Gå til innhold

E36 vs e39

320it
 Share

Anbefalte innlegg

synes at setene i E36 er mer ubehagelig å sitte i forhold til E39 jeg... Hadde heller kjøpt meg en E39 enn E36, mye mer bil for pengene!

Må si meg litt uenig i dette. Har du prøvd å sitte i vaderstolene til E-36 M3? Bedre stoler skal du lete lenge etter. Greit nok at en får mer bil for pengene ved å kjøpe E-39, men, ikke mer motor til samme pris. For meg er dette av stor betydning. Vil mye heller ha en E-36 328 fremfor en E-39 520. Ellers må jeg si meg enig i det som Fredrik skriver: E-36 kan engentlig ikke sammenlignes med en E-39. Sammenligner man en E-39 med en E-46 blir forskjellene mindre...mye mindre. Litt feil er det i utgangspunktet å sammenligne en 5er og en 3er, da disse bilene er to forkjellige konsept. Ville du for eksempel sammenlignet en roadster med en SUV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av min liste med BMW'er så har jeg hatt endel, og jeg ble sjokkert når jeg kom over i E39, det var en enorm forskjell, i kvalitet, luksus, komfort og betydelig mer bil for pengene.

Sedan E39 får du kastet etter deg i disse dager også, og her er det mange fine motorer å velge blant, ikke velg 520ia før 99, da disse er veldig daue.

523ia, evt 530Da er meget fine motorer.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på steptronicen har man jo også ved å bare vippe spaken inn i "manuell" funksjonen plutselig en mye mer aggresiv og sportslig kasse som girer først ved rødmerkingen og ligger hele tiden å føler på gasspådraget..

Jeg har ikke kjørt E39, men jeg har prøvd E60 samt endel Mercedeser.. Jeg synes jo forsinkelsen før motorbrems på f.eks E36 328 er plagsom, men den ventetiden er jo mikroskopisk i forhold til tida det tar før automatene får reagert. Behagelig er det, men det er blir aldri sportslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...