Gå til innhold

Er E46 318ci slapp og hvordan er 320ci

hav
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Står mellom 320ci og 318ci. Som student er bensinforbruket noe viktig,men følte at min E39 520i er treg som mange andre også har nevnt her uttalige mange ganger. Er 318ci md automat treg? har dere erfaringer og hva er å anbefale.. 2liter eller 1,8?

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er dette cabriolet eller coupe det er snakk om. Hvis det er cabriolet ville jeg nok ha handlet meg en 320Ci... Kom med mer informasjon så er det lettere for oss å gi deg et godt svar.. :)

Beklager, dette er coupe. Snakk om 318ci 99/00 modell kontra 320ci 99/00 modell md automat gir.

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg bare ikke orket å skrive mer :)

Ok da. Jeg synes 318i fra før 2002 (kom da med 143 hk) er slapp, spesielt med tanke på at du skal ha med automat.

Hvis det ikke står på pengene så er det helt klart 320i du må gå for. Skal du kjøre langt? For hvis ikke det er snakk om å kjøre langt i løpet av et år så er det jo ikke sååå mye å spare på litt mindre bensinbruk. 318 vil fort mase litt mer enn 320i og da øker bensinforbruket deretter. Ja, 318i bruker mindre bensin, men du skal kjøre et stykke før du sparer inn større summer på dette.

Nå har ikke jeg studert lyden på denne utgaven av 318i men 320i med automat har rett og slett en skikkelig hvass lyd. På en eller annen måte så er det grommere enn på en 320i med manuell, ikke spør meg hvorfor :)

Eriklepe: Her er det nok snakk om 2.0 liter og 150 hk. 2.2 literen er jo helt klart å foretrekke, men det er ikke det trådstarter spurte etter :)

Uansett så ligger vel 2.0 og 2.2 literen ganske likt i forbruk mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Hva med 323ci da? Eller er det satt et tak som ikke er til å rikke på? :)

Hei

Alle kan ike kjøpe drømme bilen så tidlig.. forsatt student :P har tak på 2 318ci som jg skal se på..mn deres mening er viktigst..

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ike kjøpe drømme bilen så tidlig.. forsatt student :P har tak på 2 318ci som jg skal se på..mn deres mening er viktigst..

Fullstendig klar over det. Mitt tak var litt over 200.000,- da jeg skulle kjøpe ny bil for en drøy mnd siden. For å si det slik: Det sprakk noe jævlig! :)

Tror uansett at du blir fornøyd, også kan du tenke på at neste gang blir det lettere og ta ett skritt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig klar over det. Mitt tak var litt over 200.000,- da jeg skulle kjøpe ny bil for en drøy mnd siden. For å si det slik: Det sprakk noe jævlig! :)

Tror uansett at du blir fornøyd, også kan du tenke på at neste gang blir det lettere og ta ett skritt opp :)

Hei

Ja, kan vel gjøre et bra kjøp for ca 180 dersom jeg faller for 318ci men 320ci følelsen trengs også.. men kansje jg får holde ut som du sier, og senere kan jg fort gå over et hakk ;)

Noen som vet hva jg burde sjekke av "feil" eller "mangler" på en E46 coupe?

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...