Gå til innhold

Kjøp av ny BMW


Skal jeg kjøpe denne bilen?  

59 stemmer

  1. 1. Skal jeg kjøpe denne bilen?

    • Ja, bare å sette seg på første og beste fly og kjøp vekk!
      53
    • Nei, skeptisk
      3
    • Kjøp heller en Toyota Avensis 2004mod, til en rimeligere penge.
      4


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, her burde jeg ha blitt medlem for lenge siden!!! :D

Er eier av en fin 316i E46 99 mod fra før.

Vurderer nu og kjøpe min andre BMW.

Dette er bilen jeg vurderer å kjøpe: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9419274

Hva må jeg se opp for på denne bilen, altså hva kan være negativt med denne bilen som jeg burde sjekke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke for å lage sur stemning ;). Men jeg har vært på kurs de siste dagene. Der var det en hyggelig svenske som hadde med seg sin svensk registrerte BMW 530ia, en Tidlig 04 modell (sen 03 tenker jeg). Da han kjøpte den hadde den gått 9000km, -og Prisen var på nette 190 000 svenske lapper. Jeg fikk totalt "haka slepp" når jeg fikk høre den prisen, bilen var til og med tatt ut hos forhandler. Den var også Utstyrt med sportspakke, Største navi'en og tlf.

Forbløffende prisforskjeller på hver side av grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at den var veldig dyr til å være en 520.

Jeg mener at dette er ca. markedspris på disse bilene. Ble nylig solgt en 520 01 mod vare med 144.000 på telleren med alt utstyr bortsett fra navi og den gikk for 195.000,-. Når det da kostet ca 40.000,- for bakseter så legger jo disse seg ganske likt i pris.

Får man prutet litt i tillegg så ser jeg ikke på dette som noe upris i det hele tatt. Ser jo også ut som at den er godt holdt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motor som for så vidt er bedre til denne bilen er også 525i. Men som vi alle vet så kryr det ikke akkurat av disse på markedet, selv om jeg vet at det i løpet av et par måneder mest sannsynlig vil bli lagt ut en '01 525i vare for salg :)

Uansett, jeg synes 520i gjør jobben greit. Den er ingen sprinter men er en meget behagelig cruiser og du klarer fint å ta en forbikjøring om du må/vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å være en pen bil det. Avensis er egentlig ikke noe alternativ spør du meg... :wink: E39 er en utrolig komfortabel bil som du garantert vil trives i. Som det sies så er ikke en 520 noen racer, men den kom seg kraftig med den nye 2,2 literen som kom i 2001. Mye kvikkere og friskere enn den tidligere 2 literen. Til "normal" bruk så duger den lenge spør du meg... Så løp og kjøp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd en tidligere 520i, den med 2.0 150hk, det var ingen racer. Men når det blir 200ccm og 20hk mer, så trur jeg den vil fungere bra som familje bil. Blir nok å gå bedre enn E46'ern vår med 1.9liters motorn...

Nei jeg trur at vi sier oss fornøyd med motorn...

Kan jo heller spørre seg hvilket forbruk den har?

Må si jeg er veldig sugen på denne bilen, og fruen liker den også, samt at vi begge er utrolig fornøyd med den BMW'en vi har, så BMW kvalitet liker vi... Vi skal å prøvekjøre en 03mod V40 1.9tdi etterpå, spørs om det er verd turen til forhandleren i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...