Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Civicen jeg linket til først er en dailydriver og ikke bygget for stripa.

En M6 ville ikke hatt en sjanse 0-200

Jeg digger BMW like mye som alle andre her, men jeg er da ikke så dum å tru at det er verdens raskeste biler, det koster latterlig lite å få 800 hester ut av B 18 seriemotorene til Honda.

Poenget med alle innleggene mine i denne tråden er at det er 1000% mulig at integraen først i tråden er raskere enn en M6, Folk på forumet her snakker jo om M6 som om det var en Enzo

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Latterlig lite å få 800 hk av en 1.8 liter Honda motor?? Vi må ha forskjellig syn på hva latterlig lite penger er, men det er ikke billig å trimme en 1.8 liter til 800 hk, om den heter Honda, Volvo eller BMW!

Skrevet
Latterlig lite å få 800 hk av en 1.8 liter Honda motor?? Vi må ha forskjellig syn på hva latterlig lite penger er, men det er ikke billig å trimme en 1.8 liter til 800 hk, om den heter Honda, Volvo eller BMW!

Å hente ut 400 hk er ganske bilig. Om motoren holder lenge vet jeg ikke.

Men når du skal over denne 400 hk grensen så er det mye som må byttes og oppgraderes.

Så 800 hk av en 1.8 hk motor koster skjorta hvis du skal ha 800 driftsikre hk!

Men et jalla mekk som man driter i motor og respons kan man hente 800 "billige" (les: billigere en driftsikre, men fortsatt dyrt!) hk.

Og sammenligne en bil til 3(?) mill og en billig honda som er trimmet ser jeg ikke hva som er galt i egentlig.

Tenk deg dette.

1 kjøper seg en bil til 100.000 kr og trimmer denne for 250.000 kr.

Så har man en annen en som kjøper seg en bil til 400.000 kr.

Så har jo han som trimmet bilen brukt 50.000 kr MINDRE! og har en bil som går MYE bedre en bilen til 50.000 kr mer.

Altså poenget mitt er vel at man ikke må legge i så masse penger for å kjøpe en rå bil fra fabrikken når man selv kan bygge noe MYE råere til billigere penge.

Og man får et personlig præg over bilen. Og det er jo gobilen man selv har bygget.

Men ingen tvil at M serien er rå!

Har ikke noe kjenskap til M6 men den ser ut til og være en rå kjøre maskin (til en alt for dyr penge :cry: )

Så synes dere her inne er litt for mye hengt opp i at bmw er "verdens beste bil".

Og at M serien er den beste av alle biler.

Man må jo kunne se litt lenger en til nesetuppen selv om man er bmw frelst :wink:

(no blir sikkert noen sur men men... min mening, og alle har forskjellige meninger :wink: )

Skrevet

Jeg digger BMW like mye som alle andre her, men jeg er da ikke så dum å tru at det er verdens raskeste biler, det koster latterlig lite å få 800 hester ut av B 18 seriemotorene til Honda.

Hva koster det egentlig å få 800 HK ut av en 1,8 liter Honda motor ?... Jeg tror i liket med Mr. Andersen at det ikke er helt billig... :?

Skrevet

Hva koster det egentlig å få 800 HK ut av en 1,8 liter Honda motor ?... Jeg tror i liket med Mr. Andersen at det ikke er helt billig... :?

Å få ut 650 hk på bakhjulan på en 200sx som har en 1,8 liter motor koster ca 180-220.000 kr. (avhenger av deler man bruker)

Så vil regne med at 800 hk på en lat seig honda motor vil komme på litt mer en dette. Men fortsatt billig hvis man sammenligner med hva en fabrikkprodusert bil med like mye hk koster :wink:

Skrevet
Og sammenligne en bil til 3(?) mill og en billig honda som er trimmet ser jeg ikke hva som er galt i egentlig.

Jeg vil tro at en M6 eier driter fullsetendig i om den blir frakjørt av en gammel trimmet Honda eller ikke. Det ser vi jo i filmen i starten på denne tråden. M6-føreren gidder ikke å trå pedalen i bånn når Hondaen kjører forbi.. De som kjøper M6 kjøper ikke den for å være raskest, men for å ha en komfortabel GT bil som går helt ok. Hadde de ville vært raskest, så kunne dem heller ha kjøpt en gammel E30 og bedt VS om montere inn en turbotrimmet M5 motor..

Om man bruker 200 000,- å trimmer en Honda, så er det fremdeles bare en Honda.. :wink:

Skrevet

De jeg har snakket med i Usa har brukt mellom 20000- og 30000 $

OG da snakker vi drifsikkert.

Inkludert LSD osv.

Når det kommer til F.eks motor som kommer orginal i Integra type R

Er dette noen av de bedre i4 motorer som noen gang er bygget.

Skrevet

Jeg vil tro at en M6 eier driter fullsetendig i om den blir frakjørt av en gammel trimmet Honda eller ikke. Det ser vi jo i filmen i starten på denne tråden. M6-føreren gidder ikke å trå pedalen i bånn når Hondaen kjører forbi.. De som kjøper M6 kjøper ikke den for å være raskest, men for å ha en komfortabel GT bil som går helt ok. Hadde de ville vært raskest, så kunne dem heller ha kjøpt en gammel E30 og bedt VS om montere inn en turbotrimmet M5 motor..

Om man bruker 200 000,- å trimmer en Honda, så er det fremdeles bare en Honda.. :wink:

Er enig med deg. Selvsagt kjøper man bilen for å ha en go bil, og en som er ekstremt strøken!

Før det er vel alle kjent at tyskeran er MYE flinkere med intrejøre i bilene sine en japser.

Men som sagt så trur jeg filmen skulle vise at man må ikke ha masse penger før å ha en rå bil!

Selv om det er en honda eller en nissan så er det jo en rå kjøremaskin om sommeren. (men faen ikke når snøen kommer).

Det er det som blant annet gjør jeg velger tysk mester kunst når jeg velger bmw.

Dem er nydelige og dem fungerer om vinteren å!

Men noen liker japs andre liker (nazi stål som dem kaller det) tysk mesterverk.

Men skulle likt å se den som takket nei til en M6 og valgte en japse.

Før M6 er kjøre glede og komfort til alle pengene (etter det jeg har lest no i mellomtiden)

Å ja en honda er en honda selv om man bruker 1 mill på den :wink::lol:

Skrevet

Men som sagt så trur jeg filmen skulle vise at man må ikke ha masse penger før å ha en rå bil!

Egentlig en hjernedød debatt dette, men hva i huleste heiteste ser du på den filmen? Jeg ser 3 biler "daffer" på motorveien... Hvis det vil si å legge seg i et annet felt å kjøre forbi, for etterpå å hyle: "åh... jeg blåste en M6!!" Så har jeg blåst utallige Ferrarier her på E6 i tr.heim med en sur 90hk golf :lol:

Kan godt hende denne Honda'en er dritrå for hva jeg vet, men å kalle det der for kappkjøring, eller M6 vs Honda e.l. blir rett og slett bare for dumt...

Og nei jeg er ikke BMW fantast til "the bitter end", jeg og innser at det finnes raskere og bedre biler der ute i verden.....

Skrevet

henger meg på den.. hvis det koster så latterlig lite å få 800hk utav en 1,8 liters japse så synes jeg det er rart at ikke det er flere av dem på treffa rundt forbi, i alle slags biler egentli..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...