Gå til innhold

hvilken m3?

therese
 Share

hvilken m3?  

309 stemmer

1. 1. hvilken m3?

• e30?
      103
    • e36?
      47
    • e46?
      162

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja takk til E30 :lol:

det var det som var grommbilen når jeg venta på å bli gammel nok til å ta lappen, så det er vanskelig å være objektiv.

den "råeste" bmw`en jeg har kjørt E36 325 og den hadde mer enn nok krefter så tror E30 M3 er nok for meg. fliser jo stadig E46`er på ringveien med en hundai så er ikke helt impressed med motoriseringa av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler da på det var mer en 318i E46 du harkjørt om kapp med, da du ikke kjører fra no bmw med sekser under panseret ihvertfall. :D

Hvis vi ser bort fra nettopp E36 M3 (både med S50B30 og S52B32 motorene)... kjører iallefall E30 M3 Evo-modellene fra alle de andre E36 modellene. Husk at f.eks E30 M3 EvoIII har 238 HK (fra en firesylindret S14 motor) og at den med over 150 Kg mindre og trekke på enn E36 M3 er rimelig hurtig. E36 M3 med S50B30 motor klarer en stående kilometer på 25,6 sekunder... E30 M3 EvoIII klarer kilometeren på 26,7 sekunder. Det er altså ikke så veldig stor forskjell når alt kommer til alt. E36 M3 med S52B32 motoren er dog en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at det er så laber holdning til e36?

Fordi den ser laber ut... Annenhver E36 har jo M3 styling og fra fabrikkens side synes jeg de laget den for anonym. Sammenlign en vanlig E30 med en E30 M3 og E46 med M3 E46. Så sammenlikner du E36.

Ingen tvil om at det er en bil jeg kunne tenkt meg, men den kommer sist i denne rekkefølgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den ser laber ut... Annenhver E36 har jo M3 styling og fra fabrikkens side synes jeg de laget den for anonym. Sammenlign en vanlig E30 med en E30 M3 og E46 med M3 E46. Så sammenlikner du E36.

Ingen tvil om at det er en bil jeg kunne tenkt meg, men den kommer sist i denne rekkefølgen...

Kjedelig design, men praktisk... E36 M3 Sedan... :roll:

00864.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-36en er på ingen måte kjedelig. Den har jo noen av de fineste linjene BMW noen gang har laget. Og tenk at designet strekker seg tilbake til 91`.

Det var dette med å være inhabil og derfor partisk da... :lol: ... Nei... nå begynner E36 helt klart å trekke på årene. Problemet er at E30 i likhet med E34 er har et mer klassisk design... der E36 på en måte faller mellom to stoler i relasjon til den klassiske E30 og den mer elegante E46. Mitt tips er at E36 får en renessanse om 4-5 år... og at E30 tilsvarende fader ut som E21 har gjort. Jeg tror at en 100% original E36 M3 GT eller en E36 M3 med S52B32 motor kan være en god investering over noen år. I dag er modeller som E30 M3 og E30 325i ettertraktet, men de skal være originale og godt vedlikeholdte for å gi større beløp. Modellene med mindre motorer eller uoriginale modeller er det ingen som betaler mye for... og det vil naturligvis bli tilsvarende for E36 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...