Gå til innhold

Hvordan kjører du bil?? ;)


Kjell Rune
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

med gassen i hånda og tanken mellom beina.. ;)

vil si jeg kjører "normalt".. dvs litt over fartsgrensa, men liker å dra på litt(har ikke akkurat såå mye dra med men..) når jeg har god oversikt og det er lite trafikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var litt for hard på gassen, det var vel derfor jeg mista lappen også. jeg lover at man lærer av det, ikke minst for frykten at det skal skje igjen! er kjedelig å gå uten lappen i 5 mnd! jeg ser etter sivil biler hele tiden.. men er jp gøy å akse litt da. men kjører forholdsvis pent der jeg vet det kan være mye snut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. går vel ikkje så allverdens fort når eg er ute å øvelsekjører :lol: cløtsjinga går i hytt og pinevær og bilen dævver over alt 8) MEN! en ting skal vera sikkert og visst! Det går steika fort bakover når eg bruker reversen!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier her, så kjører jeg også pent med folk i bilen. Men når jeg kjører alene, glir man lett litt over fartsgrensene. Har aldri fått bot (bank i bordet), og har heller ikke planlagt å få det senere heller. Lavere fartsgrenser har jeg stor respekt for. Men når landeveien byr seg frem med tørr asfalt, er det ikke lett å følge loven :)

Men jeg forsøker å se konsekvensene på alle mine handlinger bak rattet før jeg utøver dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen: Er ein jevel til å snike i køer.

Litt hard på gassen, teke luker og er ofte førstemann ut av eit kryss.

Sef når motoren er varm.

Song og Fjordane: Høst/Vinter/Vår teke det som oftest med ro. Kan trakke til litt for mykje imellom ferjene, men det er eg ikkje aleine om.

Sommar: Kjøyre nok litt hardt da ja. Men som oftest på kveldene/natta.

Når eg er på bilferie: Teke det med ro og følger trafikken...

BTW, kjøyre altid fint når eg har folk med meg. Med mindre eg MÅ rekke siste ferja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører sammen med noen, gjerne fler enn 1 så er det alltid rolig. Jeg prøver å holde fartsgrensene, ingen prikker/bøter..

Men når jeg er alene så er det mye aks og ofte litt høyere enn fartsgrense. Ved varm motor så blir det ofte akselert til rundt 5000rpm men ikke så ofte mye høyere..

Vil vel si kjørestilen er litt "aktiv" eller dynamisk. Bensinforbruket ligger iallefall over hva som står i manualen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kjøre slik at jeg slipper unna med lappen i behold. 10-15 over, alt ettersom. Blitt overrasket om hvor rolig jeg har kjørt i det siste, men kjenner det rykker i beina nå som våren har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...