Mexos Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Dette vil jo straffe blant annet småbarns familier som skal levere og hente barn i barnehage og på skole osv. Vi som drar alene på jobb kan jo klare å ta buss, men de som er avhengig av bilen for å hente barna blir jo straffet for det. Personlig flytter jeg til Oslo til høsten for å gå skole og da kommer jeg til å ta buss til og fra skole for å unngå bomringen i sentrum og vil da kun bruke bilen i helgene og om kveldene, men det er et valg jeg ønsker å ta selv og ikke bli tvunget til på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 huff enda flere avgifter:( å norge som er verdens rikeste land skulle ikke tru det med alle de avgiftene og skattene her til lands *huff* Akkurat derfor norge "verdens" rikeste, fordi dem lopper oss får hver jævla krone, helt forjævlig på tryne altså, man må jo tjene 5mill i året for å klare seg her til lands!!!! Og skjønner ikke at det "ALLTID" blir bilavgifter som økes. Virker som regjeringa sitter med en hatt full av lapper og trekker om hva dem skal øke avgifter på nu da!! Syns jeg hører, oooiii, se der, ble vist bilavgifter idag også *ler* og tar en slurk av kaffen sin!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Den rød-grønne regjeringen skyter seg til stadighet i foten, la de fortsette...snart har de mistet all troverdigehet Kan UMULIG tro at nordmenn stemmer på de rød-grønne nok en gang..... Men det finnes nok av idioter her i dette land.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Det verste, _verste_, syns jeg er at a) Bil (både innkjøp og bruk) er sinnsykt dyrt, selvom store deler av befolkningen MÅ ha bil. Mine foreldre f.eks. bor i ei lita bygd på vestlandet og må kjøre 15 og 45 km til jobb hver dag. Det går nesten ikke busser, så det er ingen option. Dyre engangsavgifter gjør også at bilparken blir gammel, mindre sikkerhetsutstyr, etc. Det er ingen tjent med. De nye "miljøavgiftene" er bare tull. De favoriserer diesel og ingenting annet. Nye straffer på dieselbiler kommer selvsagt neste år. Dermed har man innført to "miljøtiltak" som straffer henholdsvis bensin og diesel, og ingenting har skjedd. Hvorfor straffe bilen (les: engangsavgift) når man allerede straffer bruken (les: drivstoffavgift)? Og hvorfor straffe hestekrefter hvis utslippsbegrensing er hele poenget? c) Igjen, de nye "miljøavgiftene" straffer 4wd. Hvorfor i all verden?? Det er jo helt sprøtt i Norge. Å kjøre uten 4wd utpå landet kan være direkte livsfarlig til tider, i tillegg til at fremkommeligheten bestemmer om folk kommer seg på jobb eller ikke! d) Bompengene rammer totalt tilfeldig. Vi har da allerede veiavgift! (Som forøvrig er sinnsykt høy i forhold til andre land vi kan sammenligne oss med) Jeg kunne gjerne betalt 20 kr per liter bensin hvis engangs-/importavgiften, årsavgiften og bompengene ble fjernet. Da hadde i det minste avgiftene rammet mer rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Etter det jeg har fått med meg har regjeringen vært åpen for dette, men det skulle være opp til hver enkelt kommune om de ville innføre dette (Oslo, Bergen osv). Hittil har alle kommunene svart nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suprapete Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Dette begynner å bli så latterlig at jeg ikke gidder å bli forbanna engang...kanskje jeg begynner å bli sjuk...hm.. Sier bare, gjør ikke FRP jobben sin heller når de vinner neste valg, og rydder opp i all elendigheten, må vi bare slutte å betale alle avgiftene. Punktum. Danne en organisasjon eller et felleskap hvor alle konsekvent nekter å betale idiotavgiftene. Noe må gjøres i allefall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 veiavgiften går ikke til å fikse vei osv . det går slik at det ikke skal bli inflasjon i norge. veiavgift er bare et annet navn for en avgift får å eie bil! men brenn brenn hater avgifter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Gått helt av spor dette her, man kommer jo snart til å bli økonomisk tvunget til å skaffe seg en liten diesel bil som man bruker til en og annen søndagstur når bussen ikke går. Og feit lommebok må til bare for å for å kjøre til byen en tur for og handle klær, med mindre du tar bussen og sparer miljøet da (bah) Er så dritt lei det miljø pisset dems at jeg for lyst til å løpe i veggen Mulig de har et poeng, men jeg kunne ikke gitt mer faen, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Forbanna regjering. orker ikke prate om det Er så lei av den dritt regjeringa Det er jo bare forbud og nye avgifter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 hartvix: Ganske einig med deg. Berre for å ta eit eksempel ang vestlandet. Før eg flytta til Bergen, sommaren 2006 hadde eg hatt bil i Sogn og Fjordane i 1 1/2 år. Hadde ein Jetta 1 første halvåret deretter kjøpte eg min første BMW. På det året eg hadde BMW-en i sogn og fjordane (rekna det ut faktisk) lagg prisen på bensin på ca 11,30 (ut fra dei kviteringene eg skreiv ned) kr i gjennomsnitt, ferje pengene (på den strekningen eg tok) var på ca 70 kr for bil, og 25 for voksen. Eg tok ferja ein del gonger (når eg sku på skulen eller i det heile tatt bevege på meg utenfor bygda) og var oppe i ca 6 000 kr i avgifter for å ta ferja (ja, eg hadde sef rabattkort - 40 % på bil og 15 % på person). Bensinutgiftene mine lagg på ca 35 000 kr ++. I tilleg måtte eg kjøpe to nye felger, 3 000 kr, på grunn av dårlege veger + andre slitedeler som vart fort slitt på grunn av dårleg veg. Så alt i alt så var eg oppe i ca 47 000 for å eige bil i S&F på eit år + forsikring og vegavgift for ein veg som ikkje gjekk ann å kjøyre på. Og buss? Det eksisterer ikkje kolektiv trafikk i S&F. Så eg er 100 % einig i den politikken SV fører ang avgiftene i norske byer. Dei har moglegheiten til å ta buss, dei har gode vegar. Slutt å klag! EDIT: Ang 4x4, det burde vert forbudt i byer. Å ta seg fram til hytta på "bondelandet" ein skjelden gong du er der, er ein dårleg unnskyldning for å kjøpe eit sånt drog! 4x4 burde ha vorte solgt til folk som trenger det, ikkje til folk som trur dei trenge det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 13, 2007 Share Skrevet Februar 13, 2007 Idioti, men hva annet kan man forvente når forslaget kommer fra bønder.. No er det vel bønder og folk generelt utafor Oslo-gryta som faktisk treng å bruke privatbil til og frå jobben...der det knapt er kollektivtrafikk! Veit ikkje kven som skal snakke om at andre er idiotar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Idioti, men hva annet kan man forvente når forslaget kommer fra bønder.. No er det vel bønder og folk generelt utafor Oslo-gryta som faktisk treng å bruke privatbil til og frå jobben...der det knapt er kollektivtrafikk! Veit ikkje kven som skal snakke om at andre er idiotar... Helt enig! Hørt på bl.a noken tullingar i Kanal24 som diskuterte dette(2 programledere),og mente at Navarsete ikkje hadde peiling på avgifter ettersom ho kom frå Vestlandet der det ikkje FINNS avgifter og bomring Vi må ta ferjer,t.o.m på Europaveien og vi har bomstasjoner. Ta for eks. Fjærlandsveien der det kosta sist eg var der 55kr for motorsykkel!! I Oslo og omegn er dette gratis,klart Østlendinger syter når det får en ny 10kr å betale Slutt å syt så jævligt angående akkurat dette,det finnes tross alt alternative framkomstmiddel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Jippi, Norge skal redde verden igjenn For vi er jo så mange her .................... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 [ Ta for eks. Fjærlandsveien der det kosta sist eg var der 55kr for motorsykkel!! For ikkje å snakke om bil...begynnar vel å nærme seg stygt 200 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 + at du har bompenger på ferjebiletten. Altså det det koster å ta ferja (som staten har bestemt) + bompenger for ein eller anna veg ellers i Noreg (som staten også har bestemt). Bompenger? Song og Fjordane? Nei dei har me IKKJE sett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå