Arimanni Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Synest det er forskjellig fra kvar politi du møter på eg :S Nokon henge seg opp i at det er skumring og nokon gid ikkje å seie noko uansett kor mørkt det er. Møtte på ein politibil når eg kom fra sogn (ute i Arna) som satt på blålysa og snudde etter meg. Eg skjønte jo ikkje kvifor han hadde stoppa meg ettersom eg kjøyrte fint og pyntleg bak ein anna bil. Då sa han berre at eg hadde tåkelysa på og lurte på kvifor. Eg sa det no sånn det var at eg hadde kjøyrt heimenfra Sogn i 3 tida og hadde logge i kø heile vegen (dette var i 8 tida om kvelden) og hadde heilt gløymt kva lyskombinasjon eg brukte. Då sa han at eg fekk slå dei av og ønskte meg ein god tur videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Jeg føler det snart er på tide at folk lærer seg disse reglene. Hvis noen fortsatt er i tvil om hvilke regler som gjelder så for Guds skyld ikke spør en kompis. Sånt blir det som regel bare masse rot og forvirring av ettersom noen kompiser sier det ene, mens andre sier noe helt annet. Gå heller direkte til kilden: Trafikkreglene, kjøretøyforskriften og ikke minst vegtrafikkloven. De som ikke orker kan eventuelt ta en kikk på denne artikkelen. Da var alle enige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 pass på dere somhar ekstralys med parklys inni også. = BOT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Helt latterlig å bli stoppa med blålys for å kjøre tåke+park.... Da har de lite å finne på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klinz Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Eg har fått og da fekk eg 2000-. Parklys og grøftlys. Dei sjekke de på ka tid gate lysa var på, når dei var på var de ulovlig med parklys og grøftlys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 er jo helt på trynet. man får bot for å bruke lys, som faktisk er påbudt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 er jo helt på trynet. man får bot for å bruke lys, som faktisk er påbudt Ehh...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Hørte på radion en dag for lenge siden der det var en diskusjon mellom BT og politet, der karen fra Biltilsynet faktisk sa at det var polititet som hadde misforstått den EØS regelen og ikke hadde hold for å kreve inne bot for det i en rettsak.. Skulle ønske jeg hørte mer til denne karen.. Uansett, når jeg møter en bil med feil innstilt tåkelys, så gjør det ikke så vondt å få det midt i ansiktet. Men når jeg møter en bil, gjerne enn hyttejævel( og de er det faen meg mange av her oppe), som har fullastet bilen sin, men av en eller annen grunn ikke har lysene skikkelig justert, og i TILLEGG har xenon lys da blir jeg forbanna.. Det hvite lyset skjææærer seg inn i øynene mine,og griller netthinna med solaktig lys så jeg får en følelse av "brain freeze" bakerst i hue.. Det gjør så SINNSYKT vondt å møte sånne... Dessuten ser jeg jo NIKS og NADA av hva som skjer bak bilen hans fordi alt bakom disse lysa er totalt KULLSVART, og de stakkars originale nærlysa mine med Halogenpærer blir jo totalt VOLDTATT av lyset fra den andre bilen, så jeg ser f... ikke noe på min side av veien heller egentlig.. SÅNNE ting gjør vondt.. Hørte engang en gammel mann si at det var vondt når "ungdommen" kjørte med tåkelys, fordi de blendet han sånn, for han hadde blitt så følsom for lys på disse gamle årene.. Ironien med det hele er at han selv kjører med 4 1000 metere i grillen, for det fins jo omtrent ikke forskjell på lyset når de er på nærlys kontra langlys.. Nei brenn i helvette, jeg møter en avd ere hver dag, og jeg hater å bli blendet.. Mister alt nattsynet mitt i det det smeller en atombombe i andre siden av veistrekningen, og resultatet i dette er at jeg har begynt å ØNSKE å gi faen i å blende ned for disse bilene utstyrt med xenon, problemet er bare at da får jeg vel en hydrogenbombe av noe lys i trynet i stedet, i det de febrilsk forsøker å blinke seg til at jeg slår av lysene mine,... *GRRR* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 hvis det er lyst ute har du lov å bruke park-tåkelys.. hvis det er mørkt ute og du bruker park-tåkelys får man 1500 kr i bot, hvis det er mørkt ute og du bruker kjørelys-tåkelys får du 2000 i bot fikk jeg beskjed om hos BT.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 men park tåke bota er 2000,- den som de andre! var 1500 før! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 er jo helt på trynet. man får bot for å bruke lys, som faktisk er påbudt Det er en grunn til at det heter parklys. Parklys bruker man når bilen står i ro og tåkelys bruker man når det er tåke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Det er en grunn til at det heter parklys. Parklys bruker man når bilen står i ro og tåkelys bruker man når det er tåke. Var det mye tåke når du tok profilbildet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 Parklys bruker man når bilen står i ro Parklysa skal lyse så lenge bilen er i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mars 15, 2007 Share Skrevet Mars 15, 2007 men kjørelys skal bety at bilen er i bevegelse og bare park at den står i ro! synd at mange glemmer å slå over når dem stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 16, 2007 Share Skrevet Mars 16, 2007 Det er en grunn til at det heter parklys. Parklys bruker man når bilen står i ro og tåkelys bruker man når det er tåke. Var det mye tåke når du tok profilbildet ditt Jeg rekner med at det går greit siden bildet er tatt på min egen eiendom laangt inne på fjellet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå