Gå til innhold

Forslag til ett bedre forum...

Øyvind81
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært mye bedre og ryddigere på forumet om alle kunne skrevet hva slags bil tråden gjelder når f.eks. noen skal selge noe eller har ett problem med en bestemt type bil/motor osv.? Istedet for at det f.eks. står "Deler selges" Kunne det stått; "Deler til E36 selges"

Synes nå jeg da :roll:

Ellers takk for et utmerket forum :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er litt rotete på kjøp og salg foraet her inne. Hadde alle lest og fulgt forumreglene (generelt og for kjøp og salg) ville det ha blitt bedre. Jeg tror også at noen faste moderatorer for kjøp og salg delen hadde løst mye av "problemene"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dette "problemet" og et annet jeg har tenkt på.

JNår folk har problemer med bilen, legger de inn en tråd - ofte med dårlig topic, men det står jo i reglene osv.

Men det som ofte skjer er at de finner ut av problemet selv og legger et svar i tråden, "jeg fiksa det. Never mind"

Hva med å skrive løsningen du kommer fram til så det er lettere for neste mann med samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er litt rotete på kjøp og salg foraet her inne. Hadde alle lest og fulgt forumreglene (generelt og for kjøp og salg) ville det ha blitt bedre. Jeg tror også at noen faste moderatorer for kjøp og salg delen hadde løst mye av "problemene"..

Vi har en løpende diskusjon vedr. kjøp & salg sidene og Gunnar er såvidt jeg vet i tenkeboksen når det gjelder et fremtidig konsept. Flere moderatorer vurderes løpende, men det skal også helst være litt interessant og givende å være moderator og dermed er ikke en egen moderator kun for kjøp & salg sidene aktuelt. Vi har forøvrig nogenlunde styr på tingene som det er i dag, men blir det veldig mye mer trafikk her inne må vi nok gjøre noen strategiske endringer. Dette er imidlertid Gunnar´s suverene domene og dermed beslutning... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ikke topic fordi jeg vil gi moderatorene mere arbeid, de har sikkert mere enn nok å gjøre allikevel.. Tenkte at folk kunne ta tak i det. Bare slenge inn ei melding hvis dere er inne på et topic, "skriv gjerne hvilken mod. det gjelder i topic" eller noe. Både i kjøp og salg og teknisk.. Må understreke at dette ikke er klaging over forumet eller folka her. Fortsatt bare ett forslag :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seie meg 100% einig med deg Øyvind81! Er så irriterende når folk skrive "BMW deler selges" - ja me veit jo det allerede ettersom det ligger under

BMW-deler selges

Skal du selge BMW-deler? Da hører de hjemme her!

Og sånne overskrifter som "Hjelp" og "Se her" osv. er noko av det mest irriterende eg veit om..

Kan seie meg einig med deg der Fredrik. Det skal jo vere interesant, men den som teke på seg den oppgava gjere det jo for at det også skal bli interesant å lese for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan seie meg einig med deg der Fredrik. Det skal jo vere interesant, men den som teke på seg den oppgava gjere det jo for at det også skal bli interesant å lese for andre :)

Hvis noen føler seg kallet til å bli moderator... send en begrunnet søknad til Gunnar... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De moderer - finner en gylden middelvei. Holder poster, topicer og diverse i en viss orden. Tar hånd om "avvik" fra regler og setter normaler for hva som er normal forumskikk..Samt flytting og sletting/editering av poster. Vært moderator på div forum selv og kan skrive under på at det både har sine positive og negative sider. Brukermentaliteten på dette forumet får meg til å tvile på at det kan være så ugunstig å moderere her. Virker som en gjeng med folkeskikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De moderer - finner en gylden middelvei. Holder poster, topicer og diverse i en viss orden. Tar hånd om "avvik" fra regler og setter normaler for hva som er normal forumskikk..Samt flytting og sletting/editering av poster. Vært moderator på div forum selv og kan skrive under på at det både har sine positive og negative sider. Brukermentaliteten på dette forumet får meg til å tvile på at det kan være så ugunstig å moderere her. Virker som en gjeng med folkeskikk :)

Det var en god beskrivelse og det er selvfølgelig alltid lettere å moderere når folk forstår hvordan tonen i forumet skal være. Vi har hatt enkelte personer her inne som av ulike årsaker ikke klarte å tilpasse seg, men etter litt aktiv moderering har de normalt enten skjønt tegningen eller forlatt oss relativt hurtig igjen. Det viktigste med et forum er at brukerne er villige til å kommunisere... det høres enkelt ut, men er det ikke. Vi har for tiden en fin gjeng her inne... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal til for å bli moderator da?

Man bør vel først og fremst ha litt kunnskap om BMW og bil generelt.

Så bør man ha tilgang på internett :D

Ellers gjelder vel vanlig folkeskikk og oppdragelse, samt at man er aktiv deltaker på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...