Gå til innhold

Biltemabremser....ehhmm


Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Bytta bremser på bilen for halvannet års tid siden, valget falt da på bremser fra biltema... Titta på dem i dag og det ser ikke ut som klossene er slitt en tidels millimeter og skivene er det stor kant på... alt ble byttet likt.

Noen som har vært borti det..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snakker så mye dritt om Biltema at det er til å spy av!

biltema hadde ikke kunnet drive butikk vis delene ikke klarte kravene!

men selv kjøper jeg ikke bremser på biltema. men har kjøpt veldig mye BILLIG på biltema som har funket ekstremt bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke så mye i mot biltema. Det meste de har der er helt ok.

det er gutten sin :lol:

men personlig tror jeg bremsene er helt greie! eneste minus jeg kan tenke meg, er at de støver mye slik at felgene blir fort skittene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte klosser på Biltema. Nå fikk jeg feile klosser å hissa meg litt for det.

Men prisen = 200kr , dette var bak.

Bmw skal ha 900kr..

Kan bytte noen par klosser før man har brukt 900kr da.

Å mekke kveld er jo alltid hyggelig. Send kjerringen ut til en venninne

Inviter en kompis over, så blir det mekking, grandis og øl

Sikkert noe annet man kan fikse på bilen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake ble bremseklosser fra Biltema betegnet som "skivdødare" på autopower.se, og fikk heller dårlig omtale.

Har ingen erfaring med disse selv, men synes bremsene på bilen er såpass viktig at jeg ikke vil satse på Biltema på det området. Når det er sagt har Biltema masse annet som er billig og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har hørt negativt om Biltemabremser er at de massive skivene veldig fort får kast. Dette har jeg 2 kompiser som kan bekrefte. Etter å ha kjøpt nye skiver fra BMW/deleforhandler så har de nå kjørt i snart 2 år uten antydning til kast.

Selv har jeg handlet tromler og bremsesko bak på min 318 på Biltema, ikke merket noe feil.

Og som det ble nevnt, du kan bytte et par ganger før du har brukt opp 900kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier et og ett halvt år, men du sier ingenting hvor langt du har kjørt? 2000km? 100 000km?

Ja det er jo vesentlig. Er ca 25 000 km tenker jeg. og det er ikke mulig å se at klossene er slitt og skivene er skrot. Må jo være beinharde klosser ellerno..

Har ikke hatt noe spesielle dårlig erfaringer med biltema før dette, har veldig mye fint og rimelig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har hørt negativt om Biltemabremser er at de massive skivene veldig fort får kast. Dette har jeg 2 kompiser som kan bekrefte. Etter å ha kjøpt nye skiver fra BMW/deleforhandler så har de nå kjørt i snart 2 år uten antydning til kast.

Selv har jeg handlet tromler og bremsesko bak på min 318 på Biltema, ikke merket noe feil.

Og som det ble nevnt, du kan bytte et par ganger før du har brukt opp 900kr!

Jeg har også samme erfaring med det oddis.. Hadde nye bremser fra biltema på e34'n (massive) og jeg hadde en brems fra 200km/h til 100km/h og da var det kast tvert :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har biltema bak på e30en.

Klossene støver enormt mye, så klosser fra biltema er uaktuelt. Slitasjevarslerene passa heller ikke i klossene.

Skivene er massive, om det har blitt kast i dem vet jeg ikke, men etter første kjøreturen ble de blå i kanten.

Akuratt det kan jeg kanskje skylde på meg selv for, siden det ble nedbremsing 200-80 på den første kjøreturen. (Autobahn)

Jeg kan nok finne på å kjøpe skiver bak fra biltema igjen, men klosser og framskiver tør jeg ikke å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...