Gå til innhold

Blir lettere sjokkert jeg...

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Var en tur innom Stenshagen i Oslo i går for å prøvekjøre den nye E92 325i, og da vi kom inn i butikken så spurte jeg om de hadde noen E92 for prøvekjøring.. Det jeg fikk som svar da var: "Hvis det er E-klasse du er ute etter må du gå til en mercedes forhandler". For at han skulle forstå meg måtte jeg si den nye 3-serien.

Da setter jeg opp spørsmålstegn rundt kunnskapsnivået deres.. Hvis de ikke veit hva E modellene til BMW er når de selger nye bmw'er, da har de ikke rett til å føre BMW i deres butikk mener jeg...

Vi fikk da til slutt låne en E91 325Xi, og da vi kom tilbake begynte vi prate om den E92 335i, og da jeg fikk nevnt at det var twin turbo på den motoren sto han der som et spørsmålstegn igjen..

Jeg må si jeg blir lettere sjokkert når kundene i en BMW forhandler kan mer om BMW enn de som eier selskapet.. Tyder vell på det at de som jobber der er en haug med pappa gutter som bare har tatt over firmaet og fått alt lagt i fanget hele livet. I stedet for å informere kundene om det de kan (eller ikke kan i dette tilfellet), bruker de heller energi på selge "den nye 3-serien" med mest mulig ekstrautstyr for å skvise det de kan ut av rike og uvitende bærums folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hehe,er mykje uvitenhet ute og går ja. Var en selger som mente Peugeot HDI hadde 1 pumpe for kvar dyse :roll:

Beste(værste!) eg har vært borti var inne på en butikk(båtbutikk) og skulle ha noen bordbein.Selgeren kom bort til meg og spurte om eg trengte hjelp,men sa at han måtte nett ta en dusj først!!!!!!!

En dusj??? Hallo??? hehehehehe.......... Han bodde i etasjen over forretningen.

Etter å ha venta i 10 min berre gikk eg,jallaforretning :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er jo helt klart for dårlig når en av Norges største BMW forhandlere ikke vet hva en E92 er :shock: Du skulle spurt han om han hadde hørt om E23 i samma slengen :wink:

Og for å vær litt kritisk og kommentere den endeløse diskusjonen; finnes vel rike og uvitende folk andre steder enn i Bærum også? Og Stenshagen ligger vel faktisk i Oslo også så vidt jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne hos en ikke navngitt forhandler i Hamar traktene å skulle prøvekjøre en E39 528. Da vi begynte å diskutere hvilke biler som var aktuelle så sa jeg at jeg så litt på den E39n bortpå her... Selger: E39? Men jeg fikk da til slutt låne den etter å si "Den BMWn der".

Men dette er HÅPLØST dårlig av nybilforhandlere så seriøse som Stenshagen skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjokkerende. Jeg har vært i kontakt med Autozentrum, Stenshagen og BMW Norge fordi jeg ikke får navigasjonssystemet til å virke. Jeg har fått ulike svar fra de alle og det er mildt sagt sjokkerende.. Stenshagen har jeg aldri klart, klysete arrogante selgere. Var der å tittet litt hvor en selger skulle hjelpe meg. Han viste meg bort til en E61, men jeg sa det blir litt likt det jeg har.. "Den er da mye raskere enn din" er svaret jeg får tilbake.. :roll: Stenshagen er den siste butikken jeg noen gang skal handle bil hos med mindre de ikke klarer å få strammet opp selgerne sine.

En litt annen morsom episode må jo være når Autonova (tidl. Alfaset Auto Lørenskog) hadde inne en E60 520dA.. I annonsen hadde de skrevet 520DIA, hvor jeg pekte på lappen i vinduet om "hva er dette for noe?". Han fortalte at det var Direkte Iinjection Automat og at dette var noe helt nytt BMW drev med. Jeg fortalte at BMW's betegnelse for denne modellen er 520dA og ikke DIA da i står for injection og i`en brukes ifb. bensinmodellene... Han ble fort sur og ville ikke snakke med meg mer.. Dagen etter hadde vedkommende endret alle annonsene sine som det stod DIA til dA... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjokkerende. Jeg har vært i kontakt med Autozentrum, Stenshagen og BMW Norge fordi jeg ikke får navigasjonssystemet til å virke. Jeg har fått ulike svar fra de alle og det er mildt sagt sjokkerende.. Stenshagen har jeg aldri klart, klysete arrogante selgere. Var der å tittet litt hvor en selger skulle hjelpe meg. Han viste meg bort til en E61, men jeg sa det blir litt likt det jeg har.. "Den er da mye raskere enn din" er svaret jeg får tilbake.. :roll: Stenshagen er den siste butikken jeg noen gang skal handle bil hos med mindre de ikke klarer å få strammet opp selgerne sine.

En litt annen morsom episode må jo være når Autonova (tidl. Alfaset Auto Lørenskog) hadde inne en E60 520dA.. I annonsen hadde de skrevet 520DIA, hvor jeg pekte på lappen i vinduet om "hva er dette for noe?". Han fortalte at det var Direkte Iinjection Automat og at dette var noe helt nytt BMW drev med. Jeg fortalte at BMW's betegnelse for denne modellen er 520dA og ikke DIA da i står for injection og i`en brukes ifb. bensinmodellene... Han ble fort sur og ville ikke snakke med meg mer.. Dagen etter hadde vedkommende endret alle annonsene sine som det stod DIA til dA... :lol:

Dette er det som på nerdespråket kalles EiD :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... hadde en lignende episode på reitan auto i molde ( bmw forhandler). Spurte om de hadde noen E36 inne. Fyren bare stod der å så dumt på meg..

Latterlig at de stiller seg i en slik posisjon. Greit nok at de ikke vet absolutt alt ned til siste skrue som er på bilen, men noe så enkelt som modell kode og motorvariant må jo være et minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacoste faktoren er rimlig høy på noen BMW forhandlere, flere steder der man med overlegg unnviker kunden. Det gjelder selv servicen i dele lageret!

Kunnskapen til mange bilselgere er latterlig lav, til hva slags produkter man selger.

Kan nevne at visse Toyota forhandlere også satser på Lacoste klysefaktoren. Kjenner til flere tilfeller der det kan virke som selgerne gjemmer seg for kunden.

Mercedes forhandlerene har ikke best rykte på seg dem heller, mye surr.

Tror ikke ikke man skal forvente seg for mye når det gjelder service, selv om man har tenkt å legge igjen store beløp, så virker det ikke spesielt spennende for butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Morsomt å lese om kor liten peiling mange BMW forhandlere har.

Eg har kun positive erfaringer med Jæger Sentrum AS i Bergen. Kanskje litt høg dressfaktor og pappa gutter, men veldig greie å ha med å gjere når det gjelder deler og service sjølv om du ikkje har kjøpt bil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsnivået er generelt lavt i bilforretninger og forklaringen er nok at en bilselger like gjerne kan selge en vaskemaskin i morgen. Jeg har faktisk kun hatt gleden av å møte en skikkelig kunnskapsrik bilselger i løpet av over 22 års bilinteresse. Det var en kvinnelig bilselger hos VW/Audi forhandleren på Slependen ved Ikea utenfor Oslo. Hun kunne det meste vedr. VW og Audi... og som en bonus kunne hun det meste om Porsche også. Det er imidlertid typisk at det skulle en kvinne til for å overbevise meg om at de fleste bilselgere ikke er seriøse i jobben. Hun måtte tydeligvis kunne det meste om bilene for å kunne overbevise sine mannlige kollegaer om at hun var verdt å satse på... :roll:

Her i Danmark er ikke situasjonen stort bedre. Den siste idioten... unnskyld bilselgeren... jeg snakket med viste ikke hva et såkalte run-flat dekk er... og heller ikke at dekkets profil i relasjon til bredden forteller om dekksidens høyde. At en bilselger hos BMW ikke vet forskjellen på E26, E52 og E53 tar jeg derfor nesten som en selvfølge... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å vær litt kritisk og kommentere den endeløse diskusjonen; finnes vel rike og uvitende folk andre steder enn i Bærum også?

Selvfølgelig gjør det det, men jeg må si at jeg har kroniske fordommer for de fleste bærums folk (eller de som oppfører seg som dem), da jeg har vært borti en del situasjoner og hørt en del historier som har et høyt innhold av kvalmende ingredienser.

Et eks. er at mange bærumsfolk bare kjøper biler som er førstegangsregistrert i Bærum for de mener da at andrehåndsverdien er høyere. Jeg prøver ikke skape en diskusjon om Bærum og bortskjemte pappagutter, men en diskusjon om kunnskapsnivået til diverse bmw forhandlere i Norge. Så nok om det.

Jeg må gi creds til Sulland AS på Gjøvik når det gjelder service og kunnskapsnivå. Nesten samtlige deler som jeg har bestilt til min E23 (som GS sa var gått ut, og ikke var mulig å få tak i) har de kunnet skaffe fra Sverige/Tyskland for en billig penge og gratis frakt.

PS! Jeg ser at du bor i Bærum pocket, men jeg må si at du ikke er av den typen som jeg har noe i mot, da vi hadde flere hyggelige samtaler på bimmers treffet på Rudskogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en episode fra en nissan forhandler:Jeg kom inn og skulle bestille en ryggelys bryter for 3. gang(etter å ha fått feil 2 ganger).

Siden lærlingen bak kassa ikke kunne løse problemet,tilkalte han verksmesteren.

Da han kom sa han:ja,det er vel en bil med registerkjede det der?Nei sa jeg,den har register-reim..Nei,det hadde den ikke fikk jeg til svar,den har kjede..javel sa jeg spørrende..Ja,han hadde vært verksmester i 18år,så dette var noe han kunne mye bedre enn meg...

Fikk aldri riktig bryter til bilen,og har ikke så mye interesse av å dra til en nissan forhandler lenger heller.

Skal også nevnes at jeg 2 uker før dette besøket faktisk skiftet register reim og strammehjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...