Eirik Posted January 12, 2007 Posted January 12, 2007 Noen som har peiling på hva som er forskjell på Business og Profesional navigasjon på nye E61?
StigJ Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Nå vet jeg ikke så veldig mye om de nye naviene da. Men forskjellen mellom de vanlige spillerene er helst lydinstillinger. Flere funksjoner på Professional. Sikkert samme opplegget på navien og. DSP og lignende.
Saltkjelen Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Hmm. Jeg har ikke sett dette tidligere og svarer deg derfor på hva forskjellene er nå. Den største merkbare forskjellen er vel at på Business er det ikke kart og på Professional er det kart og størrelsen på skjermene på hhv. 6,5 tommer og 8,8 tommer. Med professional har man også muligheten til å laste inn data fra navigasjonsCD`en til bilen og samtidig høre på CD-plater. Dette kan man ikke på Business da denne kun har en spiller. Det er mange som blir lurt av "DVD" merket på Professional og tror at man kan spille av DVD filmer. Dette kan man altså ikke! Kort og godt om de begge; E60/E61 Navigasjonssystem Business Ved kjøp av navigasjonssystem Business får man radio BMW Professional inkludert i prisen. Business systemet leder deg raskt og nøyaktig frem til målet ditt. Navigasjonssystemet fungerer med piler og talehenvisninger. TMC-funksjon leveres også for dynamisk ruteplanlegging. E60/E61 Navigasjonssystem Professional Ved kjøp av navigasjonssystem Professional får man radio BMW Professional inkludert i prisen. Talemaskinen i bilen gir kjørehenvisninger og i tillegg til dette kan kjørehenvisningene vises som piler (Business system) eller kart. Med økt bredde på skjermen har man muligheten til å se på navigasjonen og f.eks TV samtidig. Man kan også velge mål ved hjelp av talestyring. Håper dette gir deg en grei nok forklaring. Du får rope ut hvis det er mer du lurer på vedrørende navigasjonssystem til 5 serie og E60/E61 generelt.
Eirik Posted March 1, 2007 Author Posted March 1, 2007 Takker for svar! Bedre sent enn aldri, selv om jeg har funnet svaret fra andre plasser tidligere... Kjøpte meg en 120d med navi pro og det fungerer suverent! Business versjonen er kjip i forhold! En må jo ha kart!!
Recommended Posts