StigJ Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 På vei hjem i natt merka jeg ved gasspådrag en stor dampsky bak bilen. Titta nedi motorrommet og så en sprekk i tanken på over 10cm. Noen som vet hvor mye jobb det er å bytte den?
Yngvejos Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Det skal vel ikke være så mye arbeid. Koble fra slangene, skru den løs, ta den ut, sette i ny, skru fast og sette på slanger, så lufte kjølesystemet. Vet ikke hvordan det ser ut på e46, men på e30 er det ivertfall en smal sak.
StigJ Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Ser jo ikke allverdens ut nei. Kanskje jeg slipper å flytte på bilen for å få det gjort. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /25675.gif
M6 Bjørn Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Iflg. Alf Lie så er dette ett kjent problem på E46,så han har alltid noen ekspansjonstanker på lager...
StigJ Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Hehe. Ja ser at GS har 17 stk. Så det må ligge noe i det.
oddis Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Ser ut som en grei jobb dette, burde ikke by på noen problemer.
StigJ Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Tror nok jeg skal klare å få til dette. Har fått taua bilen til jobben i dag. Så blir det en tur til Bavaria for å få ny tank og litt frostvæske.
StigJ Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Nei. Gliste litt når jeg fikk ut tanken og så hvor lang sprekka egentlig var. Ca. 15 cm. Ikke rart det fossa ut. Men nå er alt bare fryden. Ny tank kjøpt hos Bavaria og montert selv. Var ikke vanskelig. Akkurat i dag var jeg vel glad for jeg ikke hadde to sylindre mer. Hadde sikkert vært værre å komme til da.
Bmw-e46 Skrevet Mars 8, 2007 Skrevet Mars 8, 2007 Ja det har skjedd med min 318-e46 også....måtte bytte tanken...å no i vinter blei det overtrykk igjen så slangen eksploderte av ekspansjonstanken å tok med seg litt plast...så måtte ha ny slange til radiatoren + den rørdelen....men bestilte først ny ekspansjonstank...hadde undersøkt før dårlig...så den blir i reserve;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå