Gå til innhold

Hvilket sommerdekk bør jeg kjøpe? E36

ConCon
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe nye sommerdekk innen våren, men vet ikke hvilket merke jeg skal satse på. Dimensjonen er 215/45/17.

Ønsker støysvake dekk med minimal sporing 8)

Gode egenskaper på våt vei er også å foretrekke :)

Noen som har noe å anbefale, eventuelt fraråde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Okei, satt GoodYear F1 dekk på da jeg kjøpte bilen...

Var innom en dekkforhandler i nærheten og der anbefalte de et dekk som het Typhoon... er dette noe tess? Noen som har prøvd det?

Hvordan er Nokian Z dekkene?

Kunne også tenkt meg noe som ikke blir så fort slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hercules og Typhoon er vel ganske rimelige dekk.

Jeg kjøpte nylig dekk i merket Aurora. Fikk dem igrunn anbefalt av forhandler, betalte 1070,- per stk med en del rabatter. 235-40-17.

Hadde aldri hørt om merket før, så jeg var litt skeptisk, men de fungerer utmerket foreløpig. merker nesten ikke noe sporing, mye mindre enn med mine tidl nankang dekk som attpåtil var smalere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, satt GoodYear F1 dekk på da jeg kjøpte bilen...

Var innom en dekkforhandler i nærheten og der anbefalte de et dekk som het Typhoon... er dette noe tess? Noen som har prøvd det?

Hvordan er Nokian Z dekkene?

Kunne også tenkt meg noe som ikke blir så fort slitt...

Kjører med Nokian Z dekkene og er fornøyde med de. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også ha nye dekk til sommern, blir det nokså likt med dimensjonen 225/35/R19 eller er det mye forskjell på sporing, dekkegenskaper etc i forhold til den dim. som blir nevnt øverst her?

EDIT:

Når jeg var inne på denne dekkekspressen fikk jeg opp disse dekkene da jeg skrev inn den dimmen jeg måtte ha..

"DUNLOP SPORTMAXX XL E"

Noen som vet om disse er noe tess? Var temmelig dyre synes jeg.. Nesten 8000,- for 4 dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha bra dekk og samtidig spare litt penger så anbefaler jeg virkelig Regal RD3100 som du får på interdekk.no.

Jeg kjøpte disse i sommer i dimensjon 215/45-17 til min E36 og er veldig fornøyd.

Lite støy, god vanndrenering, godt grep, og sist men ikke minst: _Null_ sporing! Jeg ble meget positivt overrasket. Har også brukt de på motorveier i Sverige og Finland, og de oppfører seg fint opp til ca. 180 km/t, så det burde holde bra her i Norge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...