Gå til innhold

Er E46 318ci slapp og hvordan er 320ci

hav
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ingen av bilene du nevner er tilfredsstillende raske, så kanskje det er greit å slå seg til ro med den minste motorutgave og heller ta et skikkelig skritt opp neste gang og se på en 330 eller noe.

N42B20 motoren er er brukbar... forskjellene er marginale og ingen andre vil egentlig merke stor forskjell....

Hei

Må si innspillet ditt likte jeg veldig godt.. tror nok er mest enig med deg her :)

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en E46 320Ci og var veldig fornøyd med den.det var en 00` med 2 liter. Den dro relativt bra,og syntes ikke bensinforbruken var et tema.

så jeg ville nok kjøpt en sånn.

min gamle :

IMG_0146.jpg

Hei

Ja hvis den bilen eller liggnende blir solgt for 180 ferdig reg ;)

du frister,men lommeboken frister seg ikke !

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW'er kan være riktig så økonomiske dersom sjåføren er forsiktig på gassen :)

klarte å presse min 330Ci ned til 0.75-0.80 på langkjøring. det var ikke lusekjøring, men bånn gass ble det vel aldri heller..

har du råd så er bare lyden av rekkeseksern verdt pengene over 4'ern. den voldsomme forskjellen i bensinforbruk dersom du kjører med lommeboka i tankene er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte å presse min 330Ci ned til 0.75-0.80 på langkjøring. det var ikke lusekjøring, men bånn gass ble det vel aldri heller..

har du råd så er bare lyden av rekkeseksern verdt pengene over 4'ern. den voldsomme forskjellen i bensinforbruk dersom du kjører med lommeboka i tankene er det ikke.

Det er større forskjeller enn man skulle tro, men BMW´s rekkeseksere er generelt relativt økonomiske i relasjon til effekten de utvikler. E46 318i anno 2005 har i hht. BMW et gjennomsnitlig bensinforbruk på 0,74 liter/mil ved blandet kjøring og E46 320i (170 HK) har ditto et gjennomsnitlig forbruk på 0,89 liter/mil. Umiddelbart er dette ikke mer enn en forskjell på 0,15 liter/mil, men hvis man tenker på at det også representerer en nesten 17% større kostnad hver bidige mil... er det ikke morsomt lenger. Spesielt ikke når effektøkningen ikke er på mer enn knapt 16%. Dette betyr at for litt godlyd og 27 HK betaler man nesten 2 kroner mer pr. 10 Km... eller ca. 4000 kroner i året hvis man kjører 20000 Km årlig. Så forstår man hvorfor diesel er populært om dagen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større forskjeller enn man skulle tro, men BMW´s rekkeseksere er generelt relativt økonomiske i relasjon til effekten de utvikler. E46 318i anno 2005 har i hht. BMW et gjennomsnitlig bensinforbruk på 0,74 liter/mil ved blandet kjøring og E46 320i (170 HK) har ditto et gjennomsnitlig forbruk på 0,89 liter/mil. Umiddelbart er dette ikke mer enn en forskjell på 0,15 liter/mil, men hvis man tenker på at det også representerer en nesten 17% større kostnad hver bidige mil... er det ikke morsomt lenger. Spesielt ikke når effektøkningen ikke er på mer enn knapt 16%. Dette betyr at for litt godlyd og 27 HK betaler man nesten 2 kroner mer pr. 10 Km... eller ca. 4000 kroner i året hvis man kjører 20000 Km årlig. Så forstår man hvorfor diesel er populært om dagen... :wink:

Dæven som dere kan argumentere dere frem på en utmerket måte :wink:

Men jeg skal ta også prøvekjøre 318ci og 320ci .. så får vel lommeboken og fornuften bestemme.Takker for all informasjonen folkens!

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...