Gå til innhold

Ditt beste minne......

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sitter bare å venter på oppkjøring neste mandag. (19 Feb) :D

Det har vært et helvete de 6 månende jeg har vært fratatt førerkortet! Man blir vingeklipt av dette.

Mitt beste minne må være når eg cruiset alene i bilen fra sverige til norge i 180-190 i 6-7 mil :D Satt bare å smilte etter dette. Solen skinte, lange strekninger med goder veier og den deilige rekkesekserlyden fra 325,en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mitt beste minne innen bil sjangeren må være sommeren 2001. Da var vi ute (frua og jeg) og cruiset en lang tur med caben nede på min daværende bil (MB 300SL, dessverre ingen BMW nei). Det var herlig. Frua ble solbrent og greier. hehe, var varmt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt muligheten til å kjøre bimmern min på sommeren enda, så det må bli de syke sladdene jeg hadde for to dager siden, var perfekt føre med ca 10cm fløyelsmyk nysnø som det gikk ann å flyte bortover på! Perfekt kontroll :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av de bedre episodene var for 30 min siden da jeg klarte en sinnsyk trang lukeparkering. utfallet ble et skoleeksempel med 20cm klaring foran og bak. uten en eneste ripe i støtfanger.

Skal ut igjen om 1 time og det har begynt å snø. huff.

Det er deilig med perfekte parkeringer, men hadde aldri parkert bilen min der. Hjelper fint lite at du er flink til å parkere når bilen foran har hengerfeste og ikke så dyktig sjåfør. Tar meg heller en runde ekstra og finner en større plass. Fruen er ikke alltid like fornøyd med å gå de ekstre meterne, men det er bilen min!!

helt enig, bilen foran hadde ingen hengerfeste og det koster meg 2000,- i mnd for å parkere andre steder i området. ganske uaktuelt.

Dessuten jobber jeg slik at jeg ser bilen stort sett hele tiden. Hadde ikke parkert slik på Karl Johan akkurat.

nå skal det nevnes at pdc var til stor hjelp.

DSC01386.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste bilminne må være da jeg var hos Jenspeed og fikk justert Cosworthen (ja, Ford ja) en sommerdag. Da jeg ankom hadde jeg mellom 250-280hk, og da jeg reiste hadde jeg 440, 4hk :lol: Turen hjem var mildt sagt spennende! Første, andre og 3.gir lå løst på asfalten da gitt, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste bilminne er den dagen jeg hadde oppkjøring.

Jeg begynte dagen med å sette meg i pasasjersetet på E30en, søstera mi kjørte meg til byen og satte meg av ved kjøreskolen.

Utenfor kjøreskolen gikk jeg gjennom et lite generasjonsskifte, ved å stige inn i førerstolen på en sort E90 320i.

Når kjøretimen var ferdig, kjørte jeg opp mot biltilsynet, gikk inn å betalte for prøven, og gikk ut å satte meg i en annen e90 320i.

Sensoren min kom ut og introduserte seg. Han forsikret meg om at han ikke kom til å prøve å lure meg inn i enveiskjøringer, og ønsket meg lykke til.

Oppkjøringen gikk som en drøm, sensoren skrev på en lapp at jeg kjørte aktpågivende, leste trafikken bra, og at jeg samarbeidet godt med andre trafikanter. Deretter krysset han i ruten "bestått".

Jeg gikk inn på biltrangsynet, trakk kølapp og gikk bort til skranken.

Midlertidlig førerkort ble utlevert, og jeg gikk ut.

Der forran porten til teknisk kontroll, sto søstera mi å venta i E30en, jeg ba hun om å hoppe over på passasjersiden, og kjørte hun hjem.

Etterpå kjørte jeg til jeg kom til den første rundkjøringen, så la jeg den brei, en radiatorslange sprakk, og jeg måtte kjøre hjem med gjevne stopp for å etterfylle vann.

Slangen ble fikset ved å klippe den av og sette den innpå nippelen sin igjen.

Etterpå kjørte jeg til byen, kjørte litt taxi og kom hjem ut på natta.

Følelsen av nytt sertifikat og E30 325i er ubeskrivelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste minne var da jeg hadde kjøpt 745`en, den gikk ikke, så vi taua den på henger ca 2 timer før vi kom hjem, sol og godvær, og jeg satt og så fronten på den i midtspeilet hele veien hjem.

Ca ei uke etter hadde vi funnet ut hva som var feil med den, og jeg fikk æren av å sette meg bak rattet, vri om nøkkelen, og ganske raskt, så gikk den! :D

Sol og greier den dagen og, så den fikk stå å gå seg varm og fikk en tur til nærmeste kryss og tilbake, så ble det vasking og polering noen dager senere :wink:

I ettertid har turbotrykk blitt stillt opp en god del (mer en dobbelt så mye som orginalt) og to stykk røde skilt ble handla inn og satt i hver sin ende av bilen, og tilslutt en rød L bakpå og med meg bak rattet en hel dag, med pappa sine nerver og bensinpenger, men gikk veldig greit, ingen svinkjøring, minus ÈN gang på ett langt rett strekke på landet da det kom en 325 som skulle forbi og jeg fikk lov å teste kick-down litt :)

(var i allefall ikke jeg som ble noen hundre meter bak da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av de bedre episodene var for 30 min siden da jeg klarte en sinnsyk trang lukeparkering. utfallet ble et skoleeksempel med 20cm klaring foran og bak. uten en eneste ripe i støtfanger.

Skal ut igjen om 1 time og det har begynt å snø. huff.

Det er deilig med perfekte parkeringer, men hadde aldri parkert bilen min der. Hjelper fint lite at du er flink til å parkere når bilen foran har hengerfeste og ikke så dyktig sjåfør. Tar meg heller en runde ekstra og finner en større plass. Fruen er ikke alltid like fornøyd med å gå de ekstre meterne, men det er bilen min!!

Hehe, nei det er ikke min bil du finner ved inngangen på kjøpesenteret heller...til min samboers store forferdelsen. Jeg svarer henne bare; "Dette kommer du aldri til å forstå" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste minnet jeg har med bmw var vel den dagen jeg kjøpte min første... herlig sommervær ute også da! Hadde ikke lappen heller på den tiden så det var en kompis av meg som kjørte mens jeg satt på. Herlig dag!!;) Og kanskje enda bedre den dagen jeg fikk lappen faktisk. Da var det taxi hjem med en gang å starte opp gliset;) husker enda da jeg satt i førersetet og skulle vri om nøkkelen (lovlig for en gangs skyld...) he he! ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste minne var da jeg hadde stått oppkjøringen! Kjøreturen hjem fra biltrangsynet (ca. 15 km) er den "lengste" jeg noen gang har opplevd! Kom hjem, satt meg i E30, startet opp, satt og skrek JAAA for meg selv i 5 min før jeg stakk av og kom ikke hjem før 22 samme kveld! 10 timers sammenhengende kjøring.. eneste grunnen til at jeg dro hjem så tidlig var pga matte heldag dagen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...