Gå til innhold

Er dette lovlig??


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmmmm, der kommer nye kringlekroge her hele tiden.

Får vel hellere ta en skikkelig snak med BT innen jeg kjøper meg karossen som min M5 skal bygges over i.

Litt latterligt med vækten da, som jeg hadde skjønt det så var alle E34 karossene like (bortset fra litt ophæng og noen huller her og der), så aksel trykket burde jo opgraderes med den bil man nu bygger om til.

Altså self. kun hvis man kan dokumentere at absolut alt er flyttet over, da skal det jo vere like holdbart som i en original M5.

Noen som har en original M5 E34 registreret her i Norge, som kan scanne og legge reg papire ut??

Skulle ha likt å se hvad der står i det kontra 518<->540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det enkelt så er bilen ulovlig godkjent hvis det opprinnelige karroseriet er 518i..

Hvorfor er den det?? Dette må du utdype..

På grunn av totalvekten,det er ingen andre enn bmw tuv i tyskland som har lov til å forandre på den og den skal ikke overstige ombyggingsbilen totalvekt. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor mye en 518 veier men når jeg skulle godkjenne min fra 525 måtte jeg først veie fram og bakakselen,de kunne ikke overstige de maksimale aksel vektene i 525 vognkortet og det gikk så akkurat. Tilsammen kom vekten på kun 1570kg(uten takluke) så måtte de plusse på folk 4x75kg og 90kg drivstoff da ble resultatet på 1960kg. Totalvekten er 1990kg så jeg hadde 30kg til overs bak og 2kg foran(heldigvis var spylervæsketanken tom:).

Jeg undersøkte også prisen på tuv godkjenning den kom på ca15 lapper pluss reise og da måtte bilen vare helt 100% toppstand.

Synes selv det er helt idiotisk så lenge du får papir på hva som må til for å bygge om til m5. Vekten vil jo automatisk stige. Ikke så rart det er krig i verden :twisted:

kanskje litt kukete og vanskelig skrevet av meg,har aldri vært noe skole elsker..

Biltilsynet godkjenner det hvis de har lyst! Har vel ikkje så mye å si hva totalvekta er på en 518 kontra M5 hvis alle deler er flyttet over. En M5 har jo et kraftigere dim. understell etc. som gjør at den kan ha en høyere totalvekt. Hvis dette er flyttet over på en 518 så har den vel samme specs som M5? Er uansett mange biler som er godkjent med høyere totalvekt en originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...