Gå til innhold

BMW 320 Diesel 1999-2003 kjente/typiske feil/mangler?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er på utkikk etter 1999-2003 BMW 320 diesel. Har hørt at motorene ikke er bra på disse motorene, stemmer det? Og hva er evt ikke bra med motorene?

Veit også at de har slitt litt med rust i dører panser og bagasjelokk. Er det noen andre steder som er utsatt for rust, og er generellt dissa bilene dårlig mot rust?

Noen andre ting man må være obs på når man kikker på bil som dette? Tenker da på ting som er spesiellt svakt på denne modellen og gjerne også andre ting som er svak på BMW. Er helt ny på merket og blir i såfall første BMW jeg handler.

Håper på mange gode svar!

Skrevet

Jeg kan hvertfall si at jeg ikke har hørt noe om at motorene på disse bilene "ikke er bra".

Mulig noen andre har hørt noe, men det var hvertfall helt nytt for meg.

Har desverre ikke hatt noen slik bil i eie, så noe mer kan jeg ikke uttale meg om. Men dersom jeg skulle gått til anskaffelse av en slik bil, så hadde jeg uten tvil gått for Faceliftmodellen, med 150 hk.

Både på grunn av utseende og mer hk.

Skrevet

Motorene i 320 Diesel er kjempemotorer.De går og de går.

Jeg har en 320 dat og har ikke hatt noe problemer med maskinen.

Men en må jo behandle de som turbo motorer skal behandles.

Nei det er bare å løpe og kjøpe :):):):):)

Skrevet

Er vel noen tilfeller der diesel pumpa har vært gåen, men finner du en bil så kan du jo ta en service på den pumpa så du er sikker på at det ikke skjer noe med det første.

Blir vel litt som bensin motorene(R6) der du bør bytte vannpumpa etter 100K km. Men har ikke hørt nevneverdig mye om problemer med 2L dieselen.

Men alt henger sammen med vedlikeholdet av bilen igjen da.

Lykke til med bil valg.

Skrevet

Har hatt min bil nå i 2 år snart, kjørt 35000 km. ingenting å utsette på bilen, har den med orginalt 150 hk, kom i biler produsert etter 09/2001. det eneste jeg har på min er at det kommer vann inn på pasasjersiden (mest sannsynelig inn døren når jeg spyler med høytrykksspyler). og så tappes bilen for strøm når den orgiale telefonen i bilen er koblet inn. dette er ikke noe problem da det bare er en plugg å sette i, samt at jeg bruker telefoen i bilen veldig skjelden. ellers er jeg meget gost fornøyd.

Skrevet

Vår 2003 E46 318d Touring (også M47D20 motoren) har rundet 100000 Km i vår regi uten signifikante problemer. Bærearmene foran er skiftet (delvis garanti), bakfjærene er skiftet (ikke garanti) og en aluminiumsplate mellom for og bakdøren på venstre side er skiftet (delvis garanti). Ellers må jeg få lov til å poengtere at det etter min mening er rimelig bra at de originale (fra da bilen var ny) bremseklossene og bremseskiven hadde en holdbarhet på godt og vel 100000 Km (de er nå skiftet for første gang). Samtlige støtdempere ble også skiftet samtidig med skiftet av bremseklossene/skivene... trolig var de slitt opp litt før tiden pga. mange og lange turer med en tung bil... f.eks tur/retur Århus-Cannes 4 ganger og flere årlige turer Århus/Rondane. Bilen har så langt ikke rust.

Skrevet

Tusen hjertlig takk for svar. Nei det jeg har hørt om de motorene var topplokk som måtte overhaldes, jeg har også en kammerat som har hatt en sånn bil og måtte bytte dyser pga lekkasje i dysene. Men som sakt har jeg ikke noe erfaring med bmw fra før så jeg tenkte jeg skulle spørre med dere som har disse bilene. Det er jo utrulig fine biler som er gode og kjøre, så hvis de er sånn tålig grei kvalitetsmessig også så tenker jeg nok jeg må ha meg en sånn. Hva har dere av erfaring ang rust på disse bilene? Har fått med meg at det har vært noen aksjoner på rust i bagagelokk, hjulbuer bak, dører og panser. Noen erfaringer her?

Skrevet
Tusen hjertlig takk for svar. Nei det jeg har hørt om de motorene var topplokk som måtte overhaldes, jeg har også en kammerat som har hatt en sånn bil og måtte bytte dyser pga lekkasje i dysene. Men som sakt har jeg ikke noe erfaring med bmw fra før så jeg tenkte jeg skulle spørre med dere som har disse bilene. Det er jo utrulig fine biler som er gode og kjøre, så hvis de er sånn tålig grei kvalitetsmessig også så tenker jeg nok jeg må ha meg en sånn. Hva har dere av erfaring ang rust på disse bilene? Har fått med meg at det har vært noen aksjoner på rust i bagagelokk, hjulbuer bak, dører og panser. Noen erfaringer her?

Mi kjerre har rundet 186.000 og har nettopp fått seg en service. måtte kun skifte høgre bærearm pga slitt kule... Eller topp stand..

Ikke noe å utsette og har ikke hatt noen problemer med motoren i det hele tatt... Den tikker å går som ei kosete katte...

Når du sier rust, så har jeg hatt det på min.. På panseret.. Men rustgarantien gjaldt da jeg fann det ut, og fekk skifta panseret hos BMW... Hadde noen steinsprut på ene hjulbue-skjermen min også... BMW tok like gjerne å lakkerte begge skjermene mine helt gratis.. :) Meget bra service av BMW...

Fant ingen ting på bagasjelokk,dører eller noe andre plasser... Men E46 sjenerelt har hatt problemer med rust..

LØØØP Å KJØØØP!!! :D

Skrevet

Har selv en E46 99mod 320D

Jeg må si at jeg er generelt fornøyd med den.. har hatt bilen ei stund, og har merket at det kommer en lyd fra strammehjulet eller et hjul te multireima.. harke fått sjekket hva det er enda.., turboen har vært byttet like før jeg fikk bilen.. den har en tendens på noen av disse bilene en tendens til å ryke.. men det gjelder bare å behandle en turbo diesel slik en turbo diesel bil skal ;)

ellers var det noe rust på bagasjelokk, men dette fikk jeg fikset og lakkert på merkeverksted..

Skrevet

Hei igjen!

Hva kreves for å kunne få rustrep på garanti? fullt servicehefte ++++? Hvor mange års garanti har bmw på disse bilene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...