Gå til innhold

Hvordan kjører du bil?? ;)


Kjell Rune
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til du som er ute og øvekjører: Høres ikke ut som du, og hvertfall ikke ledsageren din er helt riktig skrudd sammen... Bra forbilde...

Tror forsåvidt du kan være glad for at det kun er en 1.1 zafira du får ratte rundt.

Det lov å bruke huet selv om man er 17-18 år...

Nei, jeg er kanskje ikke helt riktig bak rattet, men har etter 10 000km bak rattet enda ikke kræsja. Untatt i en snøfond i 10 km/t da... Jeg har kanskje fått litt for frie tøyler. Fikk kjøre på motorveien i 90 første dagen, har kjørt i Sverige osv...

Bilen har en 1.8-liters motor som bruker 1.1L på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til du som er ute og øvekjører: Høres ikke ut som du, og hvertfall ikke ledsageren din er helt riktig skrudd sammen... Bra forbilde...

Tror forsåvidt du kan være glad for at det kun er en 1.1 zafira du får ratte rundt.

Det lov å bruke huet selv om man er 17-18 år...

Nei, jeg er kanskje ikke helt riktig bak rattet, men har etter 10 000km bak rattet enda ikke kræsja. Untatt i en snøfond i 10 km/t da... Jeg har kanskje fått litt for frie tøyler. Fikk kjøre på motorveien i 90 første dagen, har kjørt i Sverige osv...

Bilen har en 1.8-liters motor som bruker 1.1L på mila.

10.000 bak ratte er da slettes ikke veldig mye, og at du enda ikke har kræsja betyr ikke at det ikke kan skje. Øvelsekjøre i sverige er vel foøvrig heller ikke lov hvis det ikke er med en kjøreskole.

Men jeg er kansje ikke den rette til å snakke om det. UP var ikke noe fan av kjøringa mi for 5mnd siden og har nå 1 mnd igjen før jeg får kortet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok innrømme at jeg har en uforholdsmessig tung høyrefot iforhold til veistandarden man lever med. (Rv.17 i mitt tilfelle) Likevel vil jeg ikke kalle kjøringen min uforsvarlig og jeg har en stor mental sperre for å teste egne ferdigheter såfremst det ikke er 80-sone, gode kjøreforhold, lite trafikk og ikke minst fritt for purk. Freude am fahren er det uansett når man bare har penger til bensin da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører som ei gammal tante har jeg fått høre. Men som regel ligger jeg ikke mer enn fem over i 70-, 80- og 90-sonen. Fra 60 og nedover ligger nåla aldri høyere enn grensa.

Som andre her liker jeg imidlertid godt å akse på. Jeg er medlem i Sportsmodus- og Kickdown-klubben, ja sågar generalsekretær i nevnte klubb.

Ellers har jeg medlemskap i Turtallsklubben, og er kandidat til Årets Kunde hos både Statoil og Esso.

Så selv om jeg holder fartsgrensa liker jeg å dra på :)

Og så skal det vel sies at jeg er snar med å kjøre forbi når noen ligger litt under på motorveien, og da kan det fort gå i 90-100 km/t noen sekunder...

UP ville vel beskrevet det som offensiv kjøring. Jeg beskriver det som gleden over å ha 170 hester uten å bryte fartsgrenser.

Har aldri fått fartsbot, og har (helt alvorlig) kjørt forbi minst seks farstkontroller de siste ukene uten å bli vinket inn til siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått totalt noja for å miste lappen etter et uheldig møte med laseren den tiden jeg hadde moped.

Gasser gjerne litt ekstra på på svingete veier da :)

Det som er gøy :lol:

Pass deg i fløyfjellstunellen da, der gikk jeg på en smell, de apekattene hadde laser rett etter fotoboksene (retning Åsane)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kult å skryte over hvordan man kjører, og hvor fort man har kjørt så lenge man har L bakpå?

øh...du skulle bare sett mitt bensinforbruk? 1,1 på en 1,8l...

Er det køkjøring da gjerne? Sluring og nykking..

Spørsmålet var hvordan man kjører. Jeg svarer rett fra levra. Sier det som det er. Tro meg-det har fått meg opp i mye problemer.

Jeg vil si at enten med eller uten L er det viktig å følge trafikken. Går trafikken i 100 i 80-sona så kjører jeg i 100. Ikke 75 som jeg tok en kompis (med L) i å kjøre i idag.

Angående bensinforbruket så er de fleste kjøreturene bare noen km lange, så motoren rekker ikke å bli varm. Kjører ikke i kø, men mye i byen. Sluring og nykking har jeg slutta med for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...