Gå til innhold

Skal prøvekjøre ny bil imorra ;)

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Okai, mye rart i denne tråden siden igårkveld ja :P haha

Ja, en 318 hadde ikke vert dumt da, 140 hk er jo endel mer, sånn ca i den klassen jeg i utgangspunktet hadde tenkt ;)

Hadde vert kjekt å få med seg faceliften også ja, det har jo den jeg skal teste nå om en time.

Får studere den godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk såvidt prøve en 520d med full hartge pakke 2006 mod, ble temelig overaska over moment i motor og komfort i selve bila =P~

Litt porr 8)

det selges en del av 1serien 318d med Hartge uppgradering å de går ikke så verst + gode å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, mye rart i denne tråden siden igårkveld ja :P haha

Ja, en 318 hadde ikke vert dumt da, 140 hk er jo endel mer, sånn ca i den klassen jeg i utgangspunktet hadde tenkt ;)

Hadde vert kjekt å få med seg faceliften også ja, det har jo den jeg skal teste nå om en time.

Får studere den godt :D

N42 motoren (eller viderutviklinger som N45 motoren) er i prinsippet den samme enten vi snakker om E46 316i eller E46 318i etter 2001 (faceliften)... og senere E90/91 318i/320i. Det er heller ikke korrekt i dag at en liten motor som blir pisket bruker like mye bensin som en stor motor... iallefall ikke innenfor alminnelige norske hastigheter. Kraftoverskuddet i biler som f.eks E46 316i er objektivt mer enn rikelig i dag. Husk at fartsgrensene og veienes standard ikke har endret seg nevnverdig i de senere år, mens bilenes motorer har blitt vesentlig kraftigere og mer økonomiske med årene. Imidlertid blir det bare mer og mer trafikk på veiene så det er tvilsomt hvor man lovlig egentlig kan dra nytte av alle hestekreftene i en bilmodell som f.eks E46 330i. Dieselbiler som 318d og 320d er på mange måter svaret på problemstillingen... og man behøver absolut ingen Hartge chip for å kunne følge trafikken i Norge.

Forbikjøringer på smale norske landeveier er etter min mening en livsfarlig og halsbrekkende disiplin som best passer for bilmodeller som f.eks Saab 95 2,3TS Aero. Den klarer 60-100 km/t i 4. gear på 6,5 sekunder.... noe ikke engang E46 M3 klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten motor som kjøres hardt, bruker nesten like mye som en stor motor.(tenker på forbikjøringer osv)

Tror det skal godt gjøres at en slik motor bruker noe mer enn en 320i på noen som helst område, egentlig.. Den er såpass sterk at den ikke sliter selv om du kjører den hardt. Det blir noe helt annet med motorer som virkelig sliter hver gang du skal opp i fart. Den opplevelsen har jeg på ingen måte fra mine foreldres '98 E46 318i. Motoren drar fra bunn, i motsetning til f.eks. M20 og til dels M50-motorene. 318en trekker bedre i lav fart i 5. gir enn den tidligere 520en min. Og ved rolig kjøring er 318en heelt suveren på forbruk også. Fattern bytta plugger på den i jula, og kjørte 2.5 mil hver vei til jobb dagen etterpå. 0.59 i forbruk med piggdekk. Derfor tror jeg ikke den "nye" 316en er noen fæl bil å eie eller kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, da var den bilen testet.

Konklusjonen ble at den motoren er for liten :P Det var akkurat som å kjøre en oppgradert versjon av min egen bil. Den var kjempegod å kjøre, for all del, reagerte raskere på klutsj, giring, brems og alt ellers, men med 3 personer i bilen (testet det også) så slet den litt i lange oppoverbakker. Så skal det også ver nevnt at dette viste seg å være en kjøreskolebil(!) Var jo nesten flaut å cruise rundt i den :P 2 sett pedaler var jo også litt morsomt, hehe

Men dette var hvertfall ikke noen `meg`bil, så da får jeg lete videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...