jcvold Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Gratulerer... ... Jeg har en gammel klassekammerat som på slutten av 80-tallet gjennomførte den samme utdannelsen som deg. Etter noen timer som instruktør ble han etter en sertifisering annenflyver på et cargofly (innenriks i USA), deretter kaptein på et cargofly (stadig innenriks i USA) og endelig for noen år siden kaptein på et større innenriksrutefly i United Airlines med base på O'Hare i Chicago. Han har det fint, men han klager over mye ensomhet i jobben selvom han er amerikansk gift med barn og naturligvis prøver å være mest mulig sammen med familien. nice da, er mange sånne historier. Situasjonen er vel litt slik enda,men de krever at du har en del timer før du får jobbe som ren cargo flyver. men de amerikanske flyselskapene ansetter faktisk mange piloter nå,min gamle instruktør ble ansatt av selskapet ComAir som flyr for Delta, og han sa at de betalte ganske dårlig. helt ned i 18 dollar timen som first officer! og derfor,siden de betaler så dårlig,har de råd til å ansette flere. men hadde hvert rått å flydd multi cargo istedenfor å instruere de, men visumreglene legger desverre litt bånd på oss
[space] Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Var ikke ConAir altså? Som cargo flyger er det sikkert en del godt betalte flygninger å få tur/retur colombia osv også
Azeton Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Ser ut som en Cato du Hva er egentlig kravene for og kunne gjennomføre et studie som du har gjort? KONGratulisjon eller hvordan det skrives Første bud er at du klarer TOEFL testen i engelsk... "kongratulisjon" staves f.eks congratulation... Nå var ikke det ponget da. KONG=konge.. altså flink.. å resten på engelsk fordi han er i et engelsk talende land! Ødelegge noe så genialt
D.C.V Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Vil du si at USA er mulighetenesland? Fortsatt
D.C.V Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Vil du si at USA er mulighetenesland? Fortsatt
jcvold Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Vil du si at USA er mulighetenesland? Fortsatt vel, det kommer an på øyet som ser. myer rart her borte, men akurat den "American Dream" myten har slått litt sprekker. hehe
Fredrik Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Vil du si at USA er mulighetenesland? Fortsatt vel, det kommer an på øyet som ser. myer rart her borte, men akurat den "American Dream" myten har slått litt sprekker. hehe Jeg har en annen kammerat som også bor i USA (San Francisco) og han har en egen teori om den amerikanske drømmen. Han mener at den "amerikanske" drømmen befinner seg i Skandinavia... aldri har så mange i et samfunn hatt bedre muligheter for et godt liv som i de skandinaviske landene. Problemet med den amerikanske drømmen i USA er at det er alt for mange som faller utenfor i forhold til de relativt få som virkelig lykkes med å bli seriøst velstående. Man kan argumentere for at vi har et bedre gjennomsnitt i Skandinavia selvom vi ikke fostrer så mange Rockefellere (olje) eller folk som Bill Gates (Microsoft) og Larry Ellison (Oracle). På den annen side startet vellykkede norske forretningsfolk som John Fredriksen, Olav Thon, Kjell Inge Røkke og Stein Erik Hagen med to tomme hender og de er jo blandt de rikeste i Norge i dag.
Fredrik Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 ":2d34n73y]Var ikke ConAir altså? Som cargo flyger er det sikkert en del godt betalte flygninger å få tur/retur colombia osv også Hehehe... jeg har flere venner som prøvde lykken som flygere i USA, men altså kun én venn som faktisk er flykaptein i dag. Et par av mine andre venner tjente seg opp timer ved å fly post fra Florida (Miami) til Bahamas og noen av de mindre øyene rundt Bahamas. Sikre kilder forteller at det ikke alltid var helt originale Marlboro sigaretter i lasten... Forøvrig... en av mine kammerater som jobbet som instruktør i USA forsøkte å konvertere sertifikatet i Norge, men måtte etterhvert gi opp fordi han ikke hadde nok penger til de obligatoriske flytimene. Dette var på begynnelsen av 90-tallet og markedet for annen flytrafikk enn rute/cargofly var dårlig. Min kammerat begynte på BI istedenfor og ble statsautorisert eiendomsmegler. Han snakket forøvrig i sin tid om å konvertere til helikopter iom. at helikopter benyttes mye i Nordsjøen og av Statkraft samt at timebetalingen er ganske god.
jcvold Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 er enig med den "amerikanske drømmen" teorien din Fredrik. folk her borte lever i en drømmeverden. for eksempel her i south carolina, der det er masse fattigdom, folk lever i campingvogner og "trailors" , jobber på resturang for 5 dollar timen, og likevel kjører de rundt med klistremerker på bilden der det ståt "god bless america" , og "america is the greatest country in the world" . Hva ? er det ? åssen kan de mene det ! åssen kan de ha det så crappy,og likevel være så patriotiske ? det er for meg en gåte! tror de virkelig at usa er verdens beste land å bo i ? når de ser på seg selv og åssen de har det? d fleste europeiske lland har mye bedre levestandard , helsesystem, og trygdesystem enn de der asså! men amerikanerne har lite peiling på hva som sjer utenfor landets grenser...
jcvold Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Skrevet Desember 11, 2007 Hadde BMW`en på oljeservice i dag på det lokale BMW verkstedet / Forhandleren. De skifta olje ,filter ,sjekka forsjellig og bilen var nyvaska , både felger og alt da jeg henta den. det var god service kosta 92 $ for alt
Fredrik Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Hadde BMW`en på oljeservice i dag på det lokale BMW verkstedet / Forhandleren. De skifta olje ,filter ,sjekka forsjellig og bilen var nyvaska , både felger og alt da jeg henta den. det var god service kosta 92 $ for alt Det var billig... ca. 500 norske kroner er ikke galt for en oljeservice... ... Jeg hadde min bil på Service I i dag... 2994 danske kroner eller ca. 3200 norske kroner kostet det... og det var ikke billig... Bor du stadig i syd-vest statene eller har du flyttet nordover til de såkalte midt-atlantiske statene nå ?
|Andreas| Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Hadde BMW`en på oljeservice i dag på det lokale BMW verkstedet / Forhandleren. De skifta olje ,filter ,sjekka forsjellig og bilen var nyvaska , både felger og alt da jeg henta den. det var god service kosta 92 $ for alt Det var billig Bestilte time hos Stenshagen. De skulle ha 2150kr...
jcvold Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 Hadde BMW`en på oljeservice i dag på det lokale BMW verkstedet / Forhandleren. De skifta olje ,filter ,sjekka forsjellig og bilen var nyvaska , både felger og alt da jeg henta den. det var god service kosta 92 $ for alt Det var billig... ca. 500 norske kroner er ikke galt for en oljeservice... ... Jeg hadde min bil på Service I i dag... 2994 danske kroner eller ca. 3200 norske kroner kostet det... og det var ikke billig... Bor du stadig i syd-vest statene eller har du flyttet nordover til de såkalte midt-atlantiske statene nå ? Jeg skal bare fly 5 timer mer Multiengine fly , fordelt på i dag og i morgen, så Torsdag ettermddag setter jeg kursen mot Washington D.C ! skal legge ut bilder når jeg har kommet til rette der oppe
kazynor Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 hehe tøff tråd var selv i statene i januar, som del av utveksling med USNG i minnesota. var drittmorro der btw her er et band jeg tror du vil like, siden du er pilot og alt http://en.wikipedia.org/wiki/Dos_Gringos http://www.dosgringosrocks.com/
jcvold Skrevet Desember 15, 2007 Forfatter Skrevet Desember 15, 2007 da var jeg flytta til Frederic i Maryland. byen ligger 45 minutter kkjøring fra Washington DC. jeg har kjørt i 8 timer fra south carllina i dag for å komme opp hit. var va 800 km å kjøre, så gjennomsnittfarten var litt over 100 km\t . jeg nullstilte gjennomsnittfarten og forbruket før avreise. BMW`en brukte ca o.86 på mila.ikke gærent det for en 325IS. fulgte interstate 95 nesten hele veien, og I 270 fra Washington til Frederic. men sportseta i en E-36 er ikke laga for en 8 timers kjøtetur for en mann som er 2 meter lang komer bilder etter hvert som jeg er kommet i gang her. skal til norge på juleferie på mandag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå