Gå til innhold

Min E36 325 Cab


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig Bmw på meg og :) Kjøpte denne bilen av Dreaz her på forumet og var i Moss og hentet den idag. Etter en lang og tung natt på tog fra Trondheim til Moss (Aldri mer nattog!) Kom jeg og kartleser'n min endelig fram og fikk hentet Bilen.

Det er en 93 modell 325I Cab med det meste av utstyr og utvendig har den M-tech front, M3 speil, M-tech lister og facelift grill med krom nyrer. interiøret er i hvitt skinn med sportstoler.

Iløpet av dagen fant jeg etterhvert en del småplukk på bilen så har litt småting å gjøre fremover. (Er vel ingen bruktbiler som er som nybiler :cry: )

Dørtrekket på passasjersiden har siget ned så det må festes i toppen igjen så jeg får på dekselet til åpneren innvendig.

Luka til Hanskerommet må justeres pga. er ei stor glippe på den. (fikset)

kjørekomputeren ber meg skjekke kjøleveske hver gang bilen starter så er nok en føler her som må byttes ut.

Kjørekomputeren varsler også om feil på baklysene så spørs om det står i en feil type pære en plass da det ser ut som alle virker som de skal.

Den sureste feilen jeg fant ut etterhvert er at girkassa skraper når jeg skal sette den i 5. gir. Hvis jeg er veldig forsiktig går det greit, men begynner jeg å gire litt hurtigere så skraper det. Håper ikke synkroniseringa er gåen. Skal prøve å bytte olje på girkassa og se om det blir bedre.

Ellers må motoren til cabben resettes for å fungere og den lekker også inn litt vann ved vinduene så må mulig justere den litt akkurat i skjøten foran.

Har også litt vibrering i rattet når jeg bremser i hastigheter over 60.

Ellers virker bilen veldig bra :) Karosseriet ser rustfritt ut bortsett fra den vanlige plassen over låsen på bagasjeluka pluss litt lakkrust på venstre hjulbue bak(skal fikse dette). Veldig blank og fin i lakken :) Motoren går også veldig bra uten tikking eller oljelekkasjer og virker i god stand. interiøret ser også veldig bra ut og skinnsetene er hele og fine. For og bakstilling virker også veldig tight og god. taket virker også veldig bra og helt :)

Tror dette kommer til å bli en veldig bra bil etter litt småtukling i garasjen :D Må kjøpe sommerhjul til bilen og så er lov å komme med forslag :) tenke meg noe i 18".

Noen bilder jeg tok idag iløpet av turen fra Moss til Trondheim :)

bmw1.jpg

bmw2.jpg

On the road. på tide å fylle bensin

bmw3.jpg

kartleseren min som også fungerte som bensinboy idag ;)

bmw4.jpg

fotoboks varsler med fartsmåler er kjekk å ha :)

bmw6.jpg

Nok av knapper å trykke på her ja:)

bmw7.jpg

Måtte fylle spyleveske 2 ganger på turen takket være alle de fine vogntoga jeg lå bak :roll:

bmw8.jpg

Vel fremme i Trondheim var bilen full av skitt og salt så bestemte meg for å vaske den:

bmw9.jpg

bmw10.jpg

bmw11.jpg

Noen bilder av bilen hjemme i gården min:

bmw13.jpg

bmw14.jpg

bmw15.jpg

Glemte å ta bilder av interiøret så det får jeg gjøre imorgen.

Skal også ta full rengjøring av både dashbord, gulvteppe, seter og sette inn skinnsetene med sånn skinnprodukter.

Kan sikkert legge ut litt bilder her etterhvert som jeg fikser litt på ting og tang hvis folk har interesse av det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja, det ble Bayer på deg til slutt Julian! Godt du tok til fornuft! 8) Ganske sikker på at den kommer til å gi deg mye bra kjøreopplevelser.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som er på bærtur eller var det ståle som var kartlesern din tro?

og du er vel ikke en tidligere eier av en mazda mx3?

Ståle som var kartleser ja ;) Jeg er også en tidligere eier av en Mazda mx-3 :wink:

Takk for positive tilbakemeldinger :) Godt å ha bilen i hus :) kjøregleden er der absolutt :)

Fargen heter noe på M, men jeg fikk hjerneteppe nå så husker ikke. Kommer nok på det snart.

Idag har jeg fått snudd tåkelysbryteren siden den av en eller annen rar grunn sto feil vei :roll: Har også fått skrudd i 3 skruer til hanskerommet som manglet. Fant også ut at ruta på passasjerdøra ikke går opp og ned når man åpner og lukker døra. Coupelyset vil heller ikke tennes når jeg åpner døra. Så her er det no galt. Noen som vet hvor disse sensorene ligger? Regner med at disse to har en sammenheng og at bilen ikke registrerer at døra går opp og igjen. Fant også ut at tåkelysene mine bak ikke virker og lurer på om det er det som kan skyldes at jeg får feilmelding på kjørekomputeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Syns du sa du skulle ha deg e46 eg? :wink: Du har jo spart i årevis :D

Var jo litt småplukke på denne da? Men regner med du fikser det raskt :wink:

Blir det en bømlatur på denne i påsken da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder av interiøret idag :)

bmw16.jpg

bmw17.jpg

bmw19.jpg

bmw18.jpg

tåkelysbryter opp ned :?

bmw21.jpg

Grei km stand for en 93 modell:(noen sprekker i glasset der)bmw26.jpg

Diskantene der er ikke no pent plassert. skal bytte de ut så det ser bedre ut:

bmw27.jpg

bmw28.jpg

Ellers måtte jeg jo vaske bilen idag og :lol:

bmw23.jpg

Stakkars golfen står skitten i bakgrunnen

bmw24.jpg

bmw20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Syns du sa du skulle ha deg e46 eg? :wink: Du har jo spart i årevis :D

Var jo litt småplukke på denne da? Men regner med du fikser det raskt :wink:

Blir det en bømlatur på denne i påsken da eller?

Var E46 som var planen egentlig ja, men skal bli student til Høsten og flytte ut og inn med fruen så fant ut at det kunne være greit å ha litt penger til overs etter bilkjøp. E46 kommer nok etterhvert. Har spart siden ifjor sommer bare ;) Brukte noe penger på Golfen i bakgrunnen og så var derfor jeg ventet så lenge med bilkjøp. hvis ikke hadde det stått en e46 320 i gården min allerede ifjor høst :wink:

Jeg skal til Bømlo i påsken, men tror jeg lar bilen stå hjemme. Er litt tidlig å kjøre over fjellet enda syns jeg. Men skal kjøre til Bømlo i sommer :) Så da er det mulig å beskue litt biler og kanskje ta noen bilder? :P

Småplukket har jeg begynt på allerede og regner med det blir fikset ganske fortløpende. Men må muligens vente til lønning med noe. Sparekontoen har slanket seg nok denne uken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med veldig pen bil :) Hadde virkelig sansen for det lyse interiøret.

Takk for det :) Ja liker interiøret veldig godt selv :) har ikke sett noen med lik fargekombinasjon før.

Hvis noen har tips til meg om hvordan enkelt fikse noe av det jeg har listet så si gjerne ifra :)

Skal også kjøpe nye felger i 18" så hvis noen har noen gode forslag så hiv de ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...