Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja en 2 liters firer diesel i en stor 5-serie, går jo ikke akkurat bra da, men den har vel 136 hester, så den kommer seg sikkert frem.

Den ble hvertfall levert kun med manuell-gir, og det er jo en fordel i og med at den ikke har større motor.

Den har foresten oppgitt 0-100 på 10,9 sek. Det er jo mange dieselbiler som bruker lengre tid også da :)

Skrevet
Tja en 2 liters firer diesel i en stor 5-serie, går jo ikke akkurat bra da, men den har vel 136 hester, så den kommer seg sikkert frem.

Den ble hvertfall levert kun med manuell-gir, og det er jo en fordel i og med at den ikke har større motor.

i forhold til passat og mb med samme motorstørrelse synes jeg den er treig, mulig det er noe bare jeg synes
Skrevet

Egenvekten for 520dT er på 1670kg. Tillatt totalvekt ligger på 2195kg og nyttelasten ligger på rundt 600kg. Med en diesel rekkefirer med 136hk ved 4000 o/min og 280Nm ved 2000-2500 o/min gjør den unna 0-100 km/t på 10,9 sekunder og når en toppfart på 204 km/t. Syns absolutt at dette er brukbart.

Skrevet
Egenvekten for 520dT er på 1670kg. Tillatt totalvekt ligger på 2195kg og nyttelasten ligger på rundt 600kg. Med en diesel rekkefirer med 136hk ved 4000 o/min og 280Nm ved 2000-2500 o/min gjør den unna 0-100 km/t på 10,9 sekunder og når en toppfart på 204 km/t. Syns absolutt at dette er brukbart.

Da går den like bra som 525tds, den har 280Nm og 143hk.

Skrevet
Egenvekten for 520dT er på 1670kg. Tillatt totalvekt ligger på 2195kg og nyttelasten ligger på rundt 600kg. Med en diesel rekkefirer med 136hk ved 4000 o/min og 280Nm ved 2000-2500 o/min gjør den unna 0-100 km/t på 10,9 sekunder og når en toppfart på 204 km/t. Syns absolutt at dette er brukbart.

Da går den like bra som 525tds, den har 280Nm og 143hk.

Njaa. Den går annerledes iallefall. TDSen får et annet bunndrag og jobber litt mer avslappet siden det er en rekkesekser. I tillegg har du et annet lydbilde i sekseren.

Største fordelen i mine øyne med 520d er dieselforbruket, og største ulempen er at den ikke leveres med automat (-og at den mangler to sylindere...).

Siden 520d har en nyere og mer effektiv motor i forhold til volum tviler jeg på den annen side på om opplevd effekt er veldig forskjellig fra TDSen med unntak av draget og det jeg skrev over her.

Skrevet

Jeg har hatt 2001 520dt og var godt fornøyd med den. Den er veldig snill på dieselen! I forhold til 525dat jeg har nå er det klart den blir litt slapp, men jeg synes den var god og sterk spesielt ved forbikjøringer (i forhold til effekt/vekt) uten å behøve å gire ned. Jeg chippa min så den var nok litt sprekere i toppen og i midten, men den var ganske død under 1800 rpm etter chippinga.

Men i det hele var jeg godt fornøyd med bilen, du må ta den for hva den er --> ikke en M5, men jeg greide Oslo - Bagn på under 0,5 på mila! Madamen var kjempefornøyd med bilen - hun brukte den til og fra jobb hver dag helt til hun ble påkjørt av en Renault Espace (stoor stygg jævel av en bil) og bilen ble kondemnert :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...