Hyggmaister Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Har ikke giddet å lese gjennom alle 4 sidene, men jeg er meget fornøyd med forumet slik det er nå. Hvem gidder gå inn på teknisk og se etter tråder å svare på? Ikke alle, men jeg gjør det av og til. Hvem gidder så gå gjennom teknisk-motor, teknisk-styring, teknisk-bremser, teknisk-oppheng osvosvosv for å se etter gøy tråd til å hjelpe noen i? Ikke jeg. OT har vi nok av, og forumet er i tillegg kjapt og fint som det er i dag - meget fornøyd etter serveroppgraderingen creds! Bilder i signatur? Nei takk, støtter meg opp om Hagenisse sitt skrekkeksempel
Dr_S Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Bilder i signaturen er fjas og regelrett irriterende! Jeg synes bimmers er fin som den er jeg, men alle offtopic-trådene som dukker opp med jevne mellomrom kunne hatt et eget underforum, siden de ikke vil passe i tulletråden. "Dama var utro" er et godt eksempel syns jeg. Vi kunne også hatt et "Treff" forum, med dato osv på treff som kommer. Savner også Månedens bil, som jeg også har sagt jeg kan hjelpe til med. Utover dette, er bimmers.no et godt supplement til bmwccn.no f.eks
Gunnar Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Hehe, er så vant med å si bfc.. Tenkte ikke over det engang. Mener så klart http://bimmerforums.com Og man legger knapt merke til bildene, for de er ikke så store. I tillegg kan man velge å ikke se dem, samt at det er begresninger på hvor store de er.. Dette var den første tråden jeg klikket meg inn på der inne: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1101768 Dette er rene skrekkeksempelet på bildebruk i signatur. Bimmerforums var et av de forumene som gjorde at det aldri har vært tillatt med bilder signaturen her. Du kan ikke mene at det der ser bra ut? Og at teksten i innleggene kommer godt frem? Det er så lite rent og ryddig som det går an å få det. LøsningOppgrader phpBB, eller la oss betale det lille det koster å oppgradere til InvisionBoard. Lite til ingen php eller mysql kunnskaper er nødvendige. Noe html, css og generelt "design" vil jo ikke være å forakte å kunne. (jeg har til og med surfet her på min HTC S710 med 240x320 pixler for å finne viktig info når jeg har stått i garasjen og skrudd, det hadde vært håpløst med masse signaturbilder). Det er et ikke-problem, da du a) ikke ville sett signaturene for det er avslått som standard, og kunne åpnet forumet som "Lo-Fi-versjon". Bildene kan klikkes på - og det er fortsatt noen som kjører 1024 bredde. Det kan være aktuelt å bygge det om til å skaleres i bredden etter vindusstørrelse, men det skal fortsatt være mulig å surfe her inne med 1024. Men i dag må man anta at folk har nyere utstyr. Hvis man skal vente på Ulf på finnmarksvidda med 56k modem og IE 4 i all evighet, blir det ikke mye Web 2.0 i de neste årene. Selve forumet blir i tillegg blir spist opp av to store marger, er det lite igjen til selve innholdet. Reklame kan ordnes på andre og mer inntjenende måter. (NB! Du/dere må ikke tro jeg er noe annet en storfornøyd med det nettstedet du har utviklet, og vet at det tar mye tid og krefter å oppgradere forumet. Jeg ville lest forumet som ren tekst, hvis det var det eneste alternativet. Men det er enklere å oppgradere i dag, enn da du innstallerte phpBB for første gang) Hvilke store forum/nettsteder har du bygd opp fra bunn og drevet videre? Når du har fasiten til alt, så har du sikkert noen referanser. Det er alltid interessant å se hvordan andre løser slike ting.
marararius Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Hehe, er så vant med å si bfc.. Tenkte ikke over det engang. Mener så klart http://bimmerforums.com Og man legger knapt merke til bildene, for de er ikke så store. I tillegg kan man velge å ikke se dem, samt at det er begresninger på hvor store de er.. Dette var den første tråden jeg klikket meg inn på der inne: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1101768 Dette er rene skrekkeksempelet på bildebruk i signatur. Bimmerforums var et av de forumene som gjorde at det aldri har vært tillatt med bilder signaturen her. Du kan ikke mene at det der ser bra ut? Og at teksten i innleggene kommer godt frem? Det er så lite rent og ryddig som det går an å få det. Så enig som det går ann å bli! Sånne forum orker jeg ikke å lese på engang!!
fosse1 Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Jeg syns det forumet til honda var meget behagelig... tror det er litt lettere å finne frem til hvor man egentlig skal poste, mye feilpost rundt forbi, men for all del, ingenting galt med forumet her...
ingard Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Hehe, er så vant med å si bfc.. Tenkte ikke over det engang. Mener så klart http://bimmerforums.com Og man legger knapt merke til bildene, for de er ikke så store. I tillegg kan man velge å ikke se dem, samt at det er begresninger på hvor store de er.. Dette var den første tråden jeg klikket meg inn på der inne: http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1101768 Dette er rene skrekkeksempelet på bildebruk i signatur. Bimmerforums var et av de forumene som gjorde at det aldri har vært tillatt med bilder signaturen her. Du kan ikke mene at det der ser bra ut? Og at teksten i innleggene kommer godt frem? Det er så lite rent og ryddig som det går an å få det. LøsningOppgrader phpBB, eller la oss betale det lille det koster å oppgradere til InvisionBoard. Lite til ingen php eller mysql kunnskaper er nødvendige. Noe html, css og generelt "design" vil jo ikke være å forakte å kunne. (jeg har til og med surfet her på min HTC S710 med 240x320 pixler for å finne viktig info når jeg har stått i garasjen og skrudd, det hadde vært håpløst med masse signaturbilder). Det er et ikke-problem, da du a) ikke ville sett signaturene for det er avslått som standard, og kunne åpnet forumet som "Lo-Fi-versjon". Bildene kan klikkes på - og det er fortsatt noen som kjører 1024 bredde. Det kan være aktuelt å bygge det om til å skaleres i bredden etter vindusstørrelse, men det skal fortsatt være mulig å surfe her inne med 1024. Men i dag må man anta at folk har nyere utstyr. Hvis man skal vente på Ulf på finnmarksvidda med 56k modem og IE 4 i all evighet, blir det ikke mye Web 2.0 i de neste årene. Selve forumet blir i tillegg blir spist opp av to store marger, er det lite igjen til selve innholdet. Reklame kan ordnes på andre og mer inntjenende måter. (NB! Du/dere må ikke tro jeg er noe annet en storfornøyd med det nettstedet du har utviklet, og vet at det tar mye tid og krefter å oppgradere forumet. Jeg ville lest forumet som ren tekst, hvis det var det eneste alternativet. Men det er enklere å oppgradere i dag, enn da du innstallerte phpBB for første gang) Hvilke store forum/nettsteder har du bygd opp fra bunn og drevet videre? Når du har fasiten til alt, så har du sikkert noen referanser. Det er alltid interessant å se hvordan andre løser slike ting. Ikke ta den tonen der.. Gir deg et forslag. Det går an å gi kritikk uten at man må forsvare seg med at man selv er "bedre". Det skjønner du? Og sette opp et forum er ikke verdens største jobb. Å hoste det er mer arbeid, noe vi har fortalt deg at vi kan betale litt av.. Men hvis du ikke vil forstå det jeg sier, avslutter jeg det hele her. Jeg klarer meg fint slik bimmers er nå, selv om det for mange tydeligvis er vanskelig å utvilke seg. marararius: Forstod du ikke det med valgfrihet? Hva var vanskelig med det? Og det er noe man venner seg lett til, når man først har gitt det en sjangse. Jeg likte det heller ikke, men nå er det greit å se oppdaterte bilder av prosjektene til folk med engang. Hyggmaister: Du kan jo gå inn på Vis nye innlegg? Dere henger dere opp i det med bildesignaturer. Drit i det da. Men bimmers hadde ikke tatt skade av en liten oppgradering. Edit: Underforum kan legges inn via denne modden for phpbb2 http://www.phpbbhacks.com/download/978 . phpBB3 skal ha dette innebyggd.
wabby Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Underforum kan legges inn via denne modden for phpbb2 http://www.phpbbhacks.com/download/978 . phpBB3 skal ha dette innebyggd. Lagde det engang i et guildforum, funker greit det....
BRIO Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Jeg synes forumet fungerer fint som det er, jeg Mangen her som forklarer hvorfor på en god måte. Et eksempel på et forum med for mange undergrupper, er forumet på Mac1.no Selv om jeg har veldig god kompetanse på mac, orker jeg ikke å bla igjennom alle de forskjellige undergruppene for å se om det er noen jeg kan hjelpe med et problem. De få gangene jeg legger inn et spørsmål selv, får jeg skjelden svar innen rimelig tid. Jeg mener at aktivitenen vil gå kraftig ned med for mange undergrupper. Husk også at mange spørsmål kan være relevant i flere undergrupper. f.eks motor. Skal den i gruppen "e39" eller i gruppen "motor" ? Kunne en som bare leser e36 gruppen hatt svar på mine e39 motorproblemer? Det er ingen problemer med å bla seg gjennom 5-6 sider på teknisk, selv om jeg ikke har vært inne på forumet på et par dager. Bilder i sig er en uting som senker lesbarhet og hastighet på sidene. La oss holde på det vi har, men en kalender som Gunnar jobber med kan være et pluss I forhold til de som ønsker fylkesvise grupper eller lignende, så mener jeg det vil hjelpe langt på vei hvis brukerne legger inn bostedsinformasjon i brukerprofilen. Da kan man svare: Jeg ser du bor i Bergen, på søndag kan jeg komme å hjelpe deg hvis du vil
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Hvilke store forum/nettsteder har du bygd opp fra bunn og drevet videre? Når du har fasiten til alt, så har du sikkert noen referanser. Det er alltid interessant å se hvordan andre løser slike ting. Ikke ta den tonen der.. Gir deg et forslag. Det går an å gi kritikk uten at man må forsvare seg med at man selv er "bedre". Det skjønner du? Vel, det at man blir oppfordret til å vise referanser og sannsynliggjøre erfaring er nesten noe man må regne med... Nå skal ikke jeg være den første til å melde meg inn i noen ukritisk heiagjeng for moderatorer eller administratorer, men jeg innser at endel riktig må Gunnar ha gjort. På et forum vil det alltid være ulike oppfatninger av hvordan forumet skal se ut eller utvikle seg videre - med de som vil forandre det for forandringens skyld, og de som vil bevare ting fordi det alltid har vært sånn som absolutte ytterpunkter, og resten av medlemmene et eller annet sted mellom. Noe som jeg mener er viktig, og som ikke har vært veldig bemerket her, er det som går på kontinuitet: Jeg noterer at Gunnar i september hadde vært registrert som bruker av forumet i fem og et halvt år (ok, gratulerer da ). Selv har jeg vært medlem av flere andre forum, der det gjerne har tatt mindre enn fem år før administrator/moderator har forsvunnet helt; eller vedkommende har blitt så lei av forumet og forummedlemmene at når han først har svart på direkte oppfordringer om å tilkjennegi sitt syn på ting, har det skjedd i en langt mindre høflig og hyggelig tone enn det vi har sett fra Gunnar i denne tråden. Til sjuende og sist koker det ned til at den som står bak forumet finner en form som krever minst mulig unødig ekstraarbeid, og som minst mulig hviler på faktorer man ikke vet om vil fungere om 6 måneder. Dette er også til glede for medlemmene, siden pålitelighet og oppetid kanskje er de viktigste tingene ved et forum som dette - og trolig de to tingene jeg er mest fornøyd med.
sveinis Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Ok, har ikke leste gjennom disse sidene, men her er noen ting jeg har tenkt litt på. -En "knapp" for å komme tilbake til forsiden. -I stedet for at det bare vises de 10 siste kommenterte trådene på forsiden, burde det gå an å gå inn et sted å se f.eks. nye innlegg siste døgn, eller kommenterte innlegg siste døgn. Bike.no har noe slikt: http://bike.no/forum/search.php?action=show_24h Ellers er jeg storfornøyd med forumet, og svært imponert og takknemlig over de som driver dette på frivillig basis!!
wabby Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Begge finnes.... 1. "Nyheter" knappen. 2. Klikk deg inn på diskusjonsforum og velg: "vis nye innlegg" oppe til høyre
sveinis Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Hehe...hmmm... Jada, her slår min enorme IT-kunnskap til igjen! Jaja, da er det jo bare å erklære forumet som perfekt, da? God natt
S.Arnesen Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 enda ett godt eksempel på overkill med bilder i signatur er www.e46fanatics.com... syns det forumet har mye tøft, men gidder ikke å bruke siden på grunn av at trådene blir så utrolig uryddige...
BreitBau Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Det jeg syns er trist, er når det kan virke som om det er ett evig stress med å forbedre forumet.. Har vi glemt at det er SVÆRT kort tid siden vi sleit med å få frem forumet i det hele tatt? Bare tidligere i sommer tok det jo en evighet å bla mellom de forskjellige sidene.. Her har Gunnar og de andre gjort en fabelaktig jobb.. Det går an å være her uten å bli lei av å måtte vente på de forskjellige sidene.. Forumet har blitt raskt, og det har resultert i at flere av oss "faste" logger flere timer her enn tidligere.. For å komme til poenget. Det virker som om det aldri kan få gå lang tid mellom hver gang vi er nødt til å forbedre, nødt til å forandre.. Jeg er ikke av den typen som ikke ønsker forandringer, kun fordi jeg er innbitt i den måten forumet drives nå. Jeg ønsker enkelte forandringer velkommen.. Jeg ønsker meg mye av det forumet her, men det haster ikke.. Det funker akkurat nå.. Jeg er fornøyd, og er evig takknemlig for at de har løst problemet som var med trege sider.. Derfor blir jeg så innmari flau, da det ikke engang 6 mnd etter forrige update, kreves enda MER av Gunnar og gjengen.. Personlig har jeg flere frivillige verv, og jeg vet av erfaring, at mas ofte føles som press, og at alt føles som om det "bare er galt" og "ingenting er bra nok.." Bra med forslagstråd, men når denne begynner å gli ut i "det er jo så enkelt", "hvem som helst greier dette", så betyr egentlig det for Gunnar "Vi vil du skal ta av fritiden din for at vi skal bli enda mer fornøyd"... Og akkurat det er ihvertfall ikke en tanke/oppfatning jeg ønsker å legge på Gunnar.. Hold dette som en forslagsstråd, så kanskje Gunnar gjør noe med det når han føler for det..
wabby Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Ca 4-5 august så fikk vi fart på forumet igjen Da hadde jeg og Gunnar knotet rundt en del pga versionskonflikter o.l. Selv kan jeg si men enig med noen få minimalistiske endringer, men noen av forslagene som har kommet i tråden her er meget ressurskrevende. Flott at noen vil hive inn en slant her og der... Men det er alltid noen som må gjøre jobben til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå