vest

------Sør

------Midt

------Nord

-Kjøp og Salg

----Selges

-------BMW-biler

-------Felg/dekk

-------Bilstereo

-------Annet

----Ønskes kjøpt

-------BMW-biler

-------Felg/dekk

-------Bilstereo

-------Annet (BMW)

----Annet kjøp/salg

Altså stort sett likt som i dag, men med et par underkategorier.

Skrevet

Det som er klart er at det fungerer med dagens oppsett. Da er det vanskelig å uten videre se for seg inndelinger på annen måte.. Jada, forumet kan være tungvint enkelte ganger, og jeg forstår det, men litt av vitsen med å kategorisere så enkelt er at området blir svært svært vidt! Jeg er redd mye av mangfoldet med forumet blir borte, dersom noe skal kategoriseres etter modell eller motor, understell osv..

Når jeg trykker teknisk i dag, så får jeg opp en liste med de nyeste trådene, og der ser jeg fort over om det er noe jeg føler meg kompetent til å svare på.. Hvis ikke så lar jeg være å svare.. Sånn er det med oss alle her inne. Hvorfor ønsker da enkelte å gjøre det MER tungvint for meg? Dersom jeg må klikke meg inn på motor, så elektrisk, så understell, så er det vanskeligere for den enkelte som ønsker å se over om det er noe man kan svare på.. Hvem vet, kanskje jeg rett og slett ikke gidder å gå over alle underkategoriene, kanskje jeg er aktiv med å svare på ett motorspørsmål, og i mellomtiden kommer det ett spørsmål på "understell" men det ser ikke jeg fordi jeg er opptatt med å vente på svar i motorkategorien? Slik forumet er i dag, ser jeg enkelt og oversiktlig alle temaer, og svar som er kommet. Dette gjør det enkelt for meg å kunne være aktiv i flere tråder samtidig, uten å måtte klikke meg i hjel mellom forumene..

Region oppdeling forstår jeg ikke? Vi er ikke en klubb! Er CCN som er det, ikke bimmers.. Dersom noen ønsker å lage ett treff, bør ikke dette kunne sees av alle? Så kanskje flere blir inspirert av treff? Dessuten finner jeg liten tro på at alle ville vært gjennom alle regionene hver kveld, og da vil kanskje tilbakemeldingene på bildene vi tar også falle? Jeg er redd kategorisering av region vil gjøre til at flere følger med i sin region, i stedet for automatisk få interesse ved at trefftråden ligger DER,, akkurat der ja! På fremsiden av ETT forum som er "Annet bil og motorprat".. Det hender titt og ofte jeg er innom, der overskriften interesserer meg NULL, men jeg klikker innom likevel, fordi jeg har litt tid til overs mens jeg venter på svar i en annen tråd!

Bilstereo? Det skal i annet selges.. Og syns det fungerer greit.. Dersomm du skal kjøpe noe annet en originale bmw-deler, så finner du det under annet selges,,

Felg og dekk? Hva om det kommer ett spørsmål i salgstrådene som selger ikke er kapabel til å svare, og den som er kapabel til å svare IKKE er interessert i nye felger og derfor ikke sjekker det forumet regelmessig? Eventuelt, at du ikke i utgangspunktet er ute etter felger, men at det kommer en tråd du bare kikker innom i kjedsomhet, og det da viser seg at du fikk litt lyst på de felgene likevel!.. De hadde du vel ikke sett om dette lå i en annen underkategori?

Prosjekttråd i modellkategorisering er hvertfall fiasko.. Da vil du miste NETTOPP effekten av "jeg går inn på denne tråden jeg mens jeg venter i den tråden jeg er aktiv i for øyeblikket!.. Oisann, kan svare her også jeg!"

nei det dere må kjempe mot her inne, er at vi opplever mye større mangfold ved å ha så "vide" temaer.. Og det er på både godt og vondt selvfølgelig, men dette er noe mange nyter godt av i sine tråder daglig.. Hvor kjedelig er det ikke med ett forum der alle bare er ute etter å svare akkurat det de er interessert i? I stedet for at alle svarer litt i mange tråder de ikke opprinnelig interesserer seg i!.. Selv OT er jo en bump ikke sant?

Skrevet

Det er på tide å gjøre dette forumet litt bredere..

Vil lever jo i 2008. Bimmers er jo bare som ei lita flis på skjermen!

Da hadde blandt annet bildene vi legger inn blitt større..

Og så skulle vi hatt lov til å legge bilder osv i signatur. Så kan det være opp til hver enkelt å se signaturene til andre. Slik som på bfc.com.

Og jeg tror ikke vi har brukere eller innlegg nok til så veldig mange kategorier. Men vi mangler OT, slik som feks fotografi osv osv.. Blir et bedre community av det.

Skrevet
Ikke misforstå meg da.. Er ikke stengt for åpninger her.. Men jeg prøver å sette ord på noe mange føler..

Du må være enig i at bimmers kunne fått seg en liten facelift?

Hehe, det er enkelte ting som er litt slitsomme. Som feks hele dette forumet. Kunne med fordel ha bytta til Invision Board, slik som 80% av andre forumer bruker..

Skrevet

BreitBau: du er hefitg ute å kjører her. "annet selges" blir pepret ned av diverse. Å kategorisere det _Litt_ mer ved å legge på bilstere og dekk/felg hjelper masse.

Jobben det tar... Humm. prolly 10 min så er det oppe. Og da har man kokt kaffe i tillegg.

Hvis jeg er på jakt etter felger så er det tull å lete i BMW-deler og Annet-selges. Ja, du finner dem slengt overalt da ingen vet hvor de skal!

Og jeg driter lang vei i gocart, mobiler, playstation, tv, kaniner, osv...

Felger og bilstereo er og blir to viktig ting for bil og de har et bredt spekter. Derfor bør de ha hver sin kategori i salg.

Regionbiten: Ingen har sagt at folk utenfor en region skal bli utestengt fra de, så alle kan fortsatt lese der.

Men for min egen del så flyttet jeg til kr.sand og da om jeg lurer på noe som er regionbasert så kan det være greit å spørr der. Sier ikke at alle som har snikksnakk skal snakke i sin region. Videre så trenger ikke region deles opp i fylker, men kanskje 4 deler. Anyway, region bryr meg mer eller mindre i ræva.

Det jeg føler vi trenger bredde på er salgsbiten.

Og kanskje en DIY, slik at dersom noen lager en bra DIY så kan de flyttes dit.

Skrevet
jeg har lest litt på 200sx-ogn.org å synes de har et veldigt fint å ryddigt forum. egne me " Hordaland,Rogaland osv. adminene rydder også opp ganske ofte i tråder som er gamle å bare står i veien å legger de i en såkalt "søppelkasse" søke funsjonen her har jeg heller aldri fått helt til :S kommer jo opp 120 000 tråder så ikke har noe me det jeg søkte om:) er vell kansje bare meg d ?:)

Offtopic: Men har du ei i familien som heter Anette?

Offtopic har faktisk en tante som heter det :) men tror du mener ei annen :)

Skrevet

Moose: Det er akkurat en slik oppdeling jeg kunne tenkt meg her. Bortsett fra regionsoppdeling, det ser jeg ikke noe poeng i.

Men på den andre siden, så har Breitbau et veldig godt poeng i at forumresurser som kanskje kikker innom for å se om det er noe de kan hjelpe med, ikke lenger gidder/rekker å se over alle topics da det så spredt. Men på den annen side igjen så vil jo antall nye poster i hver underkategori være mindre da de ikke lenger er i en felleskategori som nå, så hvor mye ekstra tid som går med kan diskuteres.

BreitBau, du nevner også at du kanskje ikke ville sett et spørsmål i "understell" fordi du venter på svar i "motor"

Dette er jo ikke noe problem om du bruker "nye poster" eller "Mine inlegg" funksjonen, da ser du med en gang om noen har svart deg.

Men uansett, jeg stemmer JA til en opprydding og ikke minst en oppdatering av forumprogramvaren her.. Betaler gjerne noen hundrelapper for å få dette raskere og mer brukervennlig.

Det viktigste jeg ser er en inndeling etter serie, hatt en hovedkategori for hver serie. Eller samlet etter årsmodeller. E12/23/28 etc i en, E30/34/36 i en etc.. Se også forslaget mitt her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1547&start=30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...