Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dyr bil, får mye mer for penga i Tyskland, til samme pris.

Da tror jeg du må se en gang til. Billigste 540 2000mod med under 100`på telleren koster 120000,- kr i tyskland og med norske avgifter kommer den på 450000,-

Forøvrig en fil bil jeg selv har vurdert, har hatt 540 selv for noen år siden og savner den.

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe, 330 ble solgt jah.... Er litt igjen før jeg har råd til M5`en, men gud så lyst jeg har på den ;-)

Får se hvor lyst de har til og bli kvitt den. Prøvetur loves

Skrevet

Har aldri prøvd en slik 540 E39.

Men for de pengene får du selvsagt andre morsomme objekter også.

Hvis jeg hadde deala denne, hadde jeg absolutt hivd på Hella facelift lykter foran og bak.

Mitt problem er at den gamle navi/tv skjermen pre inntil 02 mod, ser så liten og gammel ut.

:?

Skrevet
Du bør ha mye kroner på konto hvis du kjøper M5.. masse feil på de. Dyre biler å eie.

Hvilke feil kan jeg regne med og få?

Denne har vist byttet motor på 60K

Skrevet

Klipper og limer litt, er en Darre Nilsen på BMWCCN som har god peil på disse. Dette gjelder da modeller før 2001. 99 modellen er svært utsatt.

-----------

- Vanos MÅ være byttet

- MAF (Luftmassemålerene) MÅ være byttet de siste årene.

- Klutsjen bør være byttet.

- Bremseskivene bør det være mye igjen på.

- Bilen MÅ ha full service historikk, der spesielt alle oljebytter er utført og bilen har aldri gått mer en 10' km uten godkjent oljebytte, og bilen har ikke gått på annet enn 10-60 olje.

- Når du prøvekjører, ver spesielt oppmerksom på:

- Slark i drivlinje

- Manglende effekt over ~4500omdr (maf)

- Rakling på kald motor, og tomgang (vanos)

- Klutsjen skal ta skikkelig, slipp den fort ut mellom feks 2-3gir.

Du bør også være klar over at en M5 er dyr i drift, og bruker du bilen, må du renge med å bytte bremser/klutsj/dekk relativt ofte, noe som desverre fort blir dyrt.

På min har jeg byttet maf, motor, klutsj (x2), bremseskiver, drivknuten før diffen, festene til stabstag, abs sensor ++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...